اسباب بازی توی لند



 

چکیده : اسباب بازی‌ها از هر نوعی که باشند، باعث یادگیری بیشتر کودک و رشد ذهنی او می‌شن. این وسایل به دلیل ظاهر قشنگشون کودک رو جذب کرده و ساعت‌ها باعث سرگرم شدن اون‌ها می‌شه. از نظر روانشناسان، بازی غذای روانی کودکان هست و اصرار کودک به داشتن اسباب بازی یکی از نشانه‌های هوشیاری و سلامت عقل اوست. بازی‌ها محدود به سن خاصی نمی‌شن؛ اما تحقیقات نشون داده که اسباب بازی‌ دخترانه بیشتر مورد استفاده قرار گرفته. البته انواع مختلف اسباب بازی دخترانه و پسرانه تو بازار وجود داره.

 

اسباب بازی توی لند

اسباب بازی‌ها از هر نوعی که باشند، باعث یادگیری بیشتر کودک و رشد ذهنی او می‌شن. این وسایل به دلیل ظاهر قشنگشون کودک رو جذب کرده و ساعت‌ها باعث سرگرم شدن اون‌ها می‌شه. از نظر روانشناسان، بازی غذای روانی کودکان هست و اصرار کودک به داشتن اسباب بازی یکی از نشانه‌های هوشیاری و سلامت عقل اوست. بازی‌ها محدود به سن خاصی نمی‌شن؛ اما تحقیقات نشون داده که اسباب بازی‌ دخترانه بیشتر مورد استفاده قرار گرفته. البته انواع مختلف اسباب بازی دخترانه و پسرانه تو بازار وجود داره.

فرد توی هر سنی که باشه، می‌تونه بازی مناسب خودش رو پیدا کنه. اگر والدین بدونند که این فعالیت‌ها و همچنین در اختیار کودک قرار دادن این وسایل، چه تأثیری روی بلوغ فکری حال و آینده اون داره، هیچ‌وقت از خریدنش غافل نمی‌شن. در ادامه مقاله با بررسی انواع اسباب بازی دخترانه و پسرانه و تأثیری که بر رشد بچه‌ها دارند، با ما همراه باشید.

 

اسباب بازی توی لند

 

بازی محرک رشد ذهنی و جسمی کودکان

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها و نشونه‌های یک کودک سالم، تمایل به بازی و جنب و جوشش توی هر شرایط هست. عملا کودکان دوست ندارند بی تحرک باشن و بعضی از اونا از ابتدای روز تا پایان شب در حال تحرک و بازی هستند. در جریان همین بازی‌ها، پرورش فکری، عاطفی و حتی جسمی پیدا می‌کنند و برای حضور در اجتماع بزرگ‌تر آماده می‌شن. از طرف دیگه بازی باعث تخلیه کامل فشار و استرس‌های عصبی اون‌ها می‌شه و در نهایت باعث می‌شه که خیلی خوب دنیای اطرافشون رو درک کنند و باهاش کنار بیان.

 

در جریان بازی، کودک درباره خودش و درباره جهان اطرافش مسائل زیادی رو یاد می‌گیره. از آن‌جایی که دختران امروز، مادران فردا هستند و باید از این لحاظ به بهترین شیوه بزرگ بشن تا در آینده جوابگو نیازهای فرزندانشون باشند، اسباب بازی دخترانه با ظرافت و دقت بیشتر و همچنین تنوع خیلی زیاد ساخته شدند. در ادامه به معرفی بعضی از اسباب بازی‌ و سرگرمی دخترانه می‌پردازیم.

 

اسباب بازی فکری

 

اسباب بازی‌های سازمان یافته

این اسباب بازی‌ها باعث می‌شن که قدرت خلاقیت کودک تقویت بشه و معمولا برای هدف خاصی ساخته شدند. مثلا جغجغه یا وسایلی که صدا تولید می‌کنند، با هدف جلب توجه کودک تولید شدند. امروزه این وسایل در انواع مختلفی در بازار وجود دارند و بعضی اونا به در، دیوار و تخت کودک متصل می‌شن. البته اسباب بازی دخترانه جدید که معمولا صداهای زیبایی نیز تولید می‌کنند، در بازار وجود داره که طرفداران خیلی زیادی دارند.

 

اسباب بازی فکری

این اسباب بازی هم مثل نوع اول برای تقویت خلاقیت بچه‌هاست. لازمه بدونید این نوع اسباب‌بازی شامل بازی‌هایی هستند که همزمان مهارت‌های حرکتی رو تقویت می‌کنند؛ مثل هماهنگی چشم و دست، وقتی که با پازل‌های جورجین بازی می‌کنند، در این بازی اون‌ها باید از چشم و دست به صورت هماهنگ استفاده کنند.

