کرونا و سونامی فقر در جهان؛ نیم میلیارد فقیر ره آورد کووید ۱۹



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,سونامی فقر
رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی بااشاره به نتایح مطالعه اخیر دانشگاه سازمان ملل درباره تاثیرات اقتصادی کووید ۱۹ گفت: سونامی فقر ناشی از کرونا بیش از نیم میلیارد نفر فقیر در جهان برجای می گذارد. 

روزبه کردونی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تبعات اجتماعی و اقتصای کروناویروس در جهان گفت: اخیرا ( آوریل ۲۰۲۰) دانشگاه سازمان ملل نتیجه شوک آور مطالعه ای را منتشر کرده که طی آن برآورد شده است بر اثر تاثیرات گسترده اقتصادی کرونا ، بیش از نیم میلیارد نفر فقیر یعنی ۸درصد جمعیت جهان به جرگه فقرا خواهند پیوست و کرونا می تواند وضعیت فقر برخی کشورهای در حال توسعه را به سی سال قبل برگرداند. 

 

به  گفته کردونی، نکته مهم دیگری که این گزارش بیان کرده است اهمیت ویژه ایجاد سازوکارهای حمایتی برای کمک به کسانی است که فاقد بیمه اشتغال، دسترسی به خدمات درمانی و سیستم های مراقبت برخوردار  هستند بویژه افرادی که بخش های غیررسمی و غیر رسمی اقتصاد در کشورهای در حال توسعه مشغول به کار هستند. 

 

به گفته وی، از سوی دیگر سازمان بین المللی کار اعلام کرده است بیش از ۲/۷ میلیارد شغل از کرونا  متاثر شده اند پیش بینی دارد کرونا باعث می شود بیش از ۳۵ میلیون شاغل فقیر جدید داشته باشیم. این بدین معناست که سونامی فقر ناشی از کرونا به نیروی کار هم رحم نخواهد کرد و به همین دلیل است که باید اذعان داشت و پیش بینی کرد که با یک فاجعه اقتصادی غیرعادی، دردناک و مصیبت آمیز مواجه شده ایم. 

 

رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با تاکید بر لزوم توجه دولت ها به مداخلات اقتصادی اجتماعی در کنار سیاست های درمانی و سلامت محور، تاکید کرد که مهمترین توصیه نهادهای معتبر علمی برای مقابله با اثرات رفاهی کرونا این است که سیاست های حمایت اجتماعی و مداخلات اقتصادی اجتماعی در کنار تمهیدات  پزشکی به صورت منسجم و یکپارچه  تدوین و اجرا شود.

 

کردونی این را هم گفت که شدت تأثیرات رفاهی کرونا بستگی به میزان تداوم این بیماری و بهنگامی و کارآمدی  واکنش دولتهای ملی و جامعه بین المللی دارد لذا سیاست های رفاهی ضمن تقویت مقاومت سیستم باید از انعطاف پذیری لازم برای پاسخ دهی به نیازهای جدید در شرایط پیش آمده نیز برخوردار باشند .

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------