توضیح پلیس درباره چای خوردن نجفی در اداره آگاهی: ما چای را بعد افطار برای افسر پرونده آوردیم



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,نجفی
سردار رحیمی گفت: نجفی از سال ۹۴ حق حمل سلاح را نداشته و مدت اعتبار برگه مجوز حمل سلاح وی از سال ۹۴ منقضی شده است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری پلیس پایتخت در خصوص اقدامات فاتب در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ایام لیالی قدر با برنامه ریزی که داشتیم بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مسجد و تکایا پوشش داده شد و بالغ بر ۱۰۰ جلسه جهت برقراری امنیت شهروندان تشکیل شد و کوچکترین موضوع امنیتی را نداشتیم.

 

وی با اشاره به برپایی مراسم روز جهانی قدس، افزود: باور ما بر این است که در این روز به دهن‌کجی‌های رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم.

 

سردار رحیمی گفت: پلیس از نیمه شب امشب آماده باش ۳۰ درصدی خود را جهت برپایی راهپیمایی روز قدس خواهد داشت و با تمام توان خود اقدام خواهد کرد.

 

وی افزود: از نیمه شب پنج شنبه تردد خودرو‌های سنگین ممنوع است و در طول مسیر راهپیمایی نیز تردد هرگونه وسایل نقلیه ممنوع خواهد بود.

 

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به تمهیدات پلیس در زمان برگزاری نماز عید فطر تصریح کرد: تمام اقدامات در خصوص این مراسم تعیین شده است و آماده ارائه خدمات هستیم.

 

وی افزود: در ماه مبارک رمضان ۱۷ درصد جرایم کاهش و بیش از ۴۰ درصد نیز جرایم خشن کاهش وقوع جرم داشتیم.

 

سردار رحیمی گفت: قرارگاه روح الله پلیس پایتخت برای تمهیدات جهت برپایی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تشکیل شده است.

 

رئیس پلیس پایتخت در واکنش به شایعات منتشره در فضای مجازی در خصوص پرونده نجفی که علیه پلیس انتشار یافت، گفت: به محض دریافت گزارش وارد عملیات شدیم و در دقایق اولیه متوجه شدیم که قتل توسط آقای نجفی انجام شده است و با توجه به تماس‌هایی که گرفته بود و اطلاعاتی که از فرزند خوانده و راننده وی دریافت کردیم و نگران آسیب رساندن احتمالی به خود را داشتیم.

 

وی افزود: ساعت ۷ عصر روز گذشته وی را در خیابان وحدت اسلامی رویت و به مقر پلیس آگاهی منتقل کردیم.

 

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه برخی شائبه‌ای ایجاد کردند که چرا لباس متهم بر تن نجفی نبوده، اضافه کرد: ایشان در آن زمان جهت معرفی به پلیس و برای ادای توضیحات و اعتراف آمده بود و در حال بررسی پرونده بودیم و در زمان افطار هم یک فنجان چای نیز به وی دادیم.

 

به گزارش ایسنا، رحیمی با بیان اینکه نجفی هنگام دستگیری تنها بود، گفت: برخی گفتند چرا چایی جلوی این فرد بود؟ ما چایی را برای افسر پرونده و بعد از افطار آوردیم که به ایشان هم داده شد و این رفتار انسانی است.

 

وی افزود: گفتند چرا کت و شلوار تن آن فرد بود؟ این فیلم‌ها وقتی گرفته شد که متهم تاره خودش را به آگاهی معرفی کرده و در حال توضیح بود.

 

وی افزود: برای ما تفاوتی ندارد که مجرم چه شخصی است و ما کار قانونی خود را انجام خواهیم داد.

 

سردار رحیمی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر چرایی داشتن مجوز حمل سلاح توسط محمد علی نجفی، تصریح کرد: آقای نجفی با توجه به مسئولیتش و محافظی که نداشته اقدام به داشتن مجوز حمل سلاح کرده است.

 

رئیس پلیس پایخت گفت: آقای نجفی از سال ۹۴ حق حمل سلاح را نداشته و مدت اعتبار برگه مجوز حمل سلاح وی از سال ۹۴ منقضی شده است.

 

سردار رحیمی بیان کرد: رفتار پلیس بر مبنای قانون و مبنای اسلام و شرع است.

 

وی در واکنش به دست دادن سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت با نجفی که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شد، گفت: در همان لحظه آقای نجفی به سمت سردار لطفی برای دست دادن دست دراز کرد و سردار لطفی نیز پاسخ وی را داد.

 

سردار رحیمی اظهار کرد: مطلبی در خصوص خیانت همسر دوم آقای نجفی مطرح نبوده و مسائل خانوادگی عامل ایجاد جنایت بود و شب قبل از وقوع حادثه درگیری شدیدی بین دو طرف ایجاد شد و روز بعد این اتفاق افتاد.

 

وی در واکنش به به دست گرفتن آلت قتاله توسط یک فرد دیگری به جز مسئول بررسی جرم، افزود: زمانی که جرم محرز شده است این موضوع حساسیتی ندارد؛ چرا که از طرفی هم فرد مظنون اعتراف به قتل و ارتکاب جرم کرده است.

 

رئیس پلیس پایتخت در خصوص جزئیات نامه نجفی، گفت: نامه آقای نجفی در محل ارتکاب جرم بود و نوشته شده جونم به لبم رسید و من میترا را کشتم.

 

وی افزود: پس از دیدن این نامه به یقین دست پیدا کردیم که آقای نجفی قاتل است، همچنین یک‌نامه سه صفحه‌ای هم از طرف آقای نجفی به دست ما رسید و آن را کشف کردیم که در این نامه نیز اشاره‌ای به قتل نشد.

 

سردار رحیمی ادامه داد: آقای نجفی پس از یک ساعت از انجام قتل اقدام به ترک منزل نکرد و پس از حدود یک ساعت و نیم سپری شدن از این زمان، پسر مرحومه با جسد مادرش مواجهه شده و به همسایه‌ها اطلاع داد و پلیس نیز بلافاصله به محل ارتکاب جرم آمد.

 

وی در خصوص اعترافات نجفی مبنی بر فاش شدن اسرار وی توسط همسرش، افزود: تمام احتمالات در حال بررسی است و تا به نتیجه نرسیدن موضوع و اعلام نهایی از مراجع رسمی تمام بحث‌های پیش آمده از شایعات است.

 

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا آقای نجفی پس از منقضی شدن مجوز حمل سلاح، اسلحه را به مراجع مربوطه تحویل نداد، خاطرنشان کرد: هرگونه حمل سلاح توسط افراد مختلف بدون مجوز تخلف و جرم است و قطعا این موضوع بررسی خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------