آمورش و پرورش: زنگ نماز در کلاس‌های مجازی شبکه شاد گنجانده شود



سرپرست وزارت آمورش و پرورش،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
سرپرست وزارت آمورش و پرورش گفت: مهم‌ترین، والاترین و اصلی‌ترین مأموریت آموزش و پرورش، «توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز» و توفیق خدمت در حوزه قرآنی بالاترین نعمت است.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در آیین افتتاحیه چهارمین دوره آموزشی توانمندسازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز که در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)  برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب و تبریک اعیاد ربیع و ولادت پیام آور قرآن و آخرین پیک رسالت، حضرت محمد (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) اظهارکرد: حضرت امام(ره) احیاگر واقعی قرآن بودند که بعد از ۱۴۰۰ سال اسلام را زنده و قرآن را احیا کردند.

 

وی افزود: آن چه را امروز در حوزه پرورشی و قرآن و عترت به دست آورده ایم، مدیون خون شهداست و خوشبختانه در سال های اخیر با برنامه ریزی های دقیق، اتفاقات خوبی در حوزه قرآن،‌عترت و نمازافتاده است.

 

کاظمی تصریح کرد: از زحمات و تلاش های شبانه روزی کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور که یکی از فلسفه های تشکیل این همایش است، تقدیر و تشکرمی کنم؛ تبیین سیاست ها و برنامه های قرآنی وزارت آموزش و پرورش و ایجاد درک مشترک از جهت گیری ها و حرکت ها در مسیر توسعه فعالیت های قرآنی و استفاده از تجارب ارشمند بخش های مختلف از دیگر دستاوردهای این همایش است.

 

وی ادامه داد: ارتقای سطح علمی و  قرآنی، تبیین برنامه های دو سال آینده،  تقویت روحیه مشارکتی و تجلیل از تلاش های کارشناسان قرآن،‌عترت و نماز از دیگراهداف برگزاری این دوره دوسالانه است.

 

 سرپرست وزارت آمورش و پرورش خاطرنشان کرد: مهم ترین، والاترین و اصلی ترین مأموریت آموزش و پرورش، «توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز» است و این موضوع مبنای قیام ائمه (ع) و امام راحل بوده است و ما وظیفه ای جز این نداریم.

 

وی  در ادامه گفت: اگر به دنبال تحقق ساحت های تعلیم و تربیت هستیم، پایه اصلی آن باید تربیت دینی و اعتقادی باشد و بنیان ساحت تربیتی و اعتقادی، انس با قرآن و برپایی نماز است.

 

کاظمی ادامه داد: پیامبر (ص) نیز در آخرین لحظات عمرگرانقدر خود، انسان را به تمسک به قرآن و عترت توصیه کرد بنابراین هیچ چیزی در دنیا، گران بهاتر از قرآن و اهل بیت علیهم السلام وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: فلسفه خلقت انسان چیزی جز عبادت و نماز نیست و آموزش و پرورش هرگز نباید این مأموریت را در پیچ و خم های سایر ماموریت های اداری فراموش کند. به همین دلیل ما اولویت اول کار خود را روی این وظیفه بنا نهادیم علاوه بر این مهم ترین راهبر قرآن برای نجات بشر، توسعه فرهنگ نماز و قرآن است و خداوند نیز این را در قرآن مطرح کرده است.

 

 سرپرست وزارت آمورش و پرورش در ادامه اظهار کرد: راهبرد قرآن برای برقراری آرامش درانسان و جامعه، انس با قرآن است.

 

وی بر تلاوت روزانه قرآن تأکید کرد و گفت: تلاوت، تدبیر و تفسیر قرآن از اهداف نظام تعلیم و تربیت است و تمسک به قرآن هدف غایی این نظام است و نباید در آن کوتاهی کرد.

 

کاظمی بر تجلی رفتارهای قرآنی در  کارشناسان قرآنی  تأکید و اعلام کرد: خوشبختانه در سال های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه قرآنی افتاده و گام های بلندی در مسیر قرآن برداشته شده است.

 

وی ادامه داد: زنگ نماز در کلاس های مجازی شبکه شاد گنجانده شود. کلاس های آنلاین با قرائت قرآن آغاز شود.

 

سرپرست وزارت آمورش و پرورش گفت:حفظ جزء سی قرآن باید همچنان ادامه یابد و این موضوع جزو برنامه های محوری باشد تا انس با قرآن محقق شود.

 

وی ادامه داد: کارهای بزرگی در حوزه های مختلف پرورشی اتفاق افتاده است. منابع مالی را باید اثربخش، هزینه کنیم و در بحث قرآن مسئولیت ما سنگین تر است و ادارات  باید در حوزه اثربخشی سنجیده شوند. کارشناسان نیز باید با حساسیت بیشتری کار را آماده کنند و بر برون دادها و اثربخشی ها نظارت شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش، کاظمی در پایان گفت: این دوره باید در توانمندسازی موفق باشد، خدمت به نظام تعلیم و تربیت از برترین نعمت هاست و توفیق خدمت در حوزه قرآنی بالاترین نعمت است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------