برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد در ۲۷ تیرماه



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,آزمون سمپاد
رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان گفت: آزمون ورودی دانش‌آموزان برای ورود به مدارس سمپاد ۲۷ تیر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش  ایرنا؛فاطمه مهاجرانی امروز یکشنبه درباره برگزاری آزمون‌های ورودی سمپاد اظهار داشت: آزمون های مدارس سمپاد روز ۲۷ تیرماه در دو نوبت صبح برای دانش‌آموزان پایه هفتم و بعد از ظهر برای دانش‌آموزان پایه دهم برگزار می‌شود.

 

وی افزود: تاکنون ۳۴۰ دانش‌آموز برای شرکت در آزمون ورودی مدارس سمپاد ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند، اما ثبت‌نام نهایی پس از واریز هزینه ثبت‌نام و اخذ کارت ورود به جلسه است.

 

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه از والدین درخواست کرد که مراحل ثبت‌نام دانش‌آموزان را تا پایان طی کنند تا با اخذ کارت ورود به جلسه از نهایی شدن ثبت‌نام دانش‌آموزان اطمینان یابند. 

 

مهاجرانی گفت: نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد در نیمه اول شهریور اعلام می شود تا دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی از نیمه شهریور با مشکل روبه‌رو نشوند.

 

وی همچنین عنوان کرد: مدارس سمپاد ۱۷ هزار و ۳۲۷ دانش‌آموز در پایه هفتم و ۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر را در پایه دهم برای سال تحصیلی جدید می پذیرد.

 

المپیادهای سمپاد از ۲۰ تیرماه آغاز می‌شود

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان همچنین درباره برگزاری المپیادهای مدارس سمپاد اظهار داشت: مرحله اول المپیادها در شرایط عادی برگزار شد، اما مرحله دوم المپیادها به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر از ۲۰ تا ۲۶ تیرماه برگزار می شود.

 

مهاجرانی افزود: با توجه به تاخیر در برگزاری المپیادها و همچنین شروع سال تحصیلی از نیمه شهریور، بی شک برگزاری این دوره‌ها با آغاز سال تحصیلی تداخل پیدا می‌کند. برگزاری دوره‌های تابستان المپیادها به طور حتمی به صورت مجازی خواهد بود، چرا که در شرایط شیوع ویروس کرونا نمی توان بیش از ۴۰۰ دانش آموز را در یک مکان برای آموزش گردهم آورد.

 

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموزان در مرحله اول المپیادها شرکت کردند و حدود ۱۰ هزار نفر نیز در مرحله دوم المپیادها حضور پیدا می‌کنند که تعدادی از این افراد به دوره‌های تابستانی می‌رسند. سعی شده تا حدامکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، به آموزش لطمه‌ای وارد نشود.

 

برگزاری مجازی کارگاه‌های مهارتی سمپاد در سال تحصیلی جدید20

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در ادامه درباره برگزاری کارگاه‌های عملی مهارتی مدارس سمپاد گفت: بیشترین تعداد جلسات کارگاه‌های عملی مدارس سمپاد در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ پیش از شیوع ویروس کرونا برگزار شده بود، از این رو براساس گزارش های استانی می‌توان گفت که برگزاری کارگاه‌ها در این سال آسیب چندانی ندیده است.

 

مهاجرانی افزود: کلاس‌های درس و کارگاه‌های عملی مدارس سمپاد در سال تحصیلی جدید، با سناریوی مجازی شدن و استفاده حداقلی از امکانات حضوری آغاز می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سعی شده امکانات آموزش مجازی در مدارس سمپاد برای دانش‌آموزان مهیا شود. خوشبختانه در ایامی که گذشت مدارس سمپاد خروجی‌های قابل قبولی داشتند که نشان دهنده عملکرد مناسب مدارس سمپاد است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------