جزئیات اعتراض زباله گردها در نظرآباد/ 20 نفر بازداشت شدند



اخبار,اخبار اجتماعی,اعتراض زباله گردها در نظرآباد
رئیس شورای اسلامی شهر از تصویب لایحه ای مبنی بر واگذاری جمع آوری زباله های خشک موجود در سطل های زباله به پیمانکار از شهرداری به شورای شهر نظرآباد خبر داد و گفت: این موضوع موجب اعتراض زباله گردهای این شهرستان شده است.

رضا احمدزاده، رئیس شورای اسلامی شهر نظرآباد در گفت و گو با فارس در البرز در رابطه با تجمع زباله گردها در مقابل ساختمان شورای شهر نظرآباد گفت: لایحه ای در جهت صلاح شهر مبنی بر واگذاری جمع آوری زباله های خشک موجود در سطل های زباله به پیمانکار از سوی شهرداری به شورای شهر نظرآباد ارائه شد و مورد موافقت تمام اعضا قرار گرفت.

 

رئیس شورای اسلامی شهر نظرآباد با بیان اینکه برخی از زباله گردهای شهرستان از این مصوبه ناراضی هستند و با تجمع مقابل شورای شهر نظرآباد و فحاشی، شکایت خود را از این موضوع اعلام کردند، افزود: بنده هنگام این تجمع در شورا حضور نداشتم و به گفته یکی از کارکنان شورای شهر، معترضین به سالن و اتاق ها وارد شدند و قصد وارد کردن خسارت به ساختمان شورا را داشتند که 20 نفر از آن ها دستگیر و بازداشت شدند.

 

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان حاضر نیستیم روزی کسی قطع شود تصریح کرد: طرح مذکور در تمامی شهرها در حال اجراست و در نظرآباد نیز به صورت آزمایشی آغاز شده است و بر اساس آن، افرادی که اقدام به جمع آوری زباله های خشک می کنند ساماندهی می‌شوند و طبق قراردادی که بسته شده، پیمانکار موظف شد زباله های خشک و ضایعات را از افرادی که از این راه ارتزاق می کنند خریداری کند.

 

احمدزاده اظهار کرد: از این پس زباله گردهایی که به وسیله گاری اقدام به جمع آوری زباله می کنند، ساماندهی و پلاک گذاری شوند و به دلیل اینکه شغلی با این عنوان در اصناف تعریف نشده کسانی هم که دارای مجوز نیستند، باید آن را اخذ کنند. شهرداری در نظر دارد در شهرک صنعتی مکانی را در اختیار پیمانکار قرار دهد و نفرات فعال توسط پیمانکار ساماندهی شوند.

 

وی در تشریح مزایای دیگر این طرح علاوه بر پاکیزگی شهر، عنوان کرد: با انجام این اقدام از بسیاری از سرقت ها و سواستفاده ها جلوگیری و بر اساس آموزش هایی که در سطح مدارس و خانواده ها ارائه می شود تولید زباله نیز به حداقل می رسد و همچنین درآمد شهرداری از این طریق افزایش پیدا می کند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر همچنین اذعان کرد: ممکن است مافیایی که از این طریق پول های هنگفتی به جیب می زدند با اجرای این طرح متضرر شوند اما این اقدام به نفع شهر، شهروندان و کسانی است که در این صنف فعالیت می کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------