من ناقل کرونا نیستم



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,کرونا
در روزهایی که شیوع ویروس کرونا باعث شده تا ترس و اضطراب در میان مردم ایجاد شود این احتمال هم به وجود آمده که حیوانات هم ناقل کرونا هستند. به همین سبب عده‌ای با رها کردن و کتک زدن حیوانات به خصوص سگ‌ها و گربه‌ها سعی می‌کنند تا آنها را از خود دور کنند اما در اینستاگرام کمپین من_ناقل_کرونا_نیستم در حمایت از این حیوانات ایجاد شده‌است. 

کرونا نوعی جدید از ویروس است که برای نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد اما با گسترش و شیوع آن در  نقاط مختلف جهان، انسان های زیادی را درگیر خود کرد که مردم ایران نیز از این قاعده مستثنی نشدند اما در این میان یک باور هم به وجود آمده که حیوانات هم ناقل کرونا هستند. این باور باعث شده تا عده ای حیوانات خانگی خود را رها کنند و عده ای دیگر با نزدیک شدن این حیوانات به آنها با آسیب به حیوانات آنان را دور کنند و باعث آسیب رساندن به آنها شوند. این اتفاق باعث شده تا در اینستاگرام کمپین من_ناقل_کرونا_نیستم در حمایت از این حیوانات به وجود آید.   

 

حیوانات ناقل کرونا نیستند

در اینستاگرامی کمپینی با عنوان من_ناقل_کرونا_نیستم در حمایت از حیوانات به وجود آمده است و صفحه های مختلف به این کمپین پیوسته اند تا نشان دهند که اینها کرونا را منتقل نمی کنند. گروه حمایت از حیوانات در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار پست های مختلف از حیوانات حمایت کرده است. برای نمونه در یکی از این پست ها نوشته شده که دکتر دیوید کونسکی از مراقبت های دامپزشکی west loop اعلام کرد حیوانات نمی توانند به  ویروس کرونا جدید مبتلا شوند. با این حال در صورتی که به این ویروس مبتلا شدید قبل از دست زدن به حیوانات دست های خود را بشورید تا سلامت حیوان را به خطر نیاندازد و یا در پستی دیگر در این صفحه اینستاگرامی آمده، ساعت هشت امشب با این هشتگ ها اطلاع رسانی می کنیم که حیوانات ناقل نیستند و خطری برای سلامت جامعه ندارند تا جلوی خشونت رفتاری باهاشون رو بگیریم.

 

صفحه اینستاگرامی دیگر با انتشار تصویری از یک سگ خانگی نوشته، من ناقل بیماری نیستم ناقل بیماری تویی که پا میشی میری سفر تو این وضع، پامیشی میری آرایشگاه، پامیشی میری دور دور، خونه خدا را بستن کسی نمیره تو هنوز پامیشی میری خونه این پسر و اون دختر دورهمی، تا بوده زورمون به این زبون بسته ها رسیده زورت به اون عقل ناقصت برسه که هنوز ول معطلی.

 

رها کردن حیوانات

در سال های گذشته مراقبت از حیوانات در خانه روند رو به رشدی پیدا کرده بود به اندازه ای که در این اتفاق زیاده روی هم می شد و گاهی مشاهده می شد که عده ای حیوانات وحشی هم نگهداری می کنند اما اتفاقی که در روزهای گذشته به وجود آمده رها کردن حیوانات خانگی در کوچه ها، بیابان ها و خیابان ها است که علت آن هم شیوع ویروس کرونا است که باعث شده عده ای فکر کنند که حیوانات هم عامل انتقال آن هستند. اما در اینستاگرام کمپین من_ناقل_کرونا_نیستم، در حمایت از این حیوانات به وجود آمده است و عده ای در حمایت از حیوانات به این کمپین پیوسته اند. برای نمونه یکی از افراد با پیوستن به کمپین من_ناقل_کرونا_نیستم، در اینستاگرام خود با انتشار پستی از حیوانات نوشته، حیوانات خانگی ناقل ویروس کرونا نیستند. متاسفانه این روزها شاهد سگ ها و گربه هایی هستیم که در خیابان رها شدند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت حیوانات خانگی کرونا نمی گیرند و ناقل ویروس کرونا نیستند. این حیوانات مظلوم که تماسی هم با بیرون ندارند نمی توانند کرونا را منتقل کنند. پس بی دلیل آنها را رها نکنید. یادتون باشه چون حیوانات خانگی به زندگی در خونه عادت کردن دیگه قادر به ادامه زندگی در کوچه و خیابان نیستند و به دوستانی که حیوان خانگی دارند بگید.

 

فردی دیگر در اینستاگرام با پیوستن به کمپین من_ناقل_کرونا_نیستم، با انتشار تصویری از یک طوطی نوشته است، خجالت نمی کشید از خودتان، چجوری این حیوانات بی آزار را دد پارک رها می کنید، بی رحم تو پارک چرا آخه، تو که نمیتوانی بفهمی حیوونی که احساس داره رو نباید تو پارک رها کرد چه جوری می خواهی بفهمی که این حیوونا ناقل کرونا نیستند. بهداشت جهانی هم که گفت دیگه چی می خواهید.

 

زخمی کردن حیوانات 

اما این تصور که حیوانات ناقل ویروس کرونا هستند باعث شده تا عده ای در کوچه و خیابان هنگامی که این حیوانات خانگی به آنها نزدیک می شوند، حیوانات را کتک بزنند و زخمی کنند. به همین دلیل هم عده ای در اینستاگرام با راه اندازی کمپین من_ناقل_کرونا_نیستم، بر آن هستند از این کار جلوگیری کنند. برای نمونه صفحه اینستاگرامی ژیوان در پستی با انتشار تصویری از یک گربه زخمی شده نوشته است: این روها حال همه خوب نیست. ببخشید این عکس رو میذاریم ولی دیگر خون آدم به جوش میاد. مثل اینکه چندتا گربه رو با چوب زدن به خاطر کرونا. دینتون چیه؟ کیو قبول دارید؟ چیکار می کنید واقعاً؟ به چه زبونی بهتون حالی باید کرد اینا کرونا نمی گیرند؟ رها کردن حیوونا کم بود این هم اضافه شد. خدا خیرشون بده باز یه عده دارن به این مخلوقات کمک می کنند.

 

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------