فیروزآبادی: در کشور سلطان VPN داریم/ فروش وی پی ان ممنوع نیست



فیروزآبادی،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره vpn فروشی در کشور توضیح داد.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفتگویی با خبرفوری به بیان نکاتی درباره vpn، پرداخت که در ادامه آن را می خوانید.  

 

آقای آذری جهرمی در مجلس، درباره مافیای vpn، صحبت کردند، چنین چیزی در کشور داریم و این افراد چه کسانی هستند؟

من مفسر نظرات آقای جهرمی نیستم و از ایشان باید سوال کنید. هر کسب و کاری در کشور ما از عنوان سلطان به کار می برد و شاید برای vpn هم به کار رود. vpn فروشان در کشور مشخص هستند و حدود ۱۳ تا vpn فروش اصلی داریم. شاید در ذهن آقای جهرمی این باشد که با آنان برخورد نمی شود. 

 

چرا برخورد نمی شود؟

به این علت که در قانون صراحت نداریم که vpn فروشی، غیر مجاز است و طبق قانون اساسی، ما حق هیچ کسب و کاری را نمی توانیم از مردم سلب کنیم. به همین دلیل در مجالس دهم و یازدهم درباره دسترسی غیرمجاز به vpnها بحث شد اما به نتیجه نرسید که vpn مجاز یا غیرمجاز در کشور داشته باشیم. برهمین اساس نهادهای قضایی و نهادهای امنیتی مجوز قانونی برای برخورد با vpn فروشان ندارند.  

 

این قدرت مافیا نیست؟ حکمرانی که در کشور وجود دارد تصمیم گرفته است تا یکی از این پلتفرم ها در دسترس عموم نباشد. یک نفر امکانی را به مردم می دهد که این دستور را دور بزنند و یک خلافی را مرتکب شوند. 

مافیا آرمانگرا و سیاسی نیست. مافیا به دنبال پول بوده و از روش های غیرانسانی استفاده می کند. من این لغت را به کار نمی برم. شاید آقای جهرمی در رابطه با vpn اطلاعاتی دارد و از ایشان بپرسید. احساس می کنم در رابطه با این که طرحی در مجلس درباره غیر مجاز بودن vpn تصویب شود؛ آنچه که مانع شده مافیا نیست. بیزینس و اقتصاد آن در حدی نیست که شبه‌ای در ذهن ایجاد کند. 

 

فکر می کنم، بیشتر مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که دیدگاه های مختلفی در جمهوری اسلامی، در مجلس و ... هستند؛ در مجموع به اجماع نرسیده اند. پیاده سازی همچین طرحی، کار سختی بوده و به اجماع نیاز دارد و به علت آنکه در کشور اجماعی درباره آن صورت نگرفته؛ پیاده سازی هم نشده است. 

 

من موافق مطرح کردن لغت مافیای vpn فروشی مطرح نیستم. قطعا vpn فروش ها تلاش خود را می کنند اما تاثیری در تصمیمات مهم ندارند. 

 

به دستگاه دولتی، نظامی یا امنیتی وابسته هستند؟

خیر، به هیچ وجه.

 

آقای احمدی نژاد گفتند کسانی که فیلتر می کنند، خودشان فیلترشکن میفروشند. 

خیر، به هیچ وجه. نمی دانم، تاجایی که بررسی کردیم دستگاه های حکومتی نیستند. کسانی که اطلاعات دارند به ما بگویند؛ حتما استفاده می کنیم. مرکز ما از اوضاع کشور بی اطلاع نیست. تاجایی که اطلاع داریم، مالکان بخش خصوصی هستند. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------