۷۷۵۲ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا در استان تهران ثبت نام کردند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, بیمه بیکاری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: تاکنون هفت هزار و ٧٥٢ نفر که به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان بیکار شده اند در سامانه درخواست بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند. 

پروانه رضایی بختیاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس دستورالعمل شرایط قانون کار، حداقل ٥٥ درصد از  بیمه بیکاری بر مبنای کسر حق بیمه فرد قبل از بیکاری و به ازای هر یک از اعضای تحت تکفل معادل ١٠ درصد به این میزان افزوده می شود و حداکثر تا ٨٠ درصد بر مبنای کسر بیمه می تواند افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند و اطلاعات خود را در سامانه بیمه بیکاری ثبت کرده اند از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال به آنها بیمه بیکاری داده می شود.

 

رضایی بختیاری گفت: دستورالعملی در خصوص نحوه پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در حال تدوین است تا با توجه به شرایط موجود با حداقل تشریفات، بیمه بیکاری به واجدان شرایط  پرداخت شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، گفت: برخی کارگاه های استان به صورت غیرارادی و براساس مصوبه هیات عالی نظارت بر کرونا و برخی به دلیل نوع کار تعطیل شدند.  

 

رضایی بختیاری ادامه داد: به محض ابلاغ دستورالعمل وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری به کارگران پرداخت می شود.

 

وی تصریح کرد: براساس قانون افراد بعد از بیکار شدن ٣٠ روز مهلت دارند در سامانه درخواست بیمه بیکاری اطلاعات خود را ثبت کنند و در صورتی که فردی دلیل موجه برای ثبت نام نکردن، داشته باشد با بررسی عدله در صورتی که به تایید هیات حل اختلاف برسد تا ٩٠ روز از زمان بیکاری می تواند نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه مذکور اقدام کند.

 

رضایی بختیاری گفت: متقاضیان برای جلوگیری از سودجویی برخی افراد توجه داشته باشند "سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری" با سربرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.  

 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کرد: براساس یافته های قطعی آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، سه هزار و ٧٦ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد مبتلایان به این ویروس کرونا به ٣٥ هزارو ٤٠٨  نفر رسیده است.

 

دکتر  کیانوش جهانپور  گفت: خوشبختانه تاکنون ١١ هزارو ٦٧٩ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

 

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود دو هزارو ٥١٧ نفر در کشور محروم شده ایم.

 

جهانپور تصریح کرد: سه هزارو ٢٠٦ نفر از میتلایان به کرونا در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

 

وی گفت: اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و تقویت بیماریابی، افزایش آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای انجام آزمایش تشخیص کووید۱۹ و البته رعایت نکردن بخشی از جامعه به توصیه های وزارت بهداشت، از دلایل افزایش تعداد موارد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------