آخرین اخبار جامعه

سازمان هواشناسی ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

سامانه بارشی یک روز زودتر وارد کشور می‌شود | صدور هشدار نارنجی برای استان‌های غربی

سامانه بارشی از عصر امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) از غرب کشور وارد می‌شود. به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور…

آتش سوزی جنگل‌های «شبلیز» شهرستان دنا مهار شد| خطر بالقوه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان سمنان



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
فرماندار شهرستان دنا از وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه شبلیز این شهرستان خبر داد. 

 عبدالحمید پناهی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: آتش که از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه دوم تیرماه ۱۴۰۰ شروع شد، در حال کنترل است اما به علت صعب العبور بودن منطقه هرلحظه امکان شعله‌ور شدن و روشن شدن آتش وجود دارد.

 

وی اظهارکرد: تیمی ۶ نفره جهت جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش هم اکنون در منطقه حضور دارند.

 

فرماندار شهرستان دنا در خصوص علت این آتش‌سوزی خاطرنشان کرد: روشن کردن آتش از سوی یک کشاورز است و سرایت آن به عرصه‌های منابع طبیعی علت این آتش‌سوزی بوده است.

 

پناهی در خصوص میزان خسارات وارد این آتش‌سوزی بیان کرد: میزان خسارات وارده ناشی از این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست.

 

خشکسالی های متوالی و خطر بالقوه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان سمنان

رئیس منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر از وجود خطر بالقوه آتش سوزی در جنگل ها و مراتع با توجه به خشکسالی های متولی در این استان خبر داد و گفت: در ادامه افزایش آموزش های عمومی، ۱۴ روستای ییلاقی دیگر شهرستان به تجهیزات حریق مجهز می شوند.

  

 حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: در شرایط خشکسالی ،گرمای شدید، احتمال ایجاد حریق در مراتع و جنگل ها بیش از پیش قابل پیش بینی است و از همین رو آموزش های مستمر و متوالی ساکنین در حوزه ها، همیاران طبیعت، دهیاران ، مرتعداران ، دامداران و بهره برداران بوسیله یگان حفاظت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است .

 

وی اضافه کرد: در همین راستا تعدادی از ییلاقات شهرستان مهدیشهر همچون: اطاق سرا ، گت بزنگاه ، سیاه کوه و بهار کوه  مجهز بهوسایل و تجهیزات اولیه اطفای حریق شدند.

 

وی از امضای تفاهنامه مشارکتی اطفای حریق با اهالی روستاها و نمایندگان ییلاقات، دامداران و بهره برداران خبر داد و افزود: آموز اطفای حریق با توجه به حضور گسترده گردشگران در این مناطق تاثیر بسزایی در کاهش سطح خسارات حریق احتمالی و افزایش مشارکت جوامع محلی را در پی دارد.

 

عبدوس از برنامه ریزی برای تجهیز ۱۴ روستا حاشیه جنگل دیگر به وسایل اولیه اطفای حریق خبر داد و گفت: در همین راستا کارگاه آموزشی اطفاء حریق در شهرستان مهدیشهر با حضور همیاران طبیعت، دهیاران و بهره برداران برگزار شد.

 

این مدیر مسوول ادامه داد:در این کارگاه آموزشی یک روزه شرکت کنندگان با آموزش های لازم پیرامون انواع حریق ، و نحوه اطفاء آن و کاشت گیاهان دارویی آشنا شدند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر به نقش موثر جوامع محلی در عرصه های منابع طبیعی و حفظ و حراست از آن و تاثیر آموزش آنان در کاهش خسارات احتمالی حریق اشاره کرد و از بهره برداران خواست در صورت بروز هرگونه حریق با توجه به اینکه بهره برداران و اهالی در خط مقدم مقابله با آتش سوزی هستند سریعا در جهت خاموش کردن آن اقدام و در اسرع وقت مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی را در جریان قرار دهند.  

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

مهدی سلیمانی کارشناس  آموزش ، ترویج و مشارکت های مردمی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر نیز در این کارگاه با اشاره به لزوم حفاظت از قرقبانان منابع طبیعی گفت: آموزش های دفاع شخصی نیز برای قرقبانان و همیاران طبیعت برای حفظ جنگلها و مراتع ضروری است.

 

وی از عموم مردم و خصوصا گردشگران خواست: تا هر گونه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی را به شماره تلفنهای ۱۵۰۴ و ۱۳۹اطلاع رسانی کنند

 

این کارشناس افزود: باتوجه به خشکسالی های چند سال اخیر و خطر بالقوه آتش سوزی ها، آموزش و ترویج و ارتقا آگاهی های عمومی از حفاطت از جنگل ها و مراتع و اطفای حریق امری ضروری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------