تذکر جدی دادستان اراک درباره ساختمان‌های ناایمن/ ساختمان ۷ طبقه حیدرآباد در معرض ریزش



ساختمان های ناایمن در ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
دادستان اراک گفت: انتظار می‌رود مالکان در راستای دفع ضرر احتمالی قابل پیش‌بینی در زمان متعارف اقدام کنند و توجه داشته باشند که در غیر این صورت نسبت به تعطیلی- پلمب - آنها اقدام می‌شود.

به‌گزارش تسنیم، ربیع‌اله قربانی شامگاه یکشنبه در نشست علمی، تخصصی پیرامون ایمن‌سازی ابنیه و فضاهای شهری و نظارت فنی بر فرایند ساخت و سازها با اشاره به وضعیت ساختمان‌های ناایمن اظهار داشت: اعمال ضمانت اجرایی‌های قانونی که همان احکام صادره در قالب کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها است، بزرگترین مشکلی که در زمینه اجرای این احکام وجود دارد مقاومت مالکان و متصرفان است و بعضی اوقات حمایت مردمی برای اجرای احکام وجود ندارد یا به عبارتی تنفر عمومی نسبت به نقض قوانین شهری در جامعه حاکم نیست.

 

وی افزود: در ارتباط با وضع موجود تکلیف همه ما بر این است که ساختمانی که فاقد پایان کار و بدون اصول فنی و تایید نهادهای مربوطه است ارزش داد و ستد ندارد و مردم نسبت به خرید این ساختمان‌ها نباید تقاضا داشته باشند زیرا بنا از نظر فنی و مهندسی به درستی احداث نشده و این کار باید انجام شود تا افرادی که در حال ساخت و ساز بنا هستند به رعایت موازین قانونی و اصول استحکام بنا و اصول شهرسازی وادار شوند.

 

دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به اینکه زمانی که بنا به لحاظ فنی و مهندسی احداث نشده برای آن پایان کار صادر نمی‌شود و به دنبال آن مانع تنظیم سند رسمی برای ملک است، گفت: آگاه‌سازی مردم نسبت به قوانین و مقررات و تبعات نقض قوانین باید انجام شود و به عبارتی باید در حوزه پیشگیری فرهنگی اقدام کرد. 

 

قربانی عنوان کرد: از لحاظ حقوقی و قضایی در دستگاه قضایی و انتظامی باید از اقدامات شهرداری نسبت به احکام قطعیت یافته به جد حمایت شود تا همه شاهد مکافات نقض قوانین و مقررات باشند و اگر با بنای دارای مشکل از همان ابتدا بررسی و برخورد شود، اعمال ضمانت اجرای قانونی آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به ساختمان‌های ناایمن گفت: به ساختمان‌های قدیمی و خصوصی توسط نهادهای مربوطه گوشزد شد و مالکان حاضر به رفع نقص فنی نیستند و موضوع مهمی است که باید دنبال شود و انتظار می‌رود مالکان در راستای دفع ضرر احتمالی قابل پیش‌بینی در زمان متعارف اقدام کنند و توجه داشته باشند که در غیر این صورت نسبت به تعطیلی آنها اقدام می‌شود.

 

قربانی افزود: بازار قدیمی اراک بنایی تاریخی است که میراث فرهنگی مکلف است از این اثر فرهنگی صیانت کند و ترمیم اصولی به شکلی که ظاهر آن به صورت غیر استاندارد تغییر نکند، انجام شود و در صورت لزوم وفق مقررات هزینه متعارف آن را از مالکان مطالبه کند بنابراین این موضوع باید در دستورکار قرار گیرد. 

 

وی ادامه داد: پاساژ طلا از لحاظ استحکام مشکلی ندارد اما به لحاظ برق‌کشی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هر لحظه امکان آتش‌سوزی وجود دارد که شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه اقدام کنند. 

 

دادستان عمومی و انقلاب اراک تصریح کرد: سینما عصر جدید یکی دیگر از مکان‌هایی است که نواقصی دارد که باید برای رفع آن اقدام شود و با وجود تذکراتی که توسط اداره‌کل ارشاد اسلامی اعلام شده تاکنون برای رفع نواقص آن اقدام نشده و برخورد لازم در این زمینه نیازمند حمایت و همکاری مردم و مسئولان مربوطه است.

 

قربانی با اشاره به احکام موضوع ماده 100 قانون شهرداری‌ها گفت: اگر ساختمانی به لحاظ فنی از استحکام لازم برخوردار نیست کارشناسان نباید‌ به هیچ وجه چشم‌پوشی کنند زیرا تخلف ظلم به مردم است و شهرداری باید احکامی که از قبل صادر شده با همراهی دستگاه‌های انتظامی و غیره با قاطعیت اجرا کند.

 

***

 

ساختمان ۷ طبقه حیدرآباد در معرض ریزش

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: یک باب ساختمان ۷ طبقه ۱۴ واحدی حیدرآباد در معرض خطر ریزش قرار گرفت.

 

ساختمان های ناایمن در ایران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی

محمد جشمیدی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: یک باب ساختمان ۷ طبقه ۱۴ واحد در خیابان عدل حیدرآباد کرج در معرض خطر ریزش قرار گرفت.

 

وی بیان کرد: ساختمان ترک برداشته و دیوارها دچار خمیدگی شده‌اند و احتمال ریزش آن بالا است.

 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج افزود: دستور قضائی برای تخلیه واحدها صادر شده است، مدیریت بحران فرمانداری کرج به همراه عوامل مربوطه در محل حضور دارند.

 

وی تصریح کرد: تیم‌های آتش نشانی در حال تخلیه این ساختمان هستند تا آنها را به مکان امن انتقال دهند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------