اعتراض سعید فتاحی به نحوه پخش دیدار استقلال و سپاهان: ما حق‌مان را از صدا و سیما می‌خواهیم



سعید فتاحی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
معاون باشگاه استقلال می‌گوید برنامه‌های تولیدی تلویزیون موظف هستند که پول حق پخش را به استقلال و پرسپولیس پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، "سعید فتاحی" معاون ورزشی باشگاه استقلال در حاشیه دیدار این تیم برابر سپاهان اظهار کرد: حاشیه‌ها فوتبالی نبود و غیر فوتبالی بود. دیدید که بیانیه هم مشترک با پرسپولیس داده شده است و امیدوارم سایر باشگاه‌ها نیز پشت این دو باشگاه بیایند و کمک کنند و حق پخش را از صدا و سیما بگیریم زیرا ۷۰ درصد در آمد باشگاه‌ها در همه جای دنیا از حق پخش است.

 

وی ادامه داد: به احترام هواداران و قوانین کشور مشکلی با پخش زنده نداریم اما برنامه‌های تولیدی حق این را ندارند که بازی را پخش کنند مگر این که پول حق پخش را بدهند. من با آقای هاشمی صحبت کردم و گفتم که با ما لج نکنید اما برنامه‌های تولیدی شرعا و عرفا مشکل دارد چون حق ما است. در همین یک نیمه با ما تماس گرفته‌اند که ما دیده نشدیم. باشگاه اسپانسر نداشته باشد، تبلیغات محیطی نداشته باشد و حق پخش هم نداشته باشد، چرا؟ چون حق‌مان را از صدا و سیما خواسته‌ایم. صدا و سیما مشکلی برای پخش زنده ندارد اما برنامه‌های تولیدی تلویزیون از فوتبال درآمد زایی می‌کنند، حق استقلال و پرسپولیس را بدهند. مگر سریال می‌سازند، پول بازیگران را نمی‌دهند؟ بازیکنان استقلال همین بازیگران سریال هستند. اگر حق پخش نگیریم، چگونه تیم را قوی ببندیم و در آسیا از حق خود دفاع کنیم؟ پارسال پخش می‌شد اما امسال به‌خاطر این که نامه زدیم و ممانعت کرده‌ایم، به مشکل خورده است. هاشمی به من جواب داد که استاندارد دارد اما شما می‌توانید این بازی را با بازی‌های سال قبل مقایسه کنید؟ چند وقت پیش هم من سازمان لیگ بودم که چنین اتفاقی افتاد که وقتی من آن موقع سازمان لیگ بودم و پخش زنده را سازمان لیگ راه ندادیم، چنین اتفاقی رخ داد. ما نمی‌خواهیم زور بگوییم و حق‌مان را می‌خواهیم و یک نفر صدای ما را بشنود.

 

فتاحی اضافه کرد: ما می‌خواهیم در آسیا با چین و عربستان و ژاپن بجنگیم و الآن که حق استفاده از بازیکن خارجی، ۶ بازیکن شده است، اگر نتوانیم این حق‌مان را بگیریم، رنگ فینال آسیا را هم نمی‌بینم.

 

فتاحی درباره مجوز حرفه‌ای تیمش و صیانت از حق پخش در این موضوع عنوان کرد: دقیقا چنین چیزی وجود دارد و کنفدراسیون فوتبال آسیا روی حق پخش نگاه ویژه دارد و مدام به مل می‌گویند که نگویید و نگویید. چه کسی پس قرار است بگوید و حق ما را بگیرد. آخرین قراردادی که صدا و سیما و با سازمان لیگ داشت، ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بود که نزدیک به ۹ سال پیش بود. از طرف فدراسیون و زمان کفاشیان  امضا شد اما توسط صدا و سیما امضا نشد و بعدا ادعا شد که پرداخت شده است اما این اتفاق رخ نداد. در آسیا و جام جهانی مگر ما حق پخش نمی‌دهیم؟ من که می‌دانم آسیا به خاطر پرداخت نکردن پول از ما شکایت کرده است. ما نامه زدیم به صدا و سیما که پخش زنده را به خاطر هواداران انجام شود اما برنامه‌های تولیدی بیایند و مذاکره کنیم. مگر می‌شود بازی را تیم من بکند اما پول تبلیغات زیرنویس و قبل و بعد آن را صدا و سیما بگیرد.چهار روز دیگر در این فوتبال بسته می‌شود.

 

معاون باشگاه استقلال در خصوص حضور هواداران در بازی بعدی استقلال در آزