مترو پایتخت تعطیل نمی‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مترو
استاندار تهران گفت: موضوع تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و خطوط مترو در جلسه ستاد استانی کرونا مطرح و رد شد. 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح محدودیت تردد در استان تهران اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد با توجه به نیاز به حمل و نقل عمومی، فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو با مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محدودسازی و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری لازم اقدامات به پیش رود.

 

وی در مورد توقف تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی افزود: در مورد تب سنجی طبق بند ۴ مصوبه پنجم فروردین ۹۹ با توجه به مشارکت فعال مردم در طرح بسیج ملی و اعلام آمادگی مخابرات برای برقراری تماس با مسافران جهت غربالگری، استمرار تب سنجی ضروری تشخیص داده نشد البته در استان تهران تا غروب پنجشنبه این کار استمرار داشت.

 

جریمه ۲۵۰ خودروهای متخلف در اجرای طرح محدودیت طی روز اول

استاندار تهران گفت: طی روز نخست از اجرای طرح محدودیت تردد در این استان ۲۵۰ برگ جریمه برای خودروهای متخلف صادر شده است.

 

هدف از اجرای طرح محدودیت تردد، حذف ترددهای غیرضروری و اعمال سختگیری در ورودی و خروجی‌های استان است.

 

وی ادامه داد: تا ساعت ۲۰ روز گذشته بر اساس دستورالعمل اجرایی از ادامه سفر  یک هزار و ۸۵۰ وسیله نقلیه در سه نقطه آزادراه تهران-شمال، تهران- قم و جاده قدیم قم توسط فرمانده انتظامی تهران بزرگ ممانعت به عمل آمد و سه هزار و ۵۰ خودرو در محور فیروزکوه و دماوند برگشت داده شد.

 

هیچ خودرویی توقیف نشده است

استاندار تهران با اشاره به اجرای مستمر این طرح تصریح کرد: روز گذشته ۲۵۰ قبض جریمه برای خودروهای متخلف صادر شده ضمن اینکه هیچ خودرویی توقیف نشده است.  

 

محسنی بندپی با بیان اینکه ایمن‌سازی و توقف چرخه انتقال ویروس مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از شیوع کروناست،  اعلام کرد: در استان تهران دستورالعمل طرح محدودیت تردد با نهایت دقت، مراقبت و با کیفیت اجرایی می شود.

 

پلیس راه های فرعی را مدیریت می کند

وی اضافه کرد: این طرح در ۱۴ مبادی ورودی و خروجی استان تهران اجرایی می‌شود و راه‌های فرعی توسط فرمانداران و با هماهنگی نیروی انتظامی مدیریت می‌شود.

 

استاندار تهران گفت: در هفته نخست فروردین که به شکل توصیه‌ای از مردم خواسته شد که در خانه بمانند و به سفر نروند، اکثریت مردم همکاری داشتند و پیش‌بینی می‌شود با آگاه‌سازی، حساس سازی و تغییر رفتار مردم و اطلاع‌رسانی به موقع نسبت به خطرات ناشی از انتقال چرخه بیولوژیک این ویروس، بتوانیم امیدوار باشیم که نیاز چندانی به محدود کردن راه‌های فرعی نباشد.

 

تسهیل شرایط رفت و آمد برای کارمندان و کارگران

استاندار تهران در مورد تسهیل شرایط رفت و آمد برای کارمندان و کارگران افزود: جهت تسهیل شرایط برای تردد کارمندان و کارگران واحدهای تولیدی که در تهران مشغول کار هستند و محل سکونت آنها جای دیگری است،  روز چهارشنبه با دستگاه های اداری مکاتبه شده همچنین به واحدهای صنعتی و تولیدی اعلام کردیم که نحوه رفت و آمد کارگران و کارکنان خود را اعلام کنند.

 

محسنی بندپی تصریح کرد:برای روان سازی آمد و شد کارکنان دستگاه های اداری تهران که در اطراف تهران، البرز و یا سمنان ساکن هستند، انجام می شود،  از دستگاه ها خواسته شده تا لیست چنین کارکنانی را همراه با کدملی و پلاک خودرو آنها اعلام و شهرداری نرم افزار سفربرگ را راه اندازی می‌کند تا  افراد در سامانه ثبت نام کنند و با هماهنگی نیروی انتظامی تردد افراد تسهیل شود.

