شهریه کودکستان‌ها ۴۰ درصد گران شد



شهریه کودکستان‌ها،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
رئیس سازمان تعلیم وتربیت کودک گفت: بنا بر مصوبه شورای برنامه ریز و نظارت سازمان تعلیم و تربیت کودک شهریه کودکستان‌های استان‌ها در مقایسه با سال تحصیلی گذشته حداکثر ۴۰ درصد افزایش یافت.

مجتبی همتی فر رئیس سازمان تعلیم وتربیت کودک، از افزایش میزان شهریه کودکستان‌ها تا ۴۰ درصد امسال خبر داد و به باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از مهدکودک‌ها بدون مجوز هستند که مسئولان و مدیران مربوطه باید هرچه زودتر برای دریافت مجوز مراکز خود به  سازمان تعلیم وتربیت کودک مراجعه کنند.

 

وی افزود:پیش از این دو سازمان بهزیستی و سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش اجازه حقوقی صدور مجوزهای فعالیت مربوط به مهدکودک‌ها و  پیش دبستانی‌ها را داشتند.

 

همتی فر بیان کرد: سازمان تعلیم وتربیت کودک در حال تغییر شرایط و تطبیق آن‌ هستند تا مجوزها با نام سازمان برای مراکز صادر شوند. مجموعه‌های حقیقی و حقوقی وجود دارد که با عناوین مختلف و رویکردهای متفاوت تربیتی، آموزشی و مراقبتی یا به صورت غیر رسمی یا زیر مجموعه برخی از نهاد‌ها  فعالیت می‌کنند. این مراکز نیز باید در سازمان تعلیم وتربیت کودک  ثبت نام کرده و برای صدور مجوز درخواست بدهند.

 

او ادامه داد:شرایط و ضوابط  صدور مجوزهای کودکستان‌ها جدید شش ماهه است که از پاییز سال جاری آغاز و تا اردیبهشت سال۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. یعنی مدیران تا اردیبهشت سال جاری می‌توانند برای مراکز خود محوز دریافت کنند و در صورت عدم دریافت از اریبهشت فعالیت آن‌ها غیر قانونی خواهد بود.

 

رئیس سازمان تعلیم وتربیت کودک، گفت:  شهریه مهدکودک و پیش دبستانی‌ها باید در سازمان تعیین و تکلیف شوند تا هم منصفانه بوده و هم بتواند مجموعه هزینه‌  و خدمات کیفی(اعم از نیروی انسانی و خدمات مورد نیازی که از یک کودکستان مورد انتظار است)  را تامین کند. برای شهریه آئین نامه‌ای تدوین شده که در مرحله اعتباریابی است. ما در حال حاضر درصدد هستیم تا  شهریه را براساس مناطق مختلف محاسبه کرده و در نظر بگیریم.

 

وی افزود: در سال تحصیلی جاری بنا بر مصوبه شورای برنامه ریز و نظارت سازمان تعلیم وتربیت کودک شهریه کودکستان‌های استان‌ها در مقایسه با سال تحصیلی گذشته حداکثر ۴۰ درصد افزایش یافت.

 

همتی فر اظهار کرد:یکی از ماموریت ‌‌های سازمان تعلیم وتربیت کودک عدالت تربیتی است و وظیفه دارد طبق قوانین موجود از جمله راهکار پنج یک ۵۱ آموزش و پرورش ماده ۷ اساسنامه عشایری، پیش دبستانی را در مناطق محروم، روستایی و عشایری دو زبانه به شکل حمایتی بتواند به میزان اعتباراتی که به آن تخصیص پیدا می‌کند اجرا کند. متاسفانه به دلیل گستردگی این نوع مناطق ، مخاطبین و نبود اطلاعات کافی  ما نتوانستیم به طور کامل مناطق محروم را پوشش بدهیم. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------