آخرین اخبار جامعه

شاخص کیفیت هوا  ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

اعلام وضعیت خطرناک برای هوای ۲ شهر | گرد و غبار در این شهر ۸ برابر حد مجاز شد

مدیر روابط عمومی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست در یکی از استان‌های کشور، از قرار گرفتن وضعیت هوای دو شهر در حالت خطرناک و…

مراحل و هزینه ثبت برند بین المللی مادرید 2024



راهنمای ثبت برند بین المللی، موضوعی است که ما قصد داریم آن را هر چه بیشتر در این مقاله بشکافیم و مورد بررسی قرار دهیم. ثبت برند امروزه برای بسیاری از کسب و کارها، حائز اهمیت است.

 

دلیل این امر نیز، اهمیت داشتن بازاریابی و تأثیرات مثبت ثبت برند در حوزه ی بازاریابی می باشد. شما می توانید به کمک ثبت برند بین المللی، نام تجاری و کسب و کارتان را به مردم در سر تا سر جهان، معرفی نمایید. برای آشنا شدن هر چه بهتر و بیشتر با راهنمای ثبت برند بین المللی، توصیه می کنیم که در ادامه ی این مقاله، ما را همراهی کنید.

 

کارت بازرگانی

 

اصول و راهنمای ثبت برند بین المللی

به نقل از آموزش های موسسات ثبتی همچون ثبت یاب، ثبت برند و علامت تجاری ابزاری جهت ایجاد تفاوت بین خدمات و محصولات انواع مختلف کسب و کارها به شمار می رود. ثبت برند جهانی، یکی از کارهایی است که علاوه بر اینکه خدمات و محصولات کسب و کارتان را به دیگران معرفی می کند، باعث گسترش و توسعه ی کسب و کار شما در سطح گسترده ی جهانی می شود.

 

این نکته در حیطه ی بازاریابی، اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این کار شما می توانید به راحتی به سامانه ی ثبت برند مراجعه کرده و نام تجاری خودتان را ثبت کنید. یکی از نکات مهمی که در مورد راهنمای ثبت برند بین المللی باید در نظر داشته باشید، این است که به طرح و رنگ لوگوی برندتان بها دهید.

 

این کار باعث می شود که برند شما در سطح جهانی، محبوبیت بالایی کسب کرده و روز به روز بیشتر نزد مردم شناخته شود. بررسی راهنمای ثبت برند بین المللی نشان می دهد که ثبت برند جهانی امروزه، بسیار راحت تر از گذشته است.

دلیل این امر نیز این است که در گذشته، کسب و کارها و افراد برای ثبت برند خود به صورت بین المللی، باید به نهادها یا اتحادیه های خاصی در کشورهای دیگر مراجعه می کردند؛ ولی امروزه این طور نیست. شما می توانید در کشور و حتی در خانه ی خود به صورت آنلاین و از طریق سامانه ی مربوطه، برند خودتان را به صورت بین المللی ثبت کنید.

 

مزایای ثبت کردن برند به صورت بین المللی کدام اند؟

ثبت برند به صورت بین المللی، مزایای بسیار خوبی برای کسب و کارها به همراه دارد. ما در زیر چند مورد از این مزایا را ذکر کرده ایم:

1- تشکیل شدن بازار هدف بزرگ تر

2- گسترش یافتن و توسعه ی کسب و کار

3- دریافت اعتبار بیشتر در کشورهای دیگر

4- افزایش میزان شهرت

5- آسان تر شدن اخذ اقامت در سایر کشورها

6- داشتن محافظت قانونی در برابر نقض برند توسط شخص ثالث

7- ایجاد کردن فرصتی برای کسب درآمد و شهرت بیشتر

8- جلوگیری از ثبت شدن برند شما در سایر کشورها و....

نکته مهم: طبق قوانینی که در وب سایت ثبت یاب درج شده است، یکی از مهم ترین مدارکی که برای ثبت برند بین المللی نیاز هست که داشته باشید کارت بازرگانی می باشد. پس در صورتی که برند شما لاتین یا بین المللی باشد داشتن کارت بازرگانی الزامی خواهد بود.

بررسی هزینه ی ثبت بین المللی برند

هزینه ی ثبت برند بین المللی برای بسیاری از برندها، حائز اهمیت است. شما می توانید برای دسترسی راحت تر به لیست هزینه های مربوط به ثبت برند به صورت بین المللی به سایت های اینترنتی اداره هایی که به ثبت نام تجاری می پردازند، مراجعه کنید.

همچنین می توانید برای آگاهی یافتن از هزینه های ثبت برند به صورت جهانی از کارشناسان حقوقی مجرب در این زمینه نیز، کمک بگیرید. لازم به ذکر است که هزینه و تعرفه ی ثبت برند بین المللی، یک مقدار ثابت و مشخص نیست؛ بلکه این هزینه همه ساله تغییر می کند. همچنین این هزینه از عوامل زیادی تأثیر پذیرفته و طبق این عوامل، مشخص می گرد و صرف مواردی نیز می شود. ما برخی از این عوامل را در زیر آورده ایم:

1- استفاده از حروف لاتین در نام تجاری

2- تعداد طبقات مربوط به یک برند

3- هزینه ی مربوط به اظهار نامه

4- هزینه ی چاپ کردن آگهی در روزنامه های رسمی کشور برای نوبت اول و دوم

5- تعرفه و هزینه ی حق الثبت

6- هزینه های وکیلی که امور حقوقی شما را پیگیری می کند و....

 

هزینه ثبت برند

 

بررسی مراحل ثبت برند به صورت بین المللی

یکی از نکات مهمی که در راهنمای ثبت برند بین المللی لحاظ می شود و مورد توجه است، توجه کردن به مراحل ثبت برند به صورت بین المللی می باشد. آشنا بودن با مراحل ثبت بین المللی برند، روند ثبت برند را تسریع می کند. این مراحل به صورت زیر هستند:

1- ثبت کردن برند داخلی کشور

2- گرفتن کارت بازرگانی

3- انتخاب کردن کشورهایی که مد نظرتان است جهت ثبت بین المللی برندتان.

لازم به ذکر است که شما می توانید، تمام این مراحل را خودتان انجام داده و یا از یک مشاور حقوقی یا وکیل، کمک بگیرید.

 

مدارک لازم ثبت برند جهانی

 

مدارک لازم ثبت بین المللی برند

علاوه بر این که باید با مراحل ثبت برند آشنا باشید، بهتر است بدانید که در این پروسه چه مدارکی نیز مورد نیاز هستند. شمامی توانید با مطالعه کردن راهنمای ثبت برند بین المللی دریابید که مدارک مورد نیاز برای ثبت برند بین المللی کدام اند. ما در ادامه، مهم ترین مدارکی که داشتن آن ها جهت ثبت بین المللی برند ضروری است را بیان کرده ایم:

1- مدارک مربوط به احراز هویت شخص حقیقی

2- تمامی اسناد ثبتی شخص حقوقی

3- اظهار نامه ی مربوط به ثبت برند در ایران

4- کارت بازرگانی ای که به نام شخص حقیقی یا مدیر عامل شخص حقوقی باشد

5- تصویر برند مورد نظر در ابعاد 10×10

6- فرم یا اظهار نامه ی مربوط به تقاضای ثبت برند به صورت بین المللی

 

تفاوت های ثبت برند لاتین و برند فارسی

همان طور که می دانید، برخی از برندها داخلی و فارسی هستند و در کنار آن ها، برندهایی نیز وجود دارند که ریشه ی لاتین دارند. بهتر است بدانید که در ثبت بین المللی برندهای فارسی و لاتین، تفاوت هایی وجود دارد.

 

این تفاوت ها شامل: تفاوت در مدارک مورد نیاز، بازه ی زمانی ثبت برند، هزینه ی ثبت برند و... می شوند. معمولاً در برندهای لاتین، ریشه ی نام برند نیز به صورت لاتین می باشد. این نوع برندها، معمولاً جهت انجام صادرات و واردات مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که اگر نام برندتان ریشه ی لاتین داشته باشد نیز، باید برندتان را به صورت برندی لاتین ثبت نمایید. این امر به نوشتار نام برند مربوط نمی شود؛ بلکه معنای آن مد نظر است.

 

امروزه امکانات کمتری برای ثبت برند لاتین نسبت به برند فارسی وجود دارند. نکته ی مهم در مورد برندهای لاتین، این است که ثبت این گونه برندها، سبب گسترش و رونق روابط بین برند و شرکت شما و شرکت های خارجی می گردد. لازم به ذکر است که امروزه از طریق سیستمی به نام مادرید، برندهای لاتین مورد بررسی قرار می گیرند تا برای مثال نام یک برند لاتین با نام برند لاتین دیگری شباهت نداشته و به طور کلی برند لاتین از تمام قانون های بین المللی پیروی نماید.

 

تفاوت مهم دیگری که بین برند لاتین و فارسی وجود دارد، این است که شما جهت ثبت برند لاتین، حتماً باید کارت بازرگانی را اخذ نمایید در حالی که بدون اخذ این کارت هم می توانید برند فارسی خودتان را به صورت بین المللی ثبت کنید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی راهنمای ثبت برند بین المللی پرداختیم. مشاهده کردید که ثبت برند به صورت بین المللی چه مزایایی داشته و چه قدر می تواند، باعث رونق کسب و کار و گسترش ارتباطات شما شود. همچنین به ثبت بین المللی برند لاتین نیز اشاره کردیم. دیدید که ثبت این گونه برندها با ثبت برندهای فارسی، تفاوت هایی دارد.

موارد و نکات مهمی مانند مدارک لازم برای ثبت برند، هزینه ی ثبت برند، نکات مربوط به کارت بازرگانی نیز در این مقاله، مورد بررسی قرار گرفتند. امیدواریم توانسته باشید با نکات و مطالب مهم مربوط به ثبت بین المللی برند، آشنا شوید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024