مدیرعامل آبفای استان اصفهان: امسال تحت هیچ شرایطی جیره‌بندی آب نداریم



اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: امسال با وجود کمبود ۴.۳ مترمکعب برثانیه آب شرب در زمان اوج مصرف، هیچگونه جیره‌بندی آب در استان اصفهان نداریم.

به گزارش تسنیم به نقل از آبفای استان اصفهان، هاشم امینی در نخستین نشست شورای مدیران این شرکت در سال 1400 با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته آب شرب پایدار برای مشترکان تامین می‌شود، اظهار داشت: در نیمه اول سال به دلیل کمبود منابع آبی، احتمال دارد مردم با کاهش فشار آب مواجه شوند اما بدون تردید جیره بندی آب نخواهیم داشت. در دهه اخیر با وجود وقوع خشکسالی‌های مستمر، آب شرب مردم در سطح استان به صورت پایدار تامین شد و امسال نیز تلاش می‌کنیم آب شرب مردم در فصل تابستان تامین شود.

 

وی درباره راهکارهای تامین پایدار آب شرب بیان کرد: آبفای استان اصفهان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نظیر سامانه‌های تله متری، تله کنترل و همچنین پایش مداوم شبکه توزیع، سعی در توزیع عادلانه آب شرب بین مردم دارد.

 

مدیرعامل آبفای استان اصفهان یکی از راه‌های افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه برای صرفه‌جویی بین مردم را فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب برشمرد و ادامه داد: در این زمینه رسانه‌ها باید مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی‌رویه آب با آن مواجهه می‌شوند، آگاه کنند تا با جلب مشارکت مردم بتوان این معضل را تا حدودی بر طرف کرد.

 

وی با اشاره به تاکید اسلام بر اهمیت آب و همچنین قداست آب در آیین‌های ایرانی، بر لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و بازگشت به ارزش‌های دینی برای حفظ و حراست از منابع آبی تاکید و تصریح کرد: برای عبور از مشکلات ناشی از کمبود آب، باید مردم را در خصوص تغییر شیوه مصرف متقاعد سازیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------