دستورالعمل تعیین شهریه مدارس و پیش‌دبستانی‌ها ابلاغ شد



 شهریه مدارس,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، دستورالعمل تعیین شهریه مدارس، پیش‌دبستانی‌ها و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را برای سال تحصیلی آینده ابلاغ کرد. 

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش روز سه شنبه اعلام کرد: با استناد به مصوبه نود و سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی این وزارتخانه در خصوص الگوی تعیین شهریه و در راستای اجرای مواد ۱۵ و ۱۶ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، دستورالعمل تعیین شهریه مدارس، پیش‌دبستانی‌ها و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی برای اجرا ابلاغ شد.

 

بر اساس این دستورالعمل شهریه مصوب مدارس و پیش‌دبستانی‌های غیردولتی شامل هزینه‌های مرتبط با ارایه برنامه هفتگی مدارس و پیش‌دبستانی‌ها بر اساس ساعات مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش و ساعات فوق‌برنامه درسی مندرج در الگو خواهد بود.

 

در این دستورالعمل آمده است: شهریه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مکمل مدارس غیردولتی که شامل شهریه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مکمل و مربوط به برنامه‌ها یا فعالیت‌هایی که بنا به درخواست کتبی ولی دانش‌آموز، بر اساس نیازسنجی و مطلوبیت برای دانش آموزان، به‌منظور تنوع‌بخشی به فرصت‌های آموزشی و پرورشی (اعم از علمی، پرورشی، فرهنگی، ورزشی، مهارتی و خدمات مشاوره‌ای تربیتی و تحصیلی) منطبق با معیارها و اهداف دوره و پایه تحصیلی خارج از برنامه هفتگی (برنامه مصوب و فوق‌برنامه درسی) از سوی مدارس غیردولتی، ارائه می‌شود. این فعالیت‌ها در طول هفته، پس از ساعات رسمی فعالیت واحد آموزشی، خارج از برنامه هفتگی (برنامه مصوب و فوق‌برنامه درسی) و پنجشنبه‌ها و با اخذ رضایت کتبی از ولی دانش‌آموز برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

 

همچنین در این دستورالعمل عنوان شده است: اردوها، بازدیدها و سایر فعالیت‌های غیرمستمر که زمان اجرای آن به‌صورت تراکمی روزانه است، مشمول این فعالیت‌ها نمی‌شود.

 

در بخشی دیگر از این دستورالعمل اعلام شده است: فعالیت‌های تابستانی مدارس در قالب فعالیت‌های مکمل قرار می‌گیرد و حداکثر زمان اجرای آن در ایام تابستان برای دوره ابتدایی، ۶ هفته و حداکثر چهار روز در هفته، برای متوسطه اول، هشت هفته و حداکثر چهار روز در هفته و برای متوسطه دوم و هنرستان‌ها، ۱۰ هفته و حداکثر پنج روز در هفته قابل‌اجراست.

 

در پایان این دستورالعمل تاکید شده است: فعالیت‌های مکمل پایه دوازدهم آموزش دوره دوم متوسطه حداکثر ۳۱۰ ساعت خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------