صدور حکم پرونده قاچاق مکمل های دارویی در دادگاه انقلاب بندرعباس



اخبار,اخبار اجتماعی

رییس کل دادگستری هرمزگان از صدور حکم پرونده قاچاق سازمان یافته مکمل های ورزشی و دارویی در دادگاه انقلاب بندرعباس خبر داد و گفت: قاچاقچیان به 10 سال حبس و پرداخت بیش از 150 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد صادق اکبری عصر سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: فروردین ماه امسال با گزارش معاونت حقوقی و قضایی گمرک شهید رجایی بندرعباس در خصوص کشف محموله قاچاق مکمل های ورزشی و دارویی غیرمجاز، پرونده ای در دستگاه قضایی هرمزگان تشکیل شد.

 

وی ادامه داد: پس از سیر مراحل قانونی، رسیدگی به اتهام های شرکت حمل و نقل بین المللی پرشیا ترابر مبنی بر قاچاق سازمان یافته در دستور کار دادگاه انقلاب بندرعباس قرار گرفت.

 

حجت الاسلام اکبری بیان داشت: متهمان این پرونده از طریق اظهار خلاف واقع در گمرک، اقدام به قاچاق تعداد 1427 کارتن انواع مکمل های ورزشی و دارویی غیرمجاز به ارزش 7 میلیارد و 839 هزار و 179 ریال کردند.

 

وی با بیان اینکه پس از تکمیل تحقیقات، به دستور مقام قضایی دو تن از متهمان این پرونده شناسایی و دستگیر شدند، گفت: در نتیجه این بررسی ها مشخص شد شرکت عامل در دبی اقدام به قاچاق کالای غیرمجاز تحت عنوان پلی استایرن به مقصد تهران کرده و پس از طی تشریفات، قبل از ورود به گمرک شهریار ، نسبت به تخلیه کالای ممنوعه اقدام کرده است.

 

رییس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: با تکمیل روند تحقیقات و ختم رسیدگی ، هریک از متهمان این پرونده به ممنوعیت از حق العمل کاری به مدت پنج سال ، ممنوعیت خروج از کشور به مدت سه سال و ضبط کالای قاچاق و پرداخت بیش از 150 میلیارد ریال معادل 10 برابر ارزش عرفی کالای کشف شده در حق دولت و ضبط محموله قاچاق ، خودرو و وجوه توقیفی محکوم شدند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------