بازگشایی مسجدالنبی و مسجد الاقصی پس از دوماه تعطیلی به دلیل ویروس کرونا+تصاویر



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مسجدالنبی
مسجد شریف نبوی در مدینه منوره و مسجد الاقصی در قدس اشغالی پس از دوماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، صبح امروز به روی نمازگزاران باز شد.

به گزارش قدس آنلاین ؛پس از دوماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه از آن، صبح امروز یکشنبه درهای مسجد شریف نبوی در مدینه منوره برای ادای نماز صبح به روی نمازگزاران باز شد.

 

ریاست امور حرمین شریفین با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: درهای ورودی مسجد النبی برای استقبال از نمازگزاران و ادای نماز صبح باز شد. بازگشایی درهای مسجد شریف نبوی فقط به محوطه مسجد محدود بوده و ورود به داخل حرم و روضه منوره همچنان ممنوع است.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مسجدالنبی
 

براساس گزارش روزنامه سعودی "سبق" ریاست حرمین شریفین مجموعه محدودیت ها و اقدامات پیشگیرانه ای را برای ورود نمارگزاران به محوطه مسجد شریف نبوی اعمال کرده است که از جمله آن گروه بندی و ممنوعیت ورود بیش از ۴۰ درصد از ظرفیت صحن مطهر است.

 

بازگشایی مسجد شریف نبوی در حالی صورت گرفته است که عربستان سعودی برای برپایی نماز در ۹۰ هزار مسجد این کشور از جمله مسجد شریف نبوی براساس اقدامات شدید پیشگیرانه آماده می شود.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مسجدالنبی
 

رسانه های سعودی اعلام کرده اند که بازگشایی مساجد طبق اقدامات پیشگیرانه ای که بخشنامه های عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ وزیر امور اسلامی پس از دوماه تعطیلی مساجد تعیین کرده، انجام خواهد شد.

 

از زمان تعطیلی مساجد در عربستان برنامه ضد عفونی و حفاظت از مساجد اجرا شده و بازگشایی کنونی در راستای کاهش جزئی محدودیت های کرونایی صورت می گیرد؛ به گونه ای که به صورت تدریجی زندگی در این کشور به روال عادی باز خواهد گشت.

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مسجدالنبی

علاوه براین، صبح امروز درهای مسجد الاقصی در فلسطین نیز پس از حدود دوماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا بازگشایی شد.

 

خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد نمازگزارانی که به همراه خود ماسک داشتند اجازه یافتند تا برای ادای نماز صبح وارد مسجد شوند.

 

نمازگزاران با شعار "الله أکبر سنحمی الأقصی بروحنا ودمنا"(الله اکبر، با جان و خونمان از مسجد الاقصی حفاظت می‌کنیم) وارد مسجد شدند و شیخ عمرالکسوانی مدیر مسجدالاقصی از آنها استقبال کرد.

 

شورای اوقاف و امور مقدسات اسلامی در قدس، از ماه مارس گذشته به صورت موقت و به دلیل شیوع ویروس کرونا، ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی و برپایی نماز در آن را تعلیق کرد.

 

پیش از این دفتر اطلاع رسانی اداره اوقاف اسلامی در قدس تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کرد که نشان می داد کارکنان آن در حال ضدعفونی و تطهیر محوطه و داخل مسجد الاقصی به منظور آماده سازی برای بازگشایی آن هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------