افزایش تردد‌ها در نوروز ۱۴۰۲ / مرگ روزانه حدود ۴۰ نفر بر اثر تصادفات



 وضعیت راه‌های مواصلاتی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
رئیس پلیس راهور فراجا از افزایش ۱۱ درصدی تردد‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد. 

به گزارش تسنیم؛ سردار سید کمال هادیانفر در تشریح آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور اظهار کرد: در هشت روز شروع طرح نوروزی امسال تقریباً ۲۰۵ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی به ثبت رسیده است که فقط ۲۵ میلیون تردد در روز گذشته بوده که این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۰، ۵۴ درصد و در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

 

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه هم‌اکنون وضعیت راه‌های شمالی کشور به استثنای جاده چالوس که به علت ریزش سنگ مسدود است، گفت: در محور رشت در محدوده ورودی منجیل و رودبار شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم و حرکت به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود. همچنین حجم تردد‌ها در محور هراز رفت و برگشت به صورت افزایشی و پر تراکم است.

 

وی افزود: در نقاط دیگر کشور و شهر‌های زیارتی و سیاحتی، استان سیستان و بلوچستان و کرمان و مناطق جنوبی کشور ترافیک به صورت روان است.

 

سردار هادیانفر تصریح کرد: آنچه که در تصادفات نگران‌کننده است این است که تاکنون ۳۸۵ نفر از مردم خوبمان را در تصادفات از دست داده‌ایم و افزون بر ۷ هزار و ۱۰۰ مجروح و مصدوم داشته‌ایم؛ یعنی روزانه حدود ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

رئیس پلیس راهور گفت: آنچه که تأکید داریم، حتماً رانندگان عزیز و تمام سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند و طی بررسی‌ها همچنان سرعت بیشترین عامل تصادفات و متأسفانه عدم توجه به جلو نیز از دیگر عوامل مهم هستند. همچنین در مناطق بارانی سطح معابر لغزنده است و خستگی و خواب آلودگی نیز از عامل مهم تصادفات به شمار می‌آیند و هنوز ۲۷ درصد از تصادفات مربوط به واژگونی است.

 

وی در پایان توصیه کرد: امیدواریم رانندگان عزیز حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنند و در مسیر‌هایی که جداشونده نداریم یعنی مسیر‌هایی که راه‌های فرعی و روستایی ندارند که غالباً بیشتر تصادفات مربوط به این مسیرهاست، امیدواریم که رانندگان بیشتر دقت نمایند و با آرامش رانندگی کنند که ما شاهد کمترین حوادث و تصادفات باشیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------