آخرین مهلت رجیستری موبایل‌واره‌ها اعلام شد



رجیستری موبایل‌واره‌ها،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: زمان مشمولیت طرح رجیستری موبایل واره ها شامل ساعت هوشمند، پی دی ای، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت و سیار اعلام شد.

حمیدرضا دهقانی نیا در گفت وگو با فارس با اشاره با آغاز مرحله دوم طرح رجیستری، گفت: فاز دوم طرح رجیستری با رجیستری موبایل واره ها شامل تبلت، ساعت هوشمند، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت و سیار و پی دی ای از 5 خرداد ماه امسال آغاز شده است. 

 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به برگزاری جلسه ای برای تعیین تاریخ مشمولیت موبایل واره ها در طرح رجیستری، افزود: این جلسه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر صمت و دبیرکارگروه تنظیم بازار برگزار شد. 

 

وی بیان داشت: براین اساس آخرین مهلت اعمال قانون برای تجهیزات ساعت هوشمند دارای سیم کارت 12 تیر ماه 1400 و دستگاه پی دی ای، بارکد اسکنر و مبدل تلفن ثابت و سیار نیز 19 تیرماه 1400 تعیین شد. 

 

وی بیان داشت: زمان مشمولیت تبلت در طرح رجیستری نیز طی هفت الی 10 روز آینده اعلام خواهد شد. 

 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: بنابراین مردم اگر تجهیزاتی سیم کارت خور مانند ساعت هوشمند، تبلت، اسکنر و مبدل تلفن ثابت و همراه دارند باید تا قبل از تاریخ های تعیین شده سیم کارت خود را در داخل تجهیز قرار داده و دستگاه خود را روشن کنند و ارتباط برقرار کنند. 

 

وی افزود: آغاز فاز دوم طرح رجیستری با مشمولیت دستگاه های مذکور علاوه بر ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز طبق ابلاغ قانون بودجه و براساس بند ح تبصره 8 قانون بودجه 1400 جزء وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درج و به این وزارتخانه ابلاغ شده است. 

 

وی با اشاره به زمان تعیین شده برای اجرای طرح رجیستری موبایل واره ها، گفت: به مردم توصیه می شود که موبایل واره های مشمول اجرای طرح رجیستری و به عبارتی تجهیزات سیم کارت خور را قبل از زمان تعیین شده برای اعمال قانون ، روشن کنند و در صورتی که امکان برقراری تماس وجود دارد تماس را انجام دهند و اگر ارسال پیامک برای آن تجهیز تعریف شده ارسال را انجام دهند و از سرویس گرفتن از تجهیز خود تا قبل از زمان بندی های اعلام شده اطمینان حاصل کنند. 

 

وی بیان داشت: سرویس گرفتن از تجهیز را به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موبایل واره ها موکول نکنند زیرا ممکن است در این ایام و ساعات با افزایش حجم بار شبکه مواجه شوند و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نشود. 

 

دهقانی نیا بیان داشت: همچنین به مردم توصیه می شود که اخذ استعلام دستگاه از طریق کد دستوری #7777* در هنگام خرید انجام شود و فقط اقدام به خرید دستگاهی نمایند که استعلام آن را از طریق پیامک دریافت می کنند. 

 

وی بیان داشت: در پیامکی که به مخاطب ارائه می شود اطلاعاتی در مورد واردات قانونی و نشان تجاری تجهیز خریداری شده اعلام می شود که خریدار باید حتما برند و نشان کالای خریداری شده را با پیامک تطبیق دهد. 

 

وی بیان داشت: تجهیزاتی که واردات آنها از بصورت رسمی و از طریق شرکت های واردکننده رسمی انجام می شود حتما مشمول خدمات پس از فروش می شوند اما گاهی در پیامک ارسال اشاره می شود که واردات کالا از طریق مسافری بوده که قاعدتا آن تجهیز از خدمات پس از فروش و گارانتی بهره مند نخواهد شد.

 

دهقانی نیا بیان داشت: بنابراین مردم اگر بعد از تاریخ 12 تیرماه اقدام به خرید ساعت هوشمند کردند و یا بعد از 19 تیرماه تجهیزات سیم کارت خور مانند بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت و سیار، پی دی ای خریدار کردند حتما از طریق کد دستور ذکر شده استعلام لازم را انجام دهند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------