 

فعالیت مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی محدود می‌شود

وی در این جلسه با اشاره به کاهش میزان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از محدودسازی فعالیت مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد.

 

محسنی بندپی اظهار داشت: در مورد تعطیلی مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی، گزارشی در ستاد ملی مبنی بر کاهش حجم فعالیت و میزان تردد در ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو مطرح شد.

 

وی ادامه داد: طبق این گزارش روز پنجشنبه ۱۸۰ هزار نفر در تهران از طریق مترو و حمل و نقل عمومی جابجا شدند و روز جمعه این تعداد به ۸۰ هزار نفر رسید و با توجه به نیاز برخی از دستگاه‌های خدماتی و ضروری، کادر درمانی و بیمارستان‌ها، اورژانس و فعالیت ۳۰ درصد کارکنان دستگاه های اداری، پیشنهاد توقف کامل فعالیت مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی مورد تایید ستاد ملی کرونا واقع نشد.

 

پلمب صنوف غیرضروری متخلف در استان تهران

وی همچنین خاطرنشان کرد: روز گذشته برخی از صنوف غیر ضروری که فعالیت آنها باید تعطیل می‌شد، فعالیت داشتند که با همکاری تعزیرات، صنوف و فرمانداری نسبت به توقف فعالیت ها آنها اقدام شد و برخی صنوف که بعضا تذکر گرفته و برای بار دوم اقدام به فعالیت کرده بودند، پلمپ شدند.

 

ارائه مشوق برای خریدهای اینترنتی 

استاندار تهران با اشاره به ضرورت حمایت از کسب و کارهای مختلف گفت: یکی از راهکارهای موثر برای تامین نیازمندی‌های مردم و هم برای حمایت از کسب و کارها، تشویق به استفاده از خرید اینترنتی است که راهکار و ابزار مناسبی برای فاصله گذاری اجتماعی نیز محسوب می شود،  از این رو پیشنهاد شد مشوق‌هایی را برای خریدهای اینترنتی قائل شویم.

 

محسنی بندپی در مورد جدایی افراد مبتلا به کرونا از دیگر افراد تصریح کرد: در رابطه با این ویروس شناسایی، ارائه خدمات، مراقبت‌های لازم و ایزوله کردن یک بخش مهم است و دستورالعمل اجرایی فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در این راستا تعریف شده است، از همین رو هر کسی که دچار علائمی همچون سرفه، تب بالا و تنگی نفس است می‌تواند به یکی از مراکز تشخیص مراجعه کند.

 

آماده شدن تخت های نقاهتگاهی  

وی ادامه داد: بعد از تشخیص باید نسبت به ایزولاسیون و جداسازی این افراد اقدام شود که اگر افراد در منزل این امکان را داشته باشند می‌توانند در خانه ایزوله شوند و در اتاق مجزایی بمانند و اگر این اماکن فراهم نبود بیمارستان‌ها آمادگی پذیرش چنین افرادی را دارند.

 

استاندار تهران همچنین بیان کرد: اگر هم دوره نهفتگی این بیماری طی شده و افراد علائم خفیف داشته باشند، می‌توانند در نقاهتگاه ها این دوره را بگذارند، در همین راستا ارتش ۲ هزار تخت و سپاه نیز پنج هزار تخت‌ نقاهتگاهی در تهران برای ارائه خدمت آماده کرده است.

 

محسنی بندپی در مورد استفاده از ماسک گفت: به لحاظ علمی این ویروس سنگین است و بر اساس نیروی ثقل به سطح می‌افتد، از اینرو در محیط‌های باز و خلوت نیاز به استفاده از ماسک نیست و در محیط‌های جمعی باید از وسایل حفاظت فردی و بهداشتی همچون ماسک، دستکش و غیره استفاده شود.

 

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر شنبه به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر رسید که از این میان ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر بهبود یافته اند و ۲ هزار و ۵۱۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

 ایرنا  

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------