وزیر آموزش و پرورش: سیل به ۱۵۰۰ مدرسه آسیب زد/ ۸۰ مدرسه قابل استفاده نیست



اخبار,اخبار اجتماعی,بطحایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود ۱۵۰۰ مدرسه بین ۲۰ تا ۷۰ درصد آسیب‌دیده است و۸۰ مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست.

به گزارش تسنیم، سید محمد بطحایی عصر امروز در حاشیه بازدید از مدارس آسیب‌دیده سیل اخیر در شیراز اظهار داشت: جبران خسارات وارده به فضاهای آموزشی و پرورشی آسیب‌دیده از سیل اخیر در کشور در اولویت قرار دارد. 

 

وی گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب دیده است و 80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست. 

 

بطحایی افزود: خیرین همواره همراه با آموزش و پرورش بوده‌اند و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده‌اند و هم اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امید است بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا دانش‌آموزاندر مهر 98 در مدارس تازه ساخته شده و باز سازی شده مشغول به تحصیل شوند. 

 

وی در مورد مدارس تخریبی و غیر قابل بازسازی نیز گفت: در صورت تاخیر در آماده‌سازی این مدارس امکان فراهم کردن زمینه تحصیل دانش‌آموزان در مهر ماه در فضاهای موقت همچون کانکس پیش‌بینی شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------