کلانتری: نفس‌های دریای خزر به شماره افتاد



اخبار,اخبار اجتماعی,عیسی کلانتری
معاون رئیس جمهور با اشاره به تداوم آلودگی‌های انسانی در دریای خزر، گفت: نفس‌های دریای خزر به شماره افتاد.

به گزارش تسنیم، عیسی کلانتری امروز در همایش روز ملی دریای خزر در مجتمع میزبان بابلسر اظهار داشت: امروز اگر حال دریای خزر خوب نیست مقصر آن همین کشورهای حاشیه خزر هستند.

 

وی افزود: تغییر اقلیم کمترین ضربه را به دریای خزر وارد کرده و کمترین تغییر حوزه خزر در اقلیم بوده است. بدون توجه به اصول و حفظ محیط زیست نمی‌توان از کسی گلایه کرد و باید از خودمان و عملکردمان گله داشته باشیم.

 

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: زمانی که از صد سال پیش آلودگی‌های مختلف در حاشیه دریای خزر ایجاد می‌کنیم بدون تردید حال و هوای دریای خزر این‌گونه می‌شود.

 

وی بیان کرد: عدم توجه به مسائل زیست محیطی سبب نابودی خزر می‌شود و اگر کشورهای حاشیه خزر پا به کار باشند وضعیت این دریا تا ده سل آینده متحول و شرایط بهتری پیدا می‌کند.

 

وی بیان کرد: وقتی با انتقال آلودگی‌های انسانی و سموم کشاورزی و پسماندها دریای خزر را آلوده کنیم دیگر این کنوانسیون‌ها و همایش‌ها هیچ اثری ندارد. اراده سیاسی برای رفع آلودگی های دریای خزر وجود ندارد و همه باید در هر جایگاهی برای رفع مشکل کنونی خزر گام بردارند.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دریای خزر یک دریاچه بسته بوده و کشورهای حاشیه خزر باید مجدانه و بدون تعارف برای رفع مشکل آن تلاش کنند.

 

وی بیان کرد: اگر همه کشورهای حاشیه دریای خزر دست در دست یکدیگر بگذارند و تلاش کنند در طول 10 سال آینده این دریا به یکی از دریاهای پاک جهان تبدیل می‌شود. دریای خزر حدود هشت میلیون سال پیش از دریای سیا جدا شده و امروز تماما" متعلق ما نیست و باید سالم به نسل های آینده تحویل داده شود.

 

کلانتری گفت: صید بیش از حد و رقابت در صید بیش از حد سبب شد تا وجود دریای خزر دچار مخاطره شود و به سختی نفس بکشد و ادامه این روند تا ده سال آینده نفس‌های دریای خزر به شماره می افتد.

 

وی بیان کرد: به مسائل دریای خزر باید به صورت جدی و به دور از احساسات برخورد شود و دولت یک و سه میلیارد دلار برای پسماندها در نظر گرفت اما در مجلس تصویب نشد و امسال هزار میلیارد برای مدیریت پسماند خزر در بودجه لحاظ شده است.

 

معاون رئیس جمهور افزود: نگرانی ما از تغییر اقلیم در دریای خزر نیست بلکه نگرانی ما مخاطرات بهداشتی است که خطر را تهدید می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------