پروانه‌ها تا کی مهمان تهران هستند؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,پروانه‌ها
یک استاد زیست‌شناسی و حشره‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: پروانه‌ها نسبت به افزایش دما حساس هستند و به‌تدریج با گرم شدن هوا طی روزهای ابتدایی خرداد ماه از تعداد آن‌ها در شهر کاسته می‌شود. 

به گزارش ایسنا، تهران این روزها پر شده از پروانه‌هایی نارنجی رنگی که از گونه Vanessa cardui هستند و به گفته کارشناسان خطری برای محیط زیست و کشاورزی ندارند.

 

شاهرخ پاشایی‌راد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی امسال، کاهش دما در فروردین و اردیبهشت و افزایش بارش‌ها سبب حضور این پروانه‌ها در شهر تهران شده است، اظهارکرد: پوشش گیاهی در اطراف شهر تهران نیز امسال به دلیل شرایط مساعد جوی رشد خوبی کرده و این عامل سبب ایجاد فضایی مناسب برای زادآوری و تغذیه پروانه‌ها شده است.

 

این استاد زیست شناسی و حشره‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: پروانه‌هایی کمی وجود دارند که مهاجر باشند بنابراین نمی‌توان گفت که پروانه‌های تهران از نوع مهاجران هستند چنانچه هر سال شرایط دمایی و پوشش گیاهی در تهران مساعد بود می‌توانستیم شاهد حضور این پروانه‌ها باشیم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه این نوع از پروانه‌ها برای مردم و کشاورزی آسیبی به همراه ندارد، گفت: این پروانه‌ها می‌توانند به عنوان طعمه برای پرندگان و سایر حشرات دیگر شهری باشند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------