پایتخت نشینان 15 درصد زباله کشور را تولید می کنند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, زباله
مدیرعامل سازمان جمع آوری و مدیریت پسماند شهر تهران گفت: روزانه 58 هزار تن زباله در کشور تولید می شود که 15 درصد از این میزان سهم پایتخت است. 

به گزارش ایرنا «رضا عبدلی» روز دوشنبه در جلسه رویداد مدیریت هوشمند پسماند شهری از سلسله رویدادهای ارائه نیازهای فناورآنه و نوآورانه شهرداری تهران افزود: سال 96 میزان تولید روزانه پسماند در تهران 9 هزار و 200 تن بود که این عدد به دلایلی از جمله شرایط اقتصادی و صرفه جویی شهروندان به هشت هزار و 400 تن کاهش یافت.

 

وی اظهارداشت: سرانه تولید پسماند در جامعه روستایی کشور 500 گرم، جامعه شهری 800 گرم، در تهران یک هزار گرم و میانگین جهانی آن یک هزار و 200 گرم در روز است.

 

مدیرعامل سازمان جمع آوری و مدیریت پسماند با اشاره به تولید روزانه 400 مترمکعب شیرابه زباله در تهران خاطرنشان کرد: اگر هر خانواده فقط 50 سی سی از تولید شیرابه جلوگیری کند کمک زیادی به هزینه های انتقال و مسائل زیست محیطی شده است.

 

به گفته وی 39 تا 40 درصد زباله های تهران به دلیل همکاری نکردن شهروندان و بیرون نگذاشتن زباله ها در شب در ساعات روز جمع آوری می شود.

 

عبدلی یادآور شد: 10 ایستگاه میانی در شهر تهران وجود دارد که زباله ها پس از جمع آوری به این ایستگاه ها منتقل می شود.

 

وی ادامه داد: در بخش زباله تَر 55 مخزن زباله، 2 هزار و 450 خودرو خدمات شهری و ماشین آلات جمع آوری زباله و 15 هزار و 100 کارگر در تهران وجود دارد.

 

این مسئول شهری تعداد خودروها برای پسماند خشک را 780 خودرو و تعداد نیروی انسانی این بخش را 2 هزار نفر ذکر کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه روزانه 30 هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در تهران تولید می شود گفت: این عدد در سال 96 حدود 43 هزار تن و در ابتدای دهه 90 حدود 100 هزار تن بود.

 

عبدلی افزود: خاک و نخاله های ساختمانی توسط 322 ماشین سنگین و سه هزار و 132 کامیون جمع آوری و به مرکز آبعلی به عنوان تنها مرکز دفع و پردازش نخاله های ساختمانی که سال 1352 احداث شده است منتقل می شود.

 

به گزارش ایرنا در رویداد مدیریت هوشمند پسماند شهری که از امروز آغاز شده شهرداری تهران 14 نیاز مهم خود را در حوزه مدیریت پسماند شهری ارائه می کند و صاحبان ایده نیز می‌توانند به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه خود در این حوزه بپردازند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------