۷۰ ویلا در حریم رودخانه زاینده‌رود تخریب شد



اخبار,اخبار اجتماعی,منصور شیشه‌فروش
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود۷۰ ویلای احداث شده در حریم رودخانه زاینده‌رود در سطح استان، تخریب شد.

منصور شیشه‌فروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از فروردین امسال اقدام‌های ضربتی و جدی‌تری برای آزادسازی حریم زاینده‌رود در استان، انجام و تیم‌های مختلفی در شهرستان‌ها، فعال شدند.

 

وی با اشاره به واقع شدن بیشتر این ویلاها در محدوده شهرستان لنجان اظهار داشت: ویلاهای ساخته شده با حکم دادگاه، تخریب و حریم رودخانه، آزادسازی شد.

 

شیشه‌فروش تصریح کرد: این اقدام‌ها علاوه بر حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی، با هدف کاهش تهدیدهای ناشی از سیلاب‌ صورت می‌گیرد بطوریکه در احداث و بازسازی واحدهای تخریب شده بر اثر سیل فروردین امسال، بر رعایت حریم رودخانه‌ها تاکید شده است.

 

پیش از این، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان اعلام کرده بود که بیش از ۲۴۰ هکتار ساخت و ساز غیرمجاز، بیشتر به‌شکل ویلا، در حریم رودخانه زاینده‌رود وجود دارد که باید تخریب شود.

 

حسن ساسانی با بیان این که این شرکت هیچگونه تبعیضی بین دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی برای آزادسازی حریم زاینده‌رود قائل نمی‌شود، اضافه کرد: در سه سال اخیر افزون بر ۱۴۰ هکتار تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه در استان، متوقف و تخریب شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به روند بازسازی و احداث خانه‌های آسیب دیده از سیلاب‌های فروردین امسال گفت: پنج هزار و ۷۲۱ پرونده در این زمینه در استان برای مسکن شهری و روستایی، تشکیل و پیگیری و اعتبارات سه‌هزار و ۳۲۰ واحد از آنها اخذ شده است.

 

شیشه‌فروش، این اعتبارات را شامل ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۲۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض اعلام کرد و افزود: واحدهای مذکور بیشتر در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، سمیرم، چادگان و بویین و میاندشت قرار دارند که پیشرفت فیزیکی واحدهای تعمیری ۹۳ درصد و واحدهای احداثی ۴۰ درصد است.

 

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران اصفهان، جلسه‌هایی را برای آمادگی برای هرگونه تهدید ناشی از سیل در پاییز و زمستان امسال برگزار کرده است، از شهرداری‌ها، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خواست تا برای برنامه‌های پیشگیرانه، نصب تابلوهای هشداردهنده و کنترل پل‌ها و سیل‌بندها اقدام کنند.

 

شیشه‌فروش اظهار داشت: مقرر است امسال ۲۸ طرح آبخیزداری با اعتبار۵۴ میلیارد تومان برای کنترل روان‌آب در استان اصفهان اجرا شود.

 

در پی بارش‌های بهاره و جاری شدن سیل، بخش‌هایی از مناطق جنوبی استان از جمله سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خور و بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان از جمله فریدونشهر، فریدن، بویین میاندشت و چادگان آسیب دیدند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------