تجمع اعتراضی بازنشستگان صندوق فولاد در اصفهان/ حقوق بهمن با دستور وزیر واریز شد



اخبار,اخبار اجتماعی,تجمع اعتراضی بازنشستگان صندوق فولاد در اصفهان

جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد ظهر امروز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات‌شان مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

به گزارش فارس، جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد ظهر امروز در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، مسافت چهارباغ عباسی به سمت استانداری اصفهان را راهپیمایی کردند.

 

بازنشستگان فولاد به دلیل عدم پرداخت حقوق بهمن و عیدی مقابل استانداری اصفهان نیز تجمع کردند و خواستار پرداخت مطالبات معوق خود شدند. روز یکشنبه هفته جاری نیز بازنشستگان اعتراض خود را مقابل استانداری اصفهان اعلام کرده بودند که به دلیل عدم رسیدگی ادامه یافته است.

 

رسانه‌ها در خط مقدم مطالبه‌گری

بازنشستگان فولاد پیش از این در تاریخ‌هایی در سال‌های 94 تا 97 در ایامی که پرداخت حقوق‌شان با تأخیر همراه بوده در برابر استانداری یا برخی از ساختمان‌های اداری استان اصفهان نیز تجمع داشته‌اند.

 

ریشه این مشکل کجاست؟

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با دلایل این تعویق در پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد معتقد است: در ابتدای کار صندوقی به اسم صندوق بازنشستگان فولاد وجود نداشته و کسورات بازنشستگیِ بازنشستگانی که در صنعت فولاد و در معادن سنگ‌آهن و زغال‌سنگ بوده‌اند به حساب دولت می‌رفته است، پس دولت بابت این کسوراتی که به حسابش رفته به این صندوق و بازنشستگان بدهکار است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از تأسیس صندوق فولاد، از سال 76 تا 78 همه صنایع فولادی و معادن زیر پوشش این صندوق قرار می‌گیرند، اما سرمایه‌گذاری‌ها و منابع درآمدی صندوق در حدی نیست که حقوق بازنشستگان را تکافی کند، در حال حاضر صندوق یک پنجم حقوق و مزایا را می‌تواند پرداخت کند و دولت بابت بدهی که به صندوق دارد باید مابه‌التفاوت را بپردازد.

 

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان نیز در این رابطه معتقد است: دولت در زمان وفور درآمدهای صندوق مبالغی را از این صندوق برداشت کرده و حال که موعد پرداخت حقوق بازنشستگان رسیده توانی برای تسویه آن ندارد، علاوه بر این این‌که پرداخت‌های قبلی نیز در قالب انتقال مالکیت شرکت‌های زیان‌ده به صندوق بوده که بر هزینه‌های صندوق فولاد افزوده است.

 

به گفته موسوی لارگانی، مشکل عمده‌ای که صندوق را به این وضعیت دچار کرده تصمیم نادرست تأسیس صندوقی مجزا برای بازنشستگان فولاد است که در زمان بالا بودن ورودی نقدی، نظارتی بر عملکرد مدیران نشد و حیف‌ و میل‌های بسیار در آن برهه، کسری شدید امروز را رقم زد.

 

مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد باید از محل واگذاری‌ها انجام می‌شد

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی روز گذشته با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکلات بازنشستگان، عنوان کرد: با وجودی که بازنشستگان فولاد در شرایط سخت خدمت کرده‌اند امروز هم دغدغه دریافت حقوق و مزایا دارند. 

 

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای حل دائمی این مشکل، مسؤول کوتاهی‌ها را سازمان خصوصی‌سازی دانسته و تاکید کرد: مشکلات بازنشستگان صنعت فولاد باید از محل واگذاری‌ها انجام می‌شد و سازمان خصوصی‌سازی باید اموال را می‌فروخت اما کوتاهی شد.

 

حقوق بهمن واریز شد، بازنشسته‌ها منتظر عیدی

محمدجواد عسکری مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها از واریز حقوق بهمن ماه بازنشستگان خبر داد و عنوان کرد: حقوق ماه گذشته بازنشستگان امروز واریز شد و به دلیل کمبود منابع دولت پرداخت حقوق با تاخیر همراه بود.

 

وی یادآور شد: البته با پیگیری‌های فراوان و نیز دستور مقام عالی وزارت سرانجام توانستیم بودجه لازم برای حقوق بهمن ماه بازنشستگان را فراهم کرده و در روز جاری حقوق بازنشستگان عزیز را پرداخت کنیم.

 

بررسی تجمعات بازنشستگان نشان دهنده بهبود شرایط این قشر از جامعه در سال 97 است، اما به نظر می‌رسد گاها بی‌نظمی در پرداخت‌ها منجر به بروز اعتراض شده است، انتظار می‌رود با تدابیری که به نظر ساده می‌رسند، وقتی عظم و منابعی برای حل موضوع وجود دارد با پیگیری مسؤولان مربوطه نسبت به احقاق حقوق این قشر از جامعه دقیق‌تر و با حساسیت بیشتری عمل شود و این تأخیرات چند روزه پرداخت مرتفع شود تا از شکل‌گیری تجمع و سوءاستفاده از مطالبات این قشر جلوگیری شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------