زاکانی: تهران۸۰ هزارمیلیارد تومان بدهی دارد



 شهردار تهران,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
شهردار تهران گفت: در خصوص موضوع رفاه و امنیت و آسایش نیازمند همکاری با ناجا هستیم و امیدواریم که این زحمات به یک فعالیت مشترک منجر شود و خدمات متفاوت و پیوستگی ناجا و شهرداری روز به روز افزایش پیدا کند تا خادم خوبی برای مردم و سرباز خوبی برای رهبری معظم انقلاب باشیم. 

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در دیدار با سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: کشور مملو از فرصت های بی‌نظیر بوده و البته خطرات جدی نیز در این مسیر قابل پیش بینی است و شهرداری تهران نیز بی نصیب از این فرصت ها و تهدیدها نیست. وقتی به شهر توجه می شود، وجود تبعیض و بی عدالتی در کنار بی هویتی ایرانی و اسلامی به عنوان یکی از موضوعات چالشی در شهر دیده می شود.  

 

وی افزود: هدف گذاری در ۴۲ سال گذشته در نظام اسلامی و راه طی شده برکات بسیاری داشته اما خلاءها و فاصله جدی نیز با اهداف ترسیم شده وجود دارد. به فرموده مقام معظم رهبری تهران یک کشور و مرکز کشور است و اثرات اقدام انجام شده در تهران فرای مرزهای جغرافیایی بوده به گونه ای که تهران نماد کارآمدی نظام قلمداد می شود.

 

شهردار تهران ادامه داد: در شهرداری در دوره های گذشته زحمات زیادی برای شهر تهران کشیده شده و البته نقص هایی نیز وجود دارد و ما باید بدون اینکه به گذشتگان برچسب بزنیم، ناظر به آینده نگاه کنیم و از اشتباهات گذشته عبرت بگیریم.

 

وی اضافه کرد: شهرداری تهران ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ۱۲.۵ هزار میلیارد باید بابت آن سود بانکی پرداخت کنیم اما این به معنای بن بست نیست و شهر ظرفیت های زیادی دارد و راه های متنوعی وجود دارد که بن بستی برای ما نمی گذارد.

 

زاکانی عنوان کرد: در عمده کارهای صورت گرفته به کالبد شهر توجه شده و باید به روح شهر نیز توجه کنیم. باید با یک نگاه درست الگو باشیم. بر همین اساس تعریف افق و چشم انداز مطلوب و نحوه عملیاتی شدن آن را انجام دادیم. نکته دیگر هم بستگی حاکمیتی و حکومتی است؛ چرا که بدون آن انباشتگی مشکلات شهر قابل حل نیست.  

 

وی با بیان اینکه ناجا و شهرداری کارهای پیوسته و در هم تنیده با مردم دارند و این نقطه اشتراک آن ها است، یادآور شد: خط تلاش بعدی این است که شهر را در مدار نخبگان و مردم پیش ببریم و شهر هوشمندی داشته باشیم و با استفاده از فناوری، کل شهر را در یک اکوسیستم واحد ببینیم.

 

شهردار تهران گفت: در برنامه‌های کوتاه مدت و دارای فوریت چند قرارگاه خدماتی در تهران راه اندازی خواهد شد و اولین قرارگاهی که از هفته آینده راه اندازی می شود قرارگاهی در حوزه پسماند، رفت و روب و فضای سبز خواهد بود که در واقع اولویت اول ما است.

 

زاکانی خاطرنشان کرد: بخش دوم قرارگاه اجتماعی است و باید مسئولیت خود را در این حوزه بپذیریم، مسأله معتادان متجاهر و کودکان کار هر چند مستقیما به شهرداری ارتباطی پیدا نمی کند اما شهرداری باید سهم خود را بپذیرد و با همکاری با ناجا و سایر نهادها چهره شهر را تغییر دهد.

 

وی ادامه داد: بخش سوم ناظر به مسائل فرهنگی و تبلیغی است که با قانون و نظم سرو کار دارد و در این بخش نیز ناجا می تواند نقش مهمی ایفا کند. بخش بعدی ناظر بر کرونا است؛ در واقع با کرونا باید زندگی کرد و آن را هضم و مهار کرد. بعد از سرفصل بهداشت و درمان، فاصله گذاری اجتماعی و احیای شهر و خدمات اجتماعی نیز باید دنبال شود. در همین رابطه با وزیر کشور، وزیر بهداشت و رئیس جمهور صحبت هایی انجام شده و برنامه‌ای تنظیم کردیم تا تمام سرمایه ها را به میدان بیاوریم.

 

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار تهران افزود: در موضوع رفاه و امنیت و آسایش نیازمند همکاری با ناجا هستیم و امیدواریم که این زحمات به یک فعالیت مشترک منجر شود و خدمات متفاوت و پیوستگی ناجا و شهرداری روز به روز افزایش پیدا کند تا خادم خوبی برای مردم و سرباز خوبی برای رهبری معظم انقلاب باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------