وقوع رگبار باران در برخی استان‌های کشور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی طی امروز (۱۷ خردادماه) در برخی استان‌های کشور خبرداد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: امروز(۱۷ خردادماه) به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ خواهد داد و این کاهش دما تا صبح دوشنبه (۱۸ خردادماه) ماندگار خواهد بود.

 

وی در ادامه گفت: امروز (۱۷ خردادماه) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین و زنجان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های اصفهان و شرق کهگیلویه و بویر احمد رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (۱۸ خردادماه) در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در بعدازظهر در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ خردادماه) در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی احتمال بارش تگرگ وجود دارد، اظهارکرد: روز دوشنبه در بعدازظهر در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران، زنجان، همدان، مرکزی، شرق لرستان غرب اصفهان، کرمان، هرمزگان همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۰ و ۲۱ خردادماه) نیز در بعدازظهر در برخی نقاط آذربایجان شرقی آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، شمال استان‌های مرکزی و همدان، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، تهران، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان افزود: دریای خزر امروز (۱۷ خردادماه) و در سه روز آینده خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور و استان‌های سمنان، قزوین، البرز، تهران، خوزستان، ایلام و بوشهر در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در شرق کشور و استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر می تواند منجر به خیزش گرد وخاک شود.

 

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ خردادماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۱۹ خردادماه) کمی ابری در بعداز ظهر افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و خنک‌ترین زمان به ۳۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------