ابتکار: رفتارهای غلط درباره گشت ارشاد نشان می‌دهد با این شیوه‌ها نمی‌توان پیش رفت



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی , ابتکار
معصومه ابتکار در جمع دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان گفت:موضوع حجاب مساله ای دینی و اعتقادی است و با جبر و زور و فشار نمی توان این مسائل را به کسی تحمیل کرد.ایران آنلاین /معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت یازدهم و دوازدهم، دولت اعتدال است و روحانی هیچ وقت حرفی از اصلاحات به میان نیاورده است.

  به گزارش تسنیم، معصومه ابتکار بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان، با اشاره به اینکه از 13 آبان قرار بود در این دانشگاه حضور داشته باشم که به دلیل یک سری از مسائل محقق نشد اظهار داشت: جنبش دانشجویی از قبل و بعد از انقلاب همیشه بیدار بوده و فراز و نشیب‌هایی داشته است.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه جنبش دانشجویی به عنوان یک جریان پرشور و بیدار نقش مهمی دارد افزود: دوران دانشجویی دوران بی‌نظیری است و باید آماده پذیرش تحولات باشید و هرگز دچار رکود نشوید.

 

وی با اشاره به اینکه دروان دانشجویی فرصت بی‌نظیری است تا مسیر اعتلای انسانی و شگفتی که خداوند در وجود شما قرار داده است کشف کنید و این رمز دوران دانشجویی است بیان کرد: جنبش دانشجویی با همه هزینه‌هایی که برای حقیقت‌طلبی و گفتن حقیقت پرداخت کرده عقب ننشسته است.

 

ابتکار تصریح کرد: همواره شاهد بودیم که یک‌ فضای سالم برای طرح دیدگاهها و اندیشه‌ورزی و سیاست وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه این انتقاد همه از رئیس جمهور را که روحانی دوران انتخابات باشد را از سوی جنبش دانشجویی این دانشگاه به رئیس جمهور می‌رسانم تصریح کرد: تحقق آرمانهای انقلاب، باید تحول سیاسی و اقتصادی را دنبال کند.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: جریان دانشجویی صدای بیدار نفت و طرح مسائلی است که باید شنیده شود.

 

وی با بیان اینکه امروز آفت بزرگی که بسیار خطرناک است تحریف تاریخ و اخبار دروغ است بیان کرد: نباید در عصر دیجیتال اطلاعات و تحلیل‌های نادرست را به جامعه منتقل کنیم.

 

ابتکاربا اشاره به اینکه مهارت ارتباطی و فناوری عصر دیجیتال یکی از مهم ترین مهارت های زندگی است گفت: باید ارتباطات خودمان را با روابط فردی و اجتماعی تنظیم کنیم تا جامعه‌ای پیشرو داشته باشیم.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه جریان‌های اجتماعی باید زمینه مهارت‌های طرح کارورزی ارتباط با صنعت و ارتباط با ارتقای مهارت‌های دانشجویی را داشته باشند گفت: دانشجویان باید بتوانند نقش خود را انجام دهند.

 

وی افزود: یکی از مسائلی که بسیار مورد توجه رهبری بوده و دولت به صورت ویژه آن توجه می‌کند اشتغال جوانان است.

 

ابتکار در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان اصوال‌گراست گفت: عمدتا مدیرکل امور بانوان از سوی استانداران تعیین می‌شوند و ما خیلی نقش نداریم و امسال تلاش می‌کنیم در بودجه یک ردیف بودجه برای آن تعریف شود.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا در این دولت حضور اصلاحات ایدویولوژیک کم است، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم، دولت اعتدال است و روحانی هیچ وقت نگفته اصلاحات اما در این دولت بسیار با جهت‌گیری جریان اصلاحات همخوانی دارد و در شرایط فعلی تلاش دا‌رد که جریانات معتدل اصوالگرایی را در کنار خود بیارود و در مقابل افراط‌گری ایستادگی می‌کند.

 

وی ادامه داد: موضوع حجاب مساله ای دینی و اعتقادی است و با جبر و زور و فشار نمی توان این مسائل را به کسی تحمیل کرد و اسلام بر عزت نفس انسان ها تاکید دارد و باید در این مسیر زمینه را برای شناخت و انتخاب های درست و آگاهانه اماده کنیم.

 

ابتکار از حجاب به عنوان یک رفتار دینی یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برگرفته از انقلابی دینی است و موازین و اعتقاداتی دارد که همه باید به آنها پایبند باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه حجاب تنها پوشش زنان نیست و در این رابطه موضوع مهارت های ارتباطی بسیار مطرح است، گفت: قرآن در موضوع حجاب به رفتار مردان نیز تاکید دارد و می گوید که مرد در مواجهه با زن چشم خود را پائین می اندازد برای زن احترام قائل می شود و سپس زن نیز در ارتباط با مرد چنین کاری را می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اسلام نیز می گوید برای روابط چارچوب گذاشته شود تا حرمت و عزت نفس انسان ها حفظ شده و لگد مال نشود و مرحله بعد موضوع پوشش است و در حوزه پوشش انقلاب اسلامی پوشش را به شکل قانون در اختیار دارد .

 

وی گفت: متاسفانه رفتارهای غلط درباره گشت ارشاد و برخورد با دختران و پسران ما تجربیاتی است که به ما نشان می دهد با این شیوه ها نمی توان پیش رفت در این زمینه نیاز به گفتمان و واقع نگری داریم.

 

وی عنوان کرد: در این رابطه شکل ایده آل برای جامعه ما ایده آل برای سایر کشورها نیست و باید این موضوعات را به بحث گذاشت و آسیب شناسی کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------