افزایش قدرت یادگیری کودکان با مطالعه کتاب‌های کاغذی



افزایش قدرت یادگیری کودکان ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
نتیجه یک مطالعه جدید آشکار کرده که کودکان با مطالعه کتاب‌های کاغذی بیشتر از خواندن کتاب‌های الکترونیک درگیر خط روایی داستان می‌شود. 

به گزاش کتاب ایران(ایبنا) به نقل از دیلی‌میل- اغلب خانواد‌ه‌هایی که فرزند خردسالی در خانه دارند اغلب یک تبلت نیز دارند و بسیاری از تبلت به عنوان ابزاری برای آموزش کودکان و خواندن داستان‌های موقع خواب استفاده می‌کنند.

 

نتیجه یک مطالعه جدید که در ژورنال آکادمی آمریکایی  کودکان منتشر شده نشان می‌دهد کودکان با خواندن کتاب‌‌های واقعی و کاغذی بهتر می‌توانند درگیر داستان شوند و از آن بهره ببرند و بهتر است والدین برای آموزش موثرتر فرزندانشان تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی را کنار بگذارند.

 

در طی این مطالعه که توسط پژوهشگران دانشگاه میشیگان در آمریکا انجام شده تاثیر استفاده‌ از تبلت‌ها برای مطالعه و نیز کتاب‌های کاغذی از میان 72 خانواده که کودکان بین  24 تا 36 ماه داشتند مورد بررسی قرار گرفته است.

 

پژوهشگران پی بردند که والدین در حین خواندن کتاب‌های کاغذی در مقایسه با خواندن کتاب از روی تبلت بیشتر با کودکانشان وارد گفت‌و‌گو می‌شوند و در مقابل نیز کودکان تعامل بیشتری با والدین خود دارند و بیشتر به پرسش‌های آن‌ها پاسخ و از خود واکنش نشان می‌دهند.

 

اهمیت این موضوع به گفته پژوهشگران این مطالعه از این جهت است که تعاملات والدین-کودک برای پیامدهای رشدی کودک در زمینه زبان، روابط دوستانه و موفقیت‌های تحصیلی نقش و اهمیت حیاتی دارد که توسط چندین عامل محیطی از جمله رسانه‌های دیجیتال شکل می‌گیرد.

 

آن‌ها با انجام این تحقیق پی بردند که نه تنها در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف کتابخوانی، پاسخ‌های کودکان نوپا به ارتباطات کلامی والدین‌شان، که بعد مهم و هسته‌ای از ارتباطات دوسویه کلامی والدین-فرزندان را شکل می‌دهد، در مقایسه با کتاب‌های کاغذی و چاپی کم‌تر است بلکه همین مکالمات اندک به طرز چشمگیری توسط کودکان نادیده گرفته می‌شده است.

 

در این مطالعه پسربچه‌هایی که بیش‌تر در معرض هیجان‌های احساسی هستند نیز هنگام مطالعه کتاب کاغذی پاسخ بهتری به والدین خود در مقایسه با مطالعه از تبلت‌ها داده بودند.

 

نویسندگان این مطالعه می‌گویند که تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در زندگی‌های مدرن خانواده‌های امروز اجتناب‌ناپذیر هستند و ویژگی‌های‌ طراحی‌های اپلیکیشن‌ها می‌تواند مانع از پاسخ‌‌گویی کودکان علی‌رغم تلاش‌های والدین به درگیر کردن کودکانشان در گفت‌وگوهای ثمربخش باشد و طراحان نرم‌افزار برای طراحی کتاب‌های الکترونیکی آموزش کودکان از مشورت و نظر کارشناسان آموزش کودک استفاده کنند و تا حد امکان عوامل حواس‌پرتی را حذف کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------