بروجردی: برای برگزاری راهپیمایی اربعین امنیت در عراق وجود دارد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,راهپیمایی اربعین
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که «حوادث عراق در آستانه برگزاری راهپیمایی اربعین عادی نیست»، گفت: خوشحالی رسانه‌های عربستان نشان می‌دهد که می‌خواهند از اعتراضات مسالمت آمیز مردم عراق با هدف تحت تاثیر قرار دادن روابط ایران و عراق بهره برداری کنند.

علاء الدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حوادث اخیر در عراق گفت: آنچه مسلم است حوادث عراق در آستانه اربعین عادی نیست حتما از پشتوانه تحریک برون مرزی برخوردار است و آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن نقش آفرینی کردند. خوشحالی رسانه‌های عربستان هم نشانه‌ دیگری می‌باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در نظام آزادی همچون عراق مردم حق اعتراض دارند. لذا اعتراض به مشکلات موجود در جامعه عراق غیر طبیعی نیست آنها به برخی از کاستی‌ها درون عراق و نه برگزاری مراسم اربعین اعتراض دارند. کسی با اربعین مخالفتی ندارد بیشتر فضا سازی‌ها و جنگ روانی برای منحرف کردن اذهان عمومی درباره‌ دلیل اعتراضات مردم عراق انجام می‌شود.

 

بروجردی با بیان این که «این اعتراضات کنترل شده است و تاثیری در بزرگترین گردهمایی جهان نخواهد داشت» گفت: قطعا امسال هم شاهد راهپیمایی عظیم اربعین خواهیم بود. البته که تلاش می‌کنند که سیاست همبستگی بین ایران و عراق را خراب کنند که موفق نخواهند شد. چون پیوند ما عمیق‌تر و مستحکم‌تر از آن است که بتوانند در آن تاثیرگذار باشند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با تاکید بر وجود امنیت در عراق برای برگزاری راهپیمایی اربعین گفت: همیشه چند ده هزار نیروی امنیتی در عراق مسئول حفظ امنیت برای برگزاری مراسم اربعین هستند بر همین اساس هم مرزهای کشورمان باز شده است و اگر احتیاج به احتیاط باشد از قبل اعلام می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------