نقاشی‌های تک رنگی که از یک خانه هم بیشتر قیمت دارند



 نقاشی‌های تک رنگی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
هنرمندانی بوده اند که فقط یک رنگ را روی بوم پاشیده اند و آن را به ارزش میلیون‌ها دلار به فروش رسانده اند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لیست ورس، هنر حرفه سختی است. ممکن است چندین سال و حتی یک دهه را صرف یادگیری مهارت‌های نقاشی، طراحی و ترکیب بندی کنید، اما اگر فاقد استعداد طبیعی باشید در کار خود موفق نخواهید شد یا عالی‌ترین درجه را ارائه نخواهید داد.

 

البته هنرمندانی هم بوده اند که فقط یک رنگ را روی بوم پاشیده اند و آن را با به ارزش میلیون‌ها دلار به فروش رسانده اند. در این گزارش با ۷  هنرمندی آشنا خواهید شد که با استفاده از یک رنگ، آثاری را ایجاد کرده اند. اینکه این نقاشی‌ها آثار بزرگی هستند یا نه به تعریف شما از معنای این آثار بستگی دارد.

 

نقاشی انتزاعی از آدولف راینهارت

 نقاشی‌های تک رنگی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

آدولف راینهارت یک نقاش انتزاعی در نیویورک بود و از طرفداران سبک هیجان‌نمایی انتزاعی به شمار می‌رفت. آثار اولیه او شامل اشکال هندسی و تکنیک‌های سنتی در نقاشی را شامل می‌شد، اما او پس از سال ۱۹۴۰ به سمت خلق آثاری می‌رود که تماما از یک رنگ تشکیل شده اند. او در ده سال پایانی عمرش فقط مجموعه‌ای از مربع‌های مشکی را نقاشی کرد. او پس از آنکه نقاشی مربع‌های سیاه را کشید، معتقد بود که دیگر چیزی برای نقاشی وجود ندارد. هنگامی که این نقاشی‌ها برای اولین بار در موزه هنر‌های مدرن در نیویورک به نمایش گذاشته شد، یکی از بازدیدکننده‌ها به نشانه اعتراض عضویت خود را در این موزه لغو کرد.

 

مربع سیاه از کازیمیر ماله‌ویچ

 نقاشی‌های تک رنگی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

در سال ۱۹۱۳، سالی که راینهارت متولد شد، کازیمیر ماله‌ویچ نقاشی مربع سیاه خود را خلق می‌کند. راینهارت کل یک بوم را به رنگ سیاه در می‌آورد، اما ماله‌ویچ فقط یک مربع سیاه را در وسط اثر هنری خود ایجاد کرد. او می‌نویسد: در سال ۱۹۱۳ ناامیدانه تلاش کردم هنر را از بی حرکتی جهان واقعی نجات دهم و به شکل مربع پناه بردم. از مربع سیاه عموما به عنوان «نقطه صفر نقاشی» نام برده می‌شود.  در واقع یک مربع کاملا سیاه در مرکز این نقاشی قرار دارد، اما گذشت زمان باعث شده که ترک‌هایی روی سطح نقاشی ایجاد و سفیدی زیر آن نمایان شود.

 

نقاشی‌های سفید از رابرت راشنبرگ

 نقاشی‌های تک رنگی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

راشنبرگ در اوایل دوران حرفه‌ای روی روزنامه‌ها نقاشی می‌کشید و آن را به یک بوم می‌چسباند، اما او مجموعه‌ای از نقاشی‌های سفید هم دارد. در کل ۵ نقاشی در این مجموعه وجود دارد و در واقع ترکیبی از یک، دو، سه، چهار و هفت بوم سفید است که در کنار یکدیگر اویخته می‌شوند. وقتی این آثار برای اولین بار به نمایش گذاشته شدند، عده‌ای آن را یک ترفند بی ارزش توصیف کردند، اما اکنون می‌توان آن‌ها را در گالری‌های سراسر جهان پیدا کرد. از آنجایی که رنگ‌ها با مرور زمان آسیب می‌بینند، در طول سال‌ها این نقاشی ها چندین بار به وسیله دوستان راشنبرگ رنگ آمیزی و ترمیم شده اند.

 

نقاشی تک رنگ سفید از لی یوان چیا

 نقاشی‌های تک رنگی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

لی یوان چیا، یکی از برجسته‌ترین هنرمندان چینی در قرن بیستم است که در زمینه نقاشی، مجسمه سازی فعالیت می‌کند. او در سال ۱۹۶۳، نقاشی مونوکروم یا تک رنگ سفید را خلق می‌کند. اگرچه این نقاشی کاملا سفید دیده می‌شود، اما در فاصله نزدیک جزیئات بیشتری می‌توان از آن دید. تکه مقوا‌هایی روی بوم چسبانده شده و به رنگ سفید در آورده شده اند. لی این نقاشی را «نقاط کهکشانی» معرفی کرده و معتقد است که نقطه‌ها آغاز و پایان همه چیز هستند. عنوان اولیه این نقاشی ۲-۲=۲ بود.

 

نقاشی دیلن از برایس ماردن

 نقاشی‌های تک رنگی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

برایس ماردن این نقاشی را از روی اسم دوستش یعنی باب دیلن، انتخاب کرد. چراکه او این اثر را خلق کرد که به حرفه خوانندگی دیلن کمک کند. البته تا زمانی که این نقاشی تکمیل شد، دیلن به شهرت بیشتری از ماردن دست پیدا کرد و حتی به جایزه نوبل ادبیات رسید. به همین دلیل نقاشی نزد خود ماردن باقی ماند. ماردن برای خلق این اثر از تربانتین و موم زنبور عسل و افزودن رنگ خاکستری استفاده کرده و سپس آن را روی سطح بوم پخش کرده است.

 

آکروم سفید از پیرو مانزونی

 نقاشی‌های تک رنگی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

پیرو مانزونی بیشتر به علت نگاه کنایه آمیزش در هنر شناخته می‌شود. مجموعه کار‌های وی به نام آکروم، در واقع سفید به نظر می‌رسند، اما از سوی خود هنرمند بی رنگ توصیف شدند. او خلق این مجموعه نقاشی را با بوم‌های سفید ساده شروع کرد. گاهی اوقات آن‌ها به شدت رنگ آمیزی می‌شدند تا بافت رنگ‌ها را نشان دهند. در اواخر این مجموعه، مانزونی استفاده از بوم را متوقف کرد و  استفاده از پنبه و فایبرگلاس را آغاز کرد. او همچنین در ادامه مسیر حرفه ای خود  شروع به رنگ آمیزی آثار با رنگدانه‌هایی کرد که با گذشت زمان تغییر رنگ می‌دهند.

 

IKB ۷۹ از ایو کلن

 نقاشی‌های تک رنگی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

به طور سنتی رنگ آبی، رنگی نادر در هنر بود. منابع تولید رنگ آبی اغلب گران بودند، زیرا تولید آن‌ها سخت بود. لاجورد باید از افغانستان تامین می‌شد. ایو کلین در سال ۱۹۴۶، در حالی که با دوستانش در یک ساحل بود، به آسمان آبی خیره شد. او دستش را گرفت و نام خود را بر روی آسمان امضا می کند و آن را برای خود می‌داند. کلن آن روز را اینگونه توصیف می‌کند؛ بعد از خیره شدن به آسمان، نسبت به پرندگان احساس نفرت کردم چراکه آن‌ها در آسمان من پرواز می‌کردند و لکه‌هایی روی آن به وجود آوردند. او در نهایت یک نقاشی تماما آبی را ایجاد کرد و نام آن را آبی بین المللی کلن (IKB) گذاشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------