هواشناسی: سامانه بارشی در کشور همچنان فعال؛ تگرگ در مناطق کوهستانی



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
امروز با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب، سواحل مرکزی و غربی دریای خزر باران‌ پیش‌بینی می‌شود.

 به  گزارش ایران آنلاین،به تدریج از بعدازظهر شنبه بر مقدار بارش در این مناطق افزوده خواهد شد. روزهای یکشنبه و دوشنبه بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غری و ودامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، به شکل رگبار و رعد و برق، شدت یافته و موجب آبگرفتگی معابر، بالاآمدن سطح آب روخانه‌ها و مسیل‌ها و سیلابی شدن آن‌ها می‌شود.

 

امروز با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب، سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور باران پیش بینی می‌شود.

 

در این مدت ریزش تگرگ در برخی مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب غرب دور از انتظار نیست. همچنین از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه باتوجه به افزایش مقدار بارش در بخش‌هایی از مرکز کشور و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان نیز آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آن‌ها پیش بینی می‌شود.

 

روز دوشنبه بارش در سواحب غربی دریای خزر نیز موجب آبگرفتگی معابر در برخی مناطق گیلان خواهد شد. باتوجه به گسترش فعالیت سامانه بارشی، از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و همچنین در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.

 

شایان ذکر است طی سه روز آینده بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر البرز مرکزی، شمال غرب و همچنین زاگرس مرکزی به شکل برف بوده که می‌تواند موجب اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق شود.

 

از بعدازظهر شنبه تا روز دوشنبه در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. همچنین یکشنبه و دوشنبه مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس و مناطق مرکزی و غربی دریای خزر مواج است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------