عضو شورای شهر تهران: صداوسيما پروژه هاى شهردارى و شوراى شهر را به نام قرارگاه خاتم كه پيمانكار است منعكس مى كند



 شورای شهر  ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
"محمد علیخانی" عضو شورای شهر تهران با دفاع از عملکرد 4 سال گذشته شورای شهر تهران گفت در این دوره مبنای عملکرد و سیاست های شورای شهر تهران "انسان محورانه" بوده است.

به گزارش عصرایران، علیخانی در میزگردی با موضوع بررسی عملکرد 4 سال گذشته شورای شهر پنجم تهران در "لایو اینستاگرام" وب سایت " نواندیش" عملکرد 4 سال گذشته شورای شهر تهران را تشریح کرد.

 

علیخانی در مورد تفاوت های شورای شهر و شهرداری فعلی با دوره پیشین گفت: "در این دوره ما شاهد رویکرد متفاوتی از دوره پیشین مبتنی بر سیاست انسان محوری بودیم، در دوره قبلی ما شاهد اعطا تراکم های بی جا یا به نوعی فروش اموال شهر بودیم. همچنین نباید فراموش کنیم که در دوره گذشته بیش از 60 هزار میلیارد بدهی داشتیم که بخش زیادی از آن در این دوره پرداخت شد. در دوره جدید ما بدهی برای شهر و شهروندان باقی نگذاشتیم."

  

او افزود:"  در این دوره پروژه های انسان محور برای رفع نیازهای روزمره مردم مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. ما توجه زیادی را معطوف به بحث ایمنی پروژه ها کردیم چرا که بعضی از پروژه ها مثل خطوط مترو عملا از ایمنی لازم برخوردار نبود و جان شهروندان را به خطر می انداخت. نکته دیگر بحث تجهیز و ایمن سازی آتش نشانی شهر تهران بود که ما پیگیری کردیم. ما در این مدت سعی در پایش مسیل ها و ایمن سازی جهت مقابله با سیلاب در شهر تهران را داشتیم تا با وقوع سیل رو به رو نباشیم، این پروژه ها همین حالا نیز ادامه داشته و در حال تکمیل است."

 

علیخانی در پاسخ به این پرسش که چرا این اقدامات بازتابی بین مردم نداشت و رسانه ملی هم تلاشی برای نشان دادن آن به مردم نمی کرد، خاطرنشان کرد: "همه مردم می دانند و برایشان روشن است که برخورد صدا و سیما با گروه ها و جناح های مختلف چگونه است، صدا و سیما با امکانات ملی تنها در اختیار یک گروه خاص است در گذشته هر پروژه ای که افتتاح می شد با بوق و کرنا بازتاب داده می شد اما این دوره هیچ چیزی را انعکاس نمی دادند به عنوان مثال ما هفته گذشته شاهد راه اندازی خط مترو 10 از میدان خلیج فارس بودیم، وقتی صدا و سیما این مراسم را بازتاب داد بدون اشاره به کارفرما پروژه یعنی شهرداری و شورای شهر تنها به ساخت این پروژه توسط پیمانکار یعنی قرارگاه خاتم الانبیا پرداخت. البته ما توقعی هم از صدا و سیما به عنوان رسانه ملی نداریم."

 

این عضو شورای شهر تهران در مورد اجرای پل صدر از سوی شهرداری قالیباف نیز گفت:" تفاوت مدیریت شهری این دوره و دوره گذشته این است که شهردار به دنبال رفتن از خیابان بهشت به پاستور نیست پس طبیعتا شاهد اجرای پروژه های نمایشی نبودیم. در ماجرای پل صدر امروزه در دنیا دیگر شاهد اجرای پل های طبقاتی به این شکل نیستیم. با هزینه ساخت پل صدر در زمان خودش می شد تمام واگن های مورد نیاز مترو تهران را تامین کرد. این پل حتی می تواند در آینده معضلاتی هم برای شهر داشته باشد ضمن اینکه کارشناسان ترافیکی هرگز آن را تایید نکردند. "

 

 میزان دقیق بدهی شهرداری قالیباف موضوع دیگری بود که علیخانی به آن پرداخت و گفت: " در ابتدای روی کار آمدن ما برخی اسناد در دسترس نبود و به مرور زمان به دست آمد این بدهی بیش از 60 هزار میلیارد بود که شامل بدهی به بانک ها، پیمانکاران، مردم و دستگاه های دولتی مثل تامین اجتماعی می شد. ما در همین دوره شاهد گزارش هایی از نهادهای نظارتی مربوط به دوره قبل هستیم اما هنوز برای بسیاری جای سوال است. به عنوان مثال خیلی سریع در مورد آقای میرلوحی حکم صادر شد اما در مورد آقای قالیباف و عیسی شریفی خیر!"

 

او افزود:" در دوره کرباسچی ما شاهد بودیم برای چند عدد سکه عیدی داده شده به مدیران چگونه پرونده تشکیل داده شد و محاکمه شدند که بعد هم مشخص شد ماجرا آنطور نبوده است. این را با همین مورد عیسی شریفی مقایسه کنید. ما همین حالا اطلاعی از چگونگی رسیدگی به پرونده های شهرداری در دوره قبل نداریم."

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر پنجم تهران در خاتمه درباره آینده شورای شهر تهران در دوره آتی نیز گفت:" یک سری ریل گذاری هایی مثل بحث شفافیت شده است، امروز در شهرداری قراردادهایی که منعقد می شود همه در سایت شفافیت به اطلاع عموم می رسد. شورای شهر می بایست کاملا شفاف باشد چرا که مردم هزینه اداره آن را می دهند پس حق دارند در جریان امور باشند. یکی از اقدامات مثبت این دوره در بخش های مختلف همین شفافیت بوده است."

 

او افزود:" اقدامات مثبت صورت گرفته می بایست تکمیل شود، اگر شهر دوباره دست رویکرد قبلی بیافتد قطعا بسیاری از اقدامات سازنده از بین خواهد رفت. سیاست های خوبی که در این دوره بنا گذاشته شد مثل بحث سر و سامان دادن بلند مرتبه سازی و مال سازی ها و پیوست ترافیکی پروژه ها همه در این دوره در نظر گرفته شد. این در حالی است که ما در دوره پیشین شاهد چنین چیزی نبودیم به طوری پاساژهایی در کوچه های باریک ساخته شدند."

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------