احتمال شکستگی برخی سدهای فرسوده استان مرکزی



اخبار,اخبار اجتماعی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه عمر مفید برخی سدهای استان مرکزی تمام شده، احتمال شکستگی این سدها در صورت مواجه شدن با بارش های سنگین وجود دارد.

به گزارش ایسنا، عزت الله آمره‌ای در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی که همزمان با جلسه ستاد خدمات سفر و آیین معارفه شهردار اراک و با حضور جباری نژاد معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: بارندگی‌هایی که در استان آغاز شده تا فردا ادامه خواهد داشت و این بارندگی در برخی نقاط کشور از جمله شیراز مشکلاتی را به همراه داشته است.

 

وی افزود: به دنبال بارش‌های اخیر تمام رودخانه‌ها سیلابی شده اند و به احتمال زیاد این بارش‌ها سبب طغیان رودخانه‌ها خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه برخی نقاط استان و شهرهای استان در شرایط موجود حادثه خیز هستند، تصریح کرد: مسیر جاده اراک _تهران تا شهر جدید امیرکبیر متاسفانه در حال حاضر مسدود است و نیاز است راهداری تمهیدات لازم را در این رابطه بیندیشد.

 

آمره‌ای بیان کرد: در اراک سه منطقه حادثه خیز گردو، ورودی نظم آباد و پل سردشت شناسایی شده که این مناطق نیازمند توجه جدی‌تر و ویژه‌تری است.

 

وی با بیان اینکه عمر مفید برخی سدها به اتمام رسیده گفت: فرمانداران و بخشداران باید در شناسایی و مراقبت از این سدها دقت لازم را داشته باشند، همچنین باید به گونه‌ای عمل شود که از ورود آب معابر به فاضلاب‌ها جلوگیری شود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اضافه کرد: سدهای هندودر، چال هما و سدهای منطقه قره کهریز احتمال شکستگی دارند و در معرض خطر هستند و در خصوص این سدها نیز باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

رئیس دادگستری استان مرکزی نیز گفت: بخش عمده ای از آب‌های سطحی اراک وارد شبکه فاضلاب می‌شود و در صورتی که آب بالا بزند مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت که این مهم باید تعیین‌تکلیف شده و چاره اساسی در این خصوص اندیشیده شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------