مدارس کدام شهرها در (27 اردیبهشت 1401) تعطیل است؟



تعطیلی تهران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران در کلیه مقاطع تحصیلی برای امروز سه‌شنبه (۲۷ اردیبهشت) خبر داد.

عابد ملکی در گفت‌وگو با ایسنا از تعطیلی ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران در کلیه مقاطع تحصیلی به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

 

وی افزود: کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران لحظاتی پیش تشکیل جلسه داد و با توجه به این‌که شاخص کیفیت هوا عدد ۲۶۳ را نشان می‌دهد و در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفته است، بر همین اساس برای امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه کلیه ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران در کلیه مقاطع تعطیل خواهند بود.

 

***

 

هوای استان کردستان در وضعیت فوق خطرناک/ مدارس نوبت صبح فردا تعطیل شد

وضعیت هوای استان کردستان فوق‌خطرناک بوده و تداوم آلودگی هوا مدارس شیفت صبح شش شهرستان استان کردستان را به تعطیلی کشاند.

 

هاشم ناظمی‌جلال در گفت‌وگو با تسنیم از تعطیلی مدارس کردستان خبر داد و اظهار داشت: مدارس شش شهرستان استان به دلیل تداوم آلودگی هوا در نوبت صبح فردا سه‌شنبه 27 اردیبهشت ماه تعطیل است.

 

وی با اشاره به هشدار هواشناسی کردستان مبنی بر سطح نارنجی و تداوم آلودگی هوا گفت: فردا مدارس شهری و روستایی شهرستان‌های مریوان، بانه، سقز، سنندج، سروآباد و کامیاران در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: انی‌تعطیلی به‌خاطر اعلام هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی مبنی بر تداوم آلودگی هوا و پیشنهاد مدیرکل حفاظت محیط زیست و با موافقت استاندار صورت گرفته است.

 

رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی کردستان نیز از تداوم این وضعیت و کاهش کیفیت هوای استان تا فردا بعدازظهر خبر داد و عنوان کرد: وضعیت هوای شهر‌های سنندج و مریوان و سقز،بانه و کامیاران در شرایط خطرناک و در سایر شهرستان‌ها وضعیت ناسالم بوده و شهروندان باید مراقب سلامتی خود باشند.

 

***

 

مدارس البرز تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از تعطیلی مدارس استان به دلیل آلودگی هوا خبر داد.

 

محمدرضا فلاح نژاد گفت: با توجه به آلودگی هوا، سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه مهدهای کودک، پیش دبستان و دبستان‌ها فقط نوبت صبح در استان البرز به جز طالقان تعطیل است.

 

***

 

تعطیلی دانشگاه‌ها و لغو امتحانات مدارس خوزستان/ تاخیر ۲ ساعته آغاز فعالیت ادارات

دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به تعطیلی همه مدارس و دانشگاه‌های استان در روز سه شنبه (فردا) گفت: امتحانات همه مدارس خوزستان در روز سه شنبه برگزار نمی‌شود.

 

به گزارش ایرنا محمدجواد اشرفی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با بخش خبر سیمای خوزستان، با تشریح تصمیمات کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان در پی ورود توده گرد و غبار با منشاء سوریه و عراق، اظهار داشت: بر اساس تصمیمات این کارگروه همه امتحانات مدارس خوزستان برای فردا (سه شنبه) برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری این امتحان متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

وی افزود: همه دانشگاه‌های استان نیز برای روز سه شنبه تعطیل اعلام شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: همه ادارات استان به استثنای مراکز خدماتی در روز سه شنبه با ۲ ساعت تاخیر آغاز به کار می‌کنند و بر اساس وضعیت جوی برای ادامه کار ادارات فردا تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

 

***

 

فردا مدارس ایلام تعطیل است/ ادارات با تاخیر باز می شود

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: فعالیت مدارس و مراکز آموزشی استان در تمام مقاطع تحصیلی فردا سه شنبه به علت پایداری توده گرد و غبار تعطیل است و ادارات با تاخیر باز می شوند.

 

مجید بیگلریان شامگاه دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مصوبه امشب جلسه اضطراری ستاد بحران استان، مدارس و مراکز آموزشی تمام استان در ۲ نوبت صبح و عصر تعطیل شدند.

 

وی افزود: فعالیت دستگاه های اداری نیز با ۲ ساعت تاخیر همراه خواهد بود که این تاخیر شامل دستگاه های خدمات رسان و امدادی نیست.

 

امروز نیز باتوجه به غلظت بالای گرد و غبار موجب تعطیلی فعالیت مدارس و مراکز آموزشی نوبت عصر استان و پایان فعالیت ادارات شهرستان مهران در ساعت ۱۲ شد و پرواز شرکت هواپیمایی ماهان لغو و پرواز شرکت هواپیمایی آسمان نیز در کرمانشاه به زمین نشست.

 

در ساعاتی از امروز میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان مهران به ۶۷ برابر حد مجاز و دید افقی نیز به پنج متر کاهش یافت.

 

بنا بر پیش بینی هواشناسی این توده تا فردا در استان ایلام ادامه خواهد داشت که از عصر فردا به تدریج از غلظت آن کاسته می شود.

 

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ روز آلوده به گرد و غبار در استان ایلام ثبت شده است.

 

میزان استاندارد غلظت آلودگی در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب و استاندارد دید افقی نیز ۱۰ کیلومتر است.

 

***

 

مدارس و دستگاه‌های اجرایی لرستان به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد

آلودگی بیش از حد هوا در لرستان مداراس و ادارات دولتی را تعطیل کرد.

 

با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا تمام ادارات استان بجز مراکز درمانی و خدمات رسان و نیروهای نظامی و انتظامی تعطیل و تمام فعالیت‌های آموزشی در مدارس و مراکز آموزش عالی استان در همه مقاطع تحصیلی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

 

 به گزارش ایلنا، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، خدمات رسان، مراکز درمانی و بهداشتی با توجه به ضرورت حضور در محل کار و ارائه خدمات به هم استانی‌های مشمول این مصوبه نمی‌باشند.

 

***

 

تعطیلی مدارس همدان فردا 27 اردیبهشت 1401

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان از تعطیلی مهدکودک‌ها، مراکز پیش‌دبستانی‌ و مدارس ابتدایی در نوبت صبح روز سه‌شنبه خبر داد.

 

مهدی جلیلی اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوا، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی سراسر استان، در نوبت صبح فردا سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، تعطیل است.

 

وی ادامه داد: برگزاری آیین صبحگاهی و ورزش در فضای باز برای مقاطع تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه در این روز، ممنوع است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------