مدارس کدام شهرها فردا (28 اردیبهشت 1401) تعطیل است؟



تعطیلی مدارس در 28 اردیبهشت 1401،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون استانداری تهران از تعطیلی مدارس در همه مقاطع تحصیلی در استان تهران در روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش ایلنا، "عابد ملکی" معاون استانداری تهران درباره تعطیلی روز چهارشنبه در تهران به دلیل آلودگی هوا گفت: کمیته اضطرار آلودگی هوا لحظاتی قبل تشکیل جلسه داد و با توجه به شرایط بسیار ناسالم برای تمامی گروه های سنی فردا (چهارشنبه) کلیه مقاطع مدارس استان تهران تعطیل خواهند بود.

 

وی ادامه داد: در صورت افزایش پیش‌بینی‌نشده آلودگی هوا، تعطیلی دانشگاه ها و ادارات ابتدای صبح فردا به اطلاع  خواهد رسید.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: آزمون کارشناسی ارشد طبق برنامه ریزی قبلی در تمامی حوزه ها از جمله مدارس برگزار می‌شود و بانک ها و بورس نیز باز خواهند بود.

 

***

 

مدارس ۶ شهرستان اصفهان بر اثر گرد و خاک تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک،کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی تا اواخر روز چهارشنبه در اکثر مناطق استان به خصوص نیمه شمالی، شرقی و مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

 

منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت جوی استان اظهار داشت: به علت شرایط گرد و غبار ناشی از فعالیت کانون‌های گرد و غبار کشور عراق و ادامه وضعیت گرد و غبار در شمال استان بر اساس مصوبه کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوا مدارس شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نایین و خور و بیابانک در نوبت بعدازظهر امروز و نوبت‌های صبح و بعدازظهر فردا چهارشنبه تعطیل اعلام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در راستای کاهش آلودگی فعالیت معادن و واحدهای تولید آجر و گچ و کلیه فعالیت‌هایی که منجر به ایجاد گرد و غبار در مناطق تحت تأثیر خواهد شد، ممنوع است، افزود: توصیه‌های بهداشتی به گروه‌های آسیب‌پذیر توسط مراکز بهداشتی با اعمال نظارت لازم بر مصوبات توسط اداره حفاظت محیط زیست انجام شد.

 

شیشه فروش بیان کرد: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک،کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی تا اواخر روز چهارشنبه در اکثر مناطق استان به خصوص نیمه شمالی، شرقی و مناطق مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد خودرویی و افزایش شاخص آلودگی هوا وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی در ترددهای جاده‌ای، اجتناب از فعالیت کوهنوردی، استحکام بخشی به سازه‌های موقت و ناپایدار المان‌های شهری و جاده‌ای و تأسیسات کشاورزی در برابر تندباد، رعایت اصول حفاظتی و بهداشتی در برابر گرد و خاک توصیه می‌شود.

 

شیشه فروش با تأکید بر اینکه کلیه عوامل امدادی در مناطق تحت تأثیر در حالت آماده‌باش هستند، تصریح کرد:فعالیت‌هایی که منجر به تشدید گرد و خاک می‌شود، ممنوع است.

 

***

 

تعطیلی تمامی مدارس استان کرمانشاه در نوبت صبح چهارشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از تعطیلی تمامی مدارس استان کرمانشاه در نوبت صبح چهارشنبه به دلیل افزایش ذرات گرد و غبار خبر داد.

 

غلامرضا شهبازی در گفتگو با مهر اظهار کرد: به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان کرمانشاه و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تمامی مهدهای کودک، مراکز پیش‌دبستانی، مدارس استان فردا چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در نوبت صبح تعطیل خواهد بود.

 

وی افزود: به مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند و در زمان آلودگی شیشه‌های خودرو را بالا نگهدارند و اگر بیماری زمینه‌ای تنفسی دارند و نشانه‌های کوتاهی تنفس و سرفه بر طرف نشد با پزشک خود مشورت کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: لازم به ذکر است امتحانات نهایی دانش آموزان بر اساس برنامه از پیش اعلام شده، برگزار می‌شود.

 

***

 

چهارشنبه؛ لغو امتحانات مدارس 7 شهرستان خوزستان

دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت: آزمون مدارس هفت شهرستان در روز چهارشنبه لغو و ادارات این شهرستان‌ها ۲ ساعت دورکاری خواهند داشت.

 

محمدجواد اشرفی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با بخش خبر سیمای خوزستان، با اشاره به تداوم گرد و غبار در هفت شهرستان شمالی این استان اظهار داشت: در شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوشتر، گتوند، مسجدسلیمان، لالی و اندیکا که احتمال افزایش گرد و غبار برای ساعت‌های صبح وجود دارد، کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تصمیم بر دورکاری ۲ ساعته ادارات و دستگاه‌های اجرایی اتخاذ کرده است.

 

وی با بیان اینکه آزمون مدارس این هفت شهرستان‌ برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: آزمون پایه نهم که بصورت هماهنگ استانی است  در ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه در همه استان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار داشت: با توجه به داده های هواشناسی و ایستگاه‌های سنجش هوای استان غلظت گرد و غبار در سایر شهرهای خوزستان، روند کاهشی دارد و پیش بینی این است که به استثنای شهرستان‌های شمالی که احتمال افزایش گرد و غبار برای ساعت‌های صبح وجود دارد برای سایر شهرهای خوزستان شرایط عادی باشد.

 

***

 

گرد و غبار مدارس بوکان را تعطیل کرد

مدیریت بحران بوکان با توجه به تداوم آلودگی هوا متاثر از پدیده ریزگردها و گرد و غبار برای دومین روز متوالی مدارس این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی را تعطیل اعلام کرد.

 

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش بوکان سه‌شنبه شب در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به تصمیم مدیریت بحران، تمام مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی شهری و روستایی، پیش دبستانی و آموزشگاه‌های علمی آزاد این شهرستان روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در نوبت صبح تعطیل است.

 

محمد صالحی افزود: در صورت تداوم شرایط جوی نامساعد از نظر گرد و غبار و آلودگی هوا، تعطیلی نوبت بعد از ظهر مدارس تا ساعت ۱۰ فردا از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برغم تعطیلی مدارس، آموزش‌ها از طریق فضای مجازی پیگیری خواهد شد، گفت: برنامه آموزشی مدارس از طریق بستر شاد و فضای مجازی دنبال خواهد شد.

 

***

 

تمام مدارس در البرز فردا تعطیل شد 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز از تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی  در این استان فردا چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به علت آلودگی هوا خبر داد.

 

محمد رضا فلاح نژاد سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود:  تمام مدارس در شهرستان های استان البرز به جز طالقان تعطیل خواهد بود.

 

وی یاد آورشد:  این الودگی هوا با منشا ریز گردهای خارجی بوده و استمرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------