 

البته تنوع اسباب بازی‌های فکری خیلی بالا رفته، به طور مثال اسباب بازی دخترانه شیک مانند لگو ها، مکعب‌هایی مثل روبیک و همچنین بعضی بازی‌هایی که با نقاشی همراه هستند، مثل استفاده از آب‌رنگ، شن و ماسه که اتفاقاً بسیار پرطرفدار هستند.

 

اسباب بازی‌های عروسکی

بچه‌ها و به خصوص دخترها، علاقه خیلی زیادی به داشتن عروسک دارند. اونا مدت زمان زیادی رو در نقش مادر عروسک فرو رفته و سرگرم می‌شن. به همین دلیل اسباب‌بازی‌ها مانند عروسک دخترانه بسیار پرطرفدار و متنوع هستند. لازمه بدونید که این عروسک‌ها باعث تقویت حس مسئولیت‌پذیری و ابراز محبت در بچه‌ها می‌شن و به نوعی برای آینده اون‌ها رو آماده می‌کنند. هیچ‌وقت نباید این اسباب بازی دخترانه رو دست کم گرفت و اگر فرزند دختر دارید، حتما از این نمونه اسباب بازی برای اون تهیه کنید.

 

اسباب بازی شخصیت کارتونی

بچه‌ها علاقه خیلی زیادی به کارتون دارند. بعضی وقت‌ها اینقدر شدت علاقه بالاست که دوست دارند لباس یا اسباب بازی شخصیت کارتونی محبوب خودشون رو خریداری کنند و برای همیشه اون رو توی اتاق مقابل چشمشون قرار بدن. بین اسباب بازی دخترانه هم شخصیت‌های کارتونی خیلی متنوع وجود داره و جالب‌تر اینکه روزبه‌روز به تعداد این شخصیت‌ها اضافه می‌شه.

 

اسباب بازی شخصیت کارتونی

 

اسباب بازی وسایل نقلیه

خیلی از بچه‌ها از بچگی علاقه شدیدی به وسایل نقلیه دارند. اکثر اون‌ها تک تک ماشین‌های توی خیابون رو می‌شناسن که این آگاهی برای والدین بسیار جالبه. بعضی وقت‌ها اون‌ها درخواست اسباب بازی وسایل نقلیه می‌کنند و دوست دارند دقیقا ماکت یک ماشین اسباب بازی رو داشته باشند.

 

اسباب بازی‌های کمک درمانی

در کنار اسباب بازی‌های مختلف، به پیشنهاد بسیاری از روانشانس‌ها، شرکت‌ها اقدام به تولید اسباب‌بازی‌های درمانی کردند. به عبارت دیگه این اسباب بازی‌ها با ویژگی‌های خاصشون نوعی بازی آموزشی دخترانه محسوب می‌شن و باعث می‌شن که کودک توی مبحثی که ضعف داره، تقویت بشه. اتفاقا طبق گزارشات به دست آمده، این اسباب بازی‌ها نتیجه مطلوبی هم از خودشون به جا گذاشتند.

 

ویژگی‌های یک اسباب بازی خوب

حالا که با انواع اسباب بازی آشنا شدید، بهتره ویژگی‌های یک اسباب بازی خوب رو بدونید تا در موقع خرید از این مطالب استفاده کنید. اول اینکه اسباب بازی دخترونه باید با روحیات فرزند سازگاری داشته باشه و در عین حال متناسب با سن اون باشه. البته این تناسب برای نوزادان تا بزرگسالان باید رعایت بشه تا اثر منفی از خودش به جا نزاره. بعضی از ویژگی‌های مهم دیگه که یک اسباب بازی ایده‌آل باید داشته باشه، عبارت‌اند از:

•    تقویت حس کنجکاوی در کودک

•    واقع‌گرایی و سازگار با حقیقت

•    باعث ایجاد تحرک در کودک

•    تقویت حواس پنجگانه

•    ظاهری باکیفیت و جذاب

•    تقویت قوای فکری

 

اسباب بازی دخترانه

 

اسباب بازی مناسب، رشد همه جانبه کودک

باید موقع خرید اسباب بازی به نکات لازم توجه کنید و به نحو احسنت خرید رو انجام بدید. همیشه توجه داشته باشید که علاوه بر اینکه اسباب بازی برای سرگرم کردن بچه‌هاست، باید بتونه باعث تقویت هوش، خلاقیت و حواس پنجگانه بشه که این امر خیلی ضروری هست.

 

به این دلیل که سن کودکی بهترین فرصت برای یادگیری بوده و در واقع فرصت طلایی هست که بعد از گذشت اون دیگه ممکن نیست به این راحتی با دنیای اطراف ارتباط برقرار بشه. در این مقاله سعی بر آن بود که انواع اسباب بازی دخترانه و ویژگی‌های هرکدوم رو بیان کنیم تا هنگام خرید اون‌ها برای کودک عزیزتون از این مطالب استفاده کنید. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024