5 میلیارد مترمکعب بیشتر از سال قبل ذخیره آب داریم



اخبار,اخبار اجتماعی,ذخیره آب
معاون آبفای وزارت نیرو گفت: به لحاظ بارندگی، وضعیت امسال شبیه به سال گذشته است و از نظر ورودی آب به پشت سدها نیز در حال حاضر بیش از 5 میلیارد مترمکعب آب بیشتری نسبت به سال گذشته ذخیره داریم.

به گزارش فارس، قاسم تقی‌زاده خامسی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاحیه نخستین دوره مسابقات کشوری مهارت‌های فنی تخصصی آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون، تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کل کشور از 27 تصفیه‌خانه به 250 تصیفه‌خانه افزایش پیدا کرده است.

 

وی تصریح کرد: شبکه‌های انتقال آب در کشور 460 هزار کیلومتر است و این عدد بسیار بزرگی است؛ همین طور 66 هزار کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب داریم و این اعداد اهمیت برگزاری این مسابقات را دوچندان می‌کند و تعمیر همین خطوط در حوادث غیرمترقبه می‌تواند با همین تمرین‌ها به سرعت مشکلات را حل کند.

 

معاون آب و آبفای وزیر نیرو عنوان کرد: این مسابقات به نوعی یک لیگ کشوری است که بیش از هزار نفر در آن حضور پیدا کردند که امروز حدود 300 نفر از آن‌ها علاوه بر مهارت در کار، مهارت در زندگی را هم فرامی‌گیرند؛ برای این مسابقات هزینه کمی صورت نگرفته است و ان‌شالله از آن به خوبی استفاده شود.

 

تقی‌زاده خامسی بیان کرد: این مسابقات در سطح جهانی 70 سال سابقه دارد و هر دو سال در یک کشور برگزار می‌شود و امیدواریم روزی میزبان جهانی این مسابقات باشیم.

 

معاون آب و آبفای وزیر نیرو مطرح کرد: وزارت نیرو مسؤول تامین آب همه کشور است و استان اصفهان جز همان شهرهایی است که نگاه‌ ما به آن همین‌گونه است؛ هم‌اکنون وضعیت آب در وضعیت خوبی است و در سد زاینده‌رود بیش از 300 میلیون مترمکعب ذخیره داریم و بارش‌های خوبی هم در بالادست رخ داده است ولی همیشه باید بر مصرف بهینه آب توجه داشته باشیم.

 

وی افزود: زاینده‌رود و سد زاینده‌رود که تا دوره‌ای تا یک و نیم میلیارد آب ورودی داشت و الان به نیم میلیارد کاهش پیدا کرده و برداشت‌ها از آن بیشتر شده است؛ ظرفیت اختصاصی برای آب شرب از این سد 30 میلیون مترمکعب بود ولی هم‌اکنون 400 میلیون مترمکعب هم کفاف نمی‌دهد.

 

تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه باید همه به هم دست دهیم و باور کنیم که در کشور خشک و نیمه خشک زندگی می‌کنیم، گفت: به لحاظ بارندگی وضعیت امسال شبیه به سال گذشته است و از نظر ورودی آب به پشت سدها نیز در حال حاضر بیش از 5 میلیارد مترمکعب آب بیشتری نسبت به سال گذشته ذخیره داریم.

 

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در مورد کیفیت آب نیز بیان داشت: به همه شهروندان ایرانی این قول را می‌دهیم که آب سالم را در اختیار آن‌ها قرار دهیم؛ بومی‌سازی در محصولات ما صورت گرفته و نیازی به واردات در این حوزه نداریم.

 

وی در پایان اظهار کرد: درحال تغییر ساختار آب و فاضلاب وزارت‌خانه هستیم و مدیریت یکپارچه نیاز به مصوبه مجلس دارد؛ در حال حاضر در رابطه با این موضوع هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------