رئیسی: مبارزه با مواد مخدر یک مساله مهم جهانی است



اخبار,اخبار اجتماعی,ابراهیم رئیسی

رئیس قوه قضائیه گفت: مساله مبارزه با مواد مخدر یک مساله مهم جهانی است.

به گزارش ایسنا، آیت الله رئیسی در همایش مبارزه با مواد مخدر گفت: ۱۲ هزار شهید زنده در عرصه مواد مخدر سلامت خود را برای امنیت جامعه و جان خود را برای مبارزه با سوداگران مواد مخدر ایثار کردند.

 

وی افزود: مساله مبارزه با مواد مخدر یک مساله مهم جهانی است و یکی از مهمترین مسائل کشور ما است و کاملاً باید به آن توجه شود.

 

رئیسی با بیان اینکه عزم جهانی برای مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، گفت: متأسفانه یک عزم جهانی برای مبارزه با مواد مخدر در دنیا وجود ندارد. مشکل ما نبود یک عزم جهانی برای مبارزه با مواد مخدر است.

 

وی افزود: تنها کشور مصمم در رابطه با مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران است.

 

رئیسی به ضرورت اساسی هم مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: موضوع مبارزه با مواد مخدر نیاز به یک کرسی دیپلماسی دارد. ایجاد این کرسی نیاز به تلاش‌های ویژه دارد البته در جریان فعالیت‌ها و تلاش‌های وزارت امور خارجه هستیم.

 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در دستگاه قضائی و اجرایی و تقنینی و همچنین نیروی انتظامی باید موضوع مبارزه با مواد مخدر یک مسئله اولویت دار باشد.

 

رئیسی به موضوع بازسازی زندانی‌های مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بازسازی شخصیتی معتادین قاچاقچیان و افراد آلوده به مواد مخدر باید از سمت سازمان زندان‌ها لحاظ شود اما در مجموع ما نیاز به یک سند جامع داریم که نقش داخلی و بین المللی در آن لحاظ شود.

 

وی افزود: ضمن احترام به سردار مؤمنی باید بگویم جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر باید با حضور رئیس جمهور برگزار شود تا همه مسئولان ذی‌ربط به خط شوند و تمام اعضای اصلی در این جلسات شرکت کنند.

 

وی افزود: ضمن احترام به اقدامات نیروی انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر اما این کار یک امر اطلاعاتی را می‌طلبد و لازم است در وزارت اطلاعات و ناجا و سپاه یک بخش مستقل برای انجام کارهای اطلاعاتی و شناخت شبکه‌های ورود مواد مخدر و توزیع آن تشکیل شود تا باز نگاهی در کار اطلاعاتی ایجاد شود و مبارزه‌ای متفاوت با مواد مخدر را شاهد باشیم.

 

رئیسی ادامه داد: در سطح بین المللی کنوانسیون‌ها و میثاق نامه‌هایی نوشته شده است و در سطح داخلی نیز مصوبه‌های بالادستی نوشته شده است و در ستاد مبارزه با مواد مخدر مصوباتی برای پیشگیری و درمان و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و مشارکت اجتماعی نوشته شده است.

 

 

وی افزود: امر مبارزه با مواد مخدر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جدی بوده و اگر به هر دستگاه ذیربط در امر مبارزه با مواد مخدر مراجعه کنیم، می‌توانیم گزارشی از عملکرد آنها به دست آوریم.

 

رئیسی گفت: کشفیات نشان می‌دهد که امر مبارزه با مواد مخدر در کشور ما امری جدی است. موضوع مواد مخدر در جهان امری جدی است. وجود ۲۷۵ میلیون معتاد در جهان مسئله کمی نیست. وجود ۸۰۱ نوع روانگردان در جهان موضوع مهمی است و تبدیل مواد سنتی به صنعتی موضوع قابل توجهی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------