اعطای وام ۵۰ میلیونی و ساخت اتاقک‌های ۱۲ متری برای زلزله‌زدگان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین تصمیم گیری‌ها در مورد اقدامات دولت برای مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

اسماعیل نجار با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دستگاه های مختلف در روزهای پس از وقوع زلزله در آذربایجان شرقی، اظهارکرد: هماهنگی خوبی میان دستگاه های مختلف وجود داشت و اقدامات در مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد. در حال حاضر فرآیند بازسازی و اسکان موقت زلزله زدگان آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه برای اسکان موقت هر خانواده زلزله زده، ۱۰ میلیون تومان به آنان پرداخت خواهد شد، گفت: زلزله زدگان می توانند با این پول جایی را برای خود پیدا کرده و موقتا در آن ساکن شوند.  امکان دیگری هم برایشان وجود دارد و آن این است که به جای دریافت این ۱۰ میلیون تومان یک اتاقک ۳*۴ متر از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت انبوه سازان استان در گوشه ای از خانه شان ساخته شود تا این افراد داخل این اتاقک ها بروند و پس از بازسازی کامل نیز می توانند از این اتاقک ها در حیاط منازل جدید خود نیز استفاده کنند.

 

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره ایکه آیا دیگر کانکسی به زلزله زدگان اهدا نخواهد شد، گفت: تصمیم بر این شد که دیگر کانکسی به زلزله زدگان داده نشود، البته در جاهایی که ممکن است میزان تخریب بسیار بالا باشد و نیاز به کانکس باشد، تعدادی کانکس در یک منطقه قرار خواهد گرفت تا زلزله زدگان داخل آن بروند.

 

نجار درمورد تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده در زلزله نیز به ایسنا گفت: حدود ۳۰۰۰واحد مسکونی باید نوسازی شود و حدود ۲۰۰۰ واحد هم نیاز به تعمیر دارد که یکسری تسهیلات به دارندگان این واحدها داده خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات برحسب قرارگیری واحد مسکونی در نقاط شهری و روستایی و نیز تعمیری یا تخریبی بودن نوع واحد متفاوت است، ادامه داد: واحدهای روستایی ۴۰ میلیون وام چهار درصد و واحدهای شهری نیز ۵۰ میلیون وام پنج درصد دریافت خواهند کرد. علاوه بر آن پنج میلیون تومان نیز وام بلاعوض معیشتی به زلزله زدگان داده خواهد شد.

 

نجار افزود: واحدهای شهری ۱۲ میلیون و واحدهای روستای ۱۰ میلیون وام بلاعوض دیگر نیز از دولت دریافت خواهد کرد.

 

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به واحدهای تعمیری نیز گفت: این واحدها نیز بر حسب میزان آسیبی که دیده اند، تا سقف ۱۵میلیون تومان وام برای تعمیر و ۵ میلیون تومان وام بلاعوض دریافت خواهند کرد.

 

به گفته نجار برای واحدهای احداثی هشت تن سیمان رایگان و برای تعمیری ها یک تن سیمان رایگان نیز در نظر گرفته شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------