تکرار حادثه دردناک شین‌آباد، در سیستان و بلوچستان



 آتشی در کلاس درس ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
این مدیر فداکار می‌گوید: من ۱۹ سال است که سابقه کار دارم و در حال حاضر، مدیر مدرسه باقرخان پدگی شهرستان میرجاوه هستم. این مجتمع-مدرسه چندپایه است و از سه مقطع متوسطه اول و دوم و ابتدایی دانش آموز دارد. در روز حادثه، دانش آموزی در کلاس نبود. همه برای زنگ تفریح در حیاط بودند. ناگهان من و چند نفر از معاونان و تعدادی از دانش آموزان متوجه شدیم که از یکی از کلاس ها، دودی بیرون می‌آید. چراغ نفتی کلاس آتش گرفته بود. 

خانم مدیر مدرسه‌ای در سیستان و بلوچستان، از آتشی در کلاس درس مدرسه اش می‌گوید که حاصل از چراغ نفتی بود که قرار بود کلاس را گرم کند!

 

به گزارش رکنا، ساعت ۸:۳۰ صبح و زمان زنگ تفریح بود که خانم مدیر و چند نفر از معاونان و بچه‌های مدرسه متوجه دودی در یکی از کلاس‌های مدرسه می‌شوند. آن‌ها که در حیاط مدرسه بودند، سریعا خود را به آن کلاس می‌رسانند تا ببینند اوضاع از چه قرار است. باز هم داستان بخاری نفتی و آتش و کلاس درس و سیستان و بلوچستان!

 

نادیا سامانی، خانم مدیر مدرسه، وقتی به کلاسی که در حال سوختن بود می‌رسد، در وهله اول از عدم حضور دانش آموزان در کلاس، کسب اطمینان می‌کند. این مدیر فداکار می‌گوید: من ۱۹ سال است که سابقه کار دارم و در حال حاضر، مدیر مدرسه باقرخان پدگی شهرستان میرجاوه هستم. این مجتمع-مدرسه چندپایه است و از سه مقطع متوسطه اول و دوم و ابتدایی دانش آموز دارد. در روز حادثه، دانش آموزی در کلاس نبود. همه برای زنگ تفریح در حیاط بودند. ناگهان من و چند نفر از معاونان و تعدادی از دانش آموزان متوجه شدیم که از یکی از کلاس ها، دودی بیرون می‌آید. چراغ نفتی کلاس آتش گرفته بود.

 

او می‌افزاید: من و همکاران با ریگ، ماسه، خاک و کپسول آتش نشانی این آتش را خاموش کردیم. بسیج روستا هم برای خاموش کردن آتش به کمک ما آمد. در واقع تا زمانی که آتش نشانی به مدرسه برسد ما این آتش را خاموش کردیم. نه مشکلی برای دانش آموزی ایجاد شد نه وسیله‌ای از دانش آموزان سوخت. زمانی که من این کار را کردم، اصلا به خودم فکر نمی‌کردم. من می‌خواستم نه دانش آموز و نه وسیله‌ای از بچه‌ها آسیب ببیند. مهم نبود که ممکن است برایم اتفاقی بیفتد.

 

این خانم مدیر فداکار تاکید می‌کند که به روستای پدگی گازرسانی نشده است و به همین علت است که وسایل گرمایشی گرمایشی کلاس‌های درس، نفتی هستند.

 

او می‌افزاید: این مدرسه ۱۲ کلاسه است و ۱۶۲ دانش آموز ابتدایی و حدود ۵۰ دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند. همه کلاس‌ها چراغ نفتی دارند. با این وجود لازم به ذکر است که این چراغ‌های نفتی استاندارد هستند؛ ولی این اتفاقات اجتناب ناپذیر است؛ اما به تنهایی کاری از من بر نمی‌آمد. همه پای کار بودند و به من کمک کردند تا توانستیم آتش را خاموش کنیم؛ حتی بچه‌ها از حیاط خاک جمع می‌کردند و برای ما می‌آوردند تا آتش را خاموش کنیم. مژه و مو‌های من و دست یکی از همکارانم در این اتفاق سوخت، ولی خوشحالیم که کسی از دانش آموزان آسیب ندید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------