روزانه ۴۵ تا ۵۵ نفر جان خود را بر اثر تصادف از دست می‌دهند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, تصادف
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: روزانه ۴۵ تا ۵۵ نفر جان خود را بر اثر تصادف از دست می‌دهند که بخش زیادی از این تصادفات به ناوگان عمومی مربوط می شود.

 سردار سید کمال هادیان فر روز دوشنبه در نشست فصلی مدیران عامل سازمان های پایانه های مسافربری شهرداری  افزود: یکی از جدی ترین مسائلی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم، ایمنی ترددها در شهرها و جاده ها است. 

 

وی ادامه داد: بدترین شرایط را در سال ۸۴ داشتیم بالغ بر ۲۷ هزار نفر در کشور جان خود را از دست دادند اما با تغییراتی که در رویکرد کلان کشور اتفاق افتاد و با کمک هایی که توسط این دولت و دولت های گذشته انجام شد، در این حوزه با کاهش چشمگیری همراه بودیم و از سال ۸۵ به تدریج کاهش پیدا کرد.

 

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: از سال ۹۶ در کاهش این روند متوقف شدیم به طوری که در این سال تعداد کشته ها ۱.۲ درصد افزایش یافت و سال ۹۷ این افزایش ها برابر با ۱.۷ درصد بود.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۳۸ نفر جان خود را در جاده های کشور بر اثر تصادف از دست دادند و بالغ بر ۳۶۵ هزار نفر نیز بر اثر این تصادفات مجروح و معلول شدند.

سردار هادیان فر با اشاره به اینکه روزانه ۴۵ تا ۵۵ نفر جان خود را بر اثر تصادف از دست می‌دهند، گفت: بخش زیادی از این تصادفات به ناوگان عمومی بازمی‌گردد. در شرایط کنونی ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر جاده ای، ۷ درصد ریلی، ۲ درصد هوایی و کمتر از یک درصد نیز دریایی است.

 

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: دو برنامه داریم که یکی از آنها کاهش سوانح و حوادث است و  جدی ترین بخش آن به اتوبوس ها و مسافران بازمی گردد و برنامه دیگر نیز توسعه انضباط ترافیکی است. در جاده ها و شهرها علائم، خط‌کشی و تابلو داریم ولی با توسعه ناوگان عمومی و کلان به طوری که در حال حاضر ۲۳.۵ میلیون خودرو، بیش از ۴۰ میلیون راننده و حدود ۱۲ میلیون موتورسوار در کشور وجود دارد، خیلی انضباط در تراز کشور توسعه نیافته است.

 

سردار هادیان فر با اشاره به اینکه ۳۳ دستگاه در کشور در این حوزه مسئولیت دارند، گفت: دغدغه ما در حوزه حمل و نقل عمومی اتوبوس ها و کنترل هایی است که باید در پایانه‌ها اتفاق بیفتد. 

وی افزود: در دو ماه اخیر تصادفات حمل ونقل عمومی و اتوبوس ها افزایش داشته است. البته این تصادفات فاجعه بار نبود ولی  نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده است. 

سردار هادیان فر گفت: چهار عامل شکل گیری تصادفات در کشور شامل سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی راننده است که هر چهار عامل را در ناوگان عمومی داریم.

 

وی افزود: ۶۲ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری بعد از شهرها یا ۳۰ کیلومتر مانده به شهرها اتفاق می‌افتد زیرا یا راننده انرژی و سرعت زیادی دارد یا به دلیل طی مسافت طولانی خسته و خواب آلوده شده است.

 

رئیس پلیس راهور ناجا به فرهنگ‌سازی در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم در بخش هایی مانند بستن کمربند و فرهنگ سازی ترافیکی جلساتی را با رانندگان داشته باشیم. هر پایانه باید در ترمینال با حضور رانندگان جلساتی را برگزار کند و ما نیز به افسران راهور تاکید می‌کنیم که در این جلسات حضور یابند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------