کمبود معلم، تهران را تهدید می‌کند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,معلم
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بر لزوم حل مشکلات و نقاط ضعف سامانه سپند برای ثبت نام سرویس مدارس در شهر تهران تاکید کرد. 

به گزارش ایسنا، عبدالرضا فولادوند در آیین رونمایی از برچسب سرویس مدارس ویژه شهر تهران گفت: امسال حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانش آموز در کلاس‌های شهر تهران حاضر خواهند شد و با احتساب کلاس‌های مدارس غیر دولتی ۴۱ هزار کلاس درس آماده حضور دانش آموزان در شهر تهران خواهند بود.

 

وی افزود: این دانش آموزان در ۴ هزار نقطه از مدرسه توسط ۵۶ هزار همکار فرهنگی ما کار تعلیم و تربیت در شهر تهران را پیگیری خواهند کرد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه صحبت‌های خود در تشریح اقدامات آموزش و پرورش در پروژه‌ی مهر گفت: از پایان بهمن ماه سال گذشته اقدامات برای پروژه‌ی مهر آغاز شده و در طول ۷ ماهه گذشته ۱۸ هزار نیرو، کار آماده سازی مدارس در شهر تهران را در قالب پنج کارگروه به عهده داشتند.

 

وی افزود: پنج کارگروه ساماندهی نیروی انسانی، کارگروه تعیین صلاحیت‌ها و مدیران، ارزیابی، و تبلیغ و توجیه، روند پروژه‌ی مهر را پیگیری کرده‌اند.

 

وی تاکید کرد: در مورد ساماندهی نیروی انسانی با توجه به خروج ۷ هزار نیرو به دلایلی همچون بازنشستگی از مجموعه آموزش و پرورش شهر تهران و تنها ورود ۴۹۰ نفر از همکاران به این مجموعه تناسب مناسبی وجود ندارد و متاسفانه بحران نیروی انسانی تهران را تهدید می‌کند. این موضوع را اعلام کردیم و تلاش خواهیم کرد که در سطح تهران مشکلات را در این حوزه برطرف کنیم.

 

وی ادامه داد: در ارتباط با فعالیت‌هایی که در کنارپروژه‌ی مهر به طور جد توسط آموزش و پرورش پیگیری می‌شود می‌توان به موضوع سرویس مدارس اشاره کرد. در سال گذشته ۱۶۰ هزار دانش آموز تحت پوشش سرویس مدارس قرار داشتند که این دانش آموزان در ۲ هزار مدرسه با ۲۴ هزار خودرو و توسط ۳۰۰ پیمانکار خدمات سرویس مدارس را اخذ کردند.

 

در این راستا باید از تاکسی‌رانی تهران قدردانی کنیم که در کنار ما جهت جلب اطمینان اولیا ما را یاری کرده‌اند.

 

فولادوند در خصوص بهره گیری از سامانه سپند برای ثبت نام سرویس مدارس گفت: تهران گستردگی بسیار زیادی دارد و نباید این شهر را با شهر‌های کوچک یکی بگیریم. سامانه سپند تا به امروز جوابگو نبوده و مگر آنکه مشکلات آن حل و فصل شود.

 

تا امروز تنها ۲۴ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند و متاسفانه این سامانه اطلاعات جزیی مورد نیاز ما را در اختیار قرار نمی‌دهد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که در روزنخست مهر ماه ۱۴ میلیون دانش آموز در سراسر کشور باید سر کلاس‌های درس حاضر شوند افزود: پروژه اول مهر پروژه‌ای ملی است و عزم ملی می‌خواهد.

 

قطعا آموزش و پرورش نمی‌تواند این اقدامات را انجام دهد و همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند. در تهران ۴۱ هزار کلاس درس وجود دارد و نیاز است که رسانه‌ها تلاش و کوشش همکاران من را در کنار نقاط ضعف منعکس کنند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------