پیشنهاد عضو شورای شهر برای جریمه‌های رانندگی: غیرنقدی شود



شورای شهر  ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش جرائم منجر به کاهش تخلفات رانندگی نشده است، گفت: راهنمایی رانندگی باید به این مساله توجه کند و تبدیل به کشوری شویم که جرائم آن نقدی نیست. 

به گزارش خبرآنلاین، محمد آقا میری عضو شورای شهر تهران در واکنش به ارائه گزارش از سویی محمد حسین حمیدی رئیس  پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره موضوعات مرتبط با شهر تهران گفت: شما درباره جرائم رانندگی سخت گفتید، لطفا توضیح دهید چقدر این جرائم که سال به سال در حال افزوده شدن هستند، بر کاهش تخلف تاثیر داشته است؟

 

وی با اشاره به اینکه اینجا کشوری اسلامی است و یک تقلید بدون مطالعه از کشورهای غربی مبلغ جرائم را مقایسه می کنیم افزود: اما با این کار اخلاق مردم را بد می کنیم و باید فکر کنیم که جریمه نقدی آیا درست است، وقتی در جاییکه پلیس نباشد کسی قانون را رعایت نمی کند.

 

آقامیری با تاکید بر اینکه در کشور اسلامی تخلف با پول نباید جبران شود، گفت: حضرت آقا بر اصلاح سبک زندگی تاکید دارند و راهنمایی رانندگی باید به این مساله توجه کند و تبدیل به کشوری شویم که جرائم آن نقدی نیست و به شکل های دیگر اخذ جرائم اجرا شود.

 

وی افزود می توانیم به نقطه ای برسیم که چیزی به اسم تخلف نقدی نداشته باشیم.

 

عضو شوای شهر تهران با اشاره به اینکه رئیس  پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مطالباتی درباره ساماندهی وضعیت خوردوها داشته است، ابراز داشت: مخاطب شما شهردرای تهران بود در حالیکه خودروهایی که شما مدیریت می کنید 90 درصدشان مربوط به خودورسازهای داخلی است و بخش زیادی از سهم آلایندگی شهر هم  آنها هستند و باید سرانه جریمه ای را  بابت آلودگی هوا بدهند.

 

وی افزود: بیش از 15 هزار نفر را در تصادف رانندگی فوت کرده اند و آمار معلولیت و جراحت را بماند چرا برای بیکار نشدن  60 هزار کارمند خودروسازها باید سالانه 15 هزار نفر تلفات بدهیم؟

 

آقامیری افزود: مردم ما طی 40 سال خودرو ایمن سوار نشدند نمونه آن تلفات سنگین تصادف زنجیره ای بهبهان بوده است و باید مطالبه را به سمت خودروسازها ببرید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------