«پیروز» پنجه بر خاک گذاشت/ ورود توله یوز ایرانی به محیط طبیعی



 پیروز,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
آخرین تصاویر منتشر شده از "پیروز" نشان می‌دهد که توله یوز ایرانی وارد محیط طبیعی شده است.

به  گزارش تسنیم ؛آخرین تصاویر منتشر شده از "پیروز" نشان می‌دهد که این توله یوزپلنگ ایرانی با نظارت پرستار خود، وارد محیط طبیعی شده و برای نخستین بار پنجه‌های پیروز خاک را لمس می‌کنند!

 

پیش از این علیرضا شهرداری درمانگر حیات وحش و پرستار پیروز از آماده شدن یک محیط طبیعی استاندارد برای پیروز خبر داده و ورود پیروز به این محوطه را منوط به اجازه سازمان حفاظت محیط زیست و رسیدن پیروز به شرایط پایدار دانسته بود.

 

وی ضمن انتشار آخرین تصاویر از پیروز در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر دست‌آموز بزرگ شدن این توله یوزپلنگ ایرانی در صفحه شخصی خود نوشت: پیروز سزارین شده و کنار مادرش نیست، از لحظه اول به دست انسان، قطره قطره و به هزار بدبختی شیر خورده، مشکلات و بیماری‌های زیادی داشته و لحظه به لحظه یک تیم در کنار پیروز به وسیله دارو، سرم، روزی چند بار معاینه، سونوگرافی، رادیوگرافی و هر دوساعت شیردهی با چالش‌های فراوان امداد و مراقبت پیروز را انجام داده‌اند.

 

پرستار پیروز تصریح کرد: پیروز یک یوز تکثیر در اسارت سزارینی‌است با مشکلات فراوان است که حتی هنوز نگرانی‌های زیادی در خصوص سلامت آن وجود دارد حتی اگر پیروز از مادر به صورت طبیعی به دنیا می‌آمد و شیر مادر را می‌خورد و کنار مادر بزرگ می‌شد، هرگز قرار نبوده به طبیعت آزاد برگردد و در طبیعت آزاد زندگی کند.

 

این تیمارگر حیات وحش خاطرنشان کرد: پیروز و بقیه یوزهایی که در اسارت نگهداری می‌شوند، باید کاملاً دست‌آموز باشند و آموزش ببیند که هیچ ترسی از انسان نداشته باشند و حتی گاهی از دست انسان غذا بخورند، به راحتی و بدون بیهوشی معاینه شوند و اگر نیاز به خون‌گیری، سونوگرافی، نمونه‌گیری ادرار و ...، داشتند، به راحتی با انسان تعامل کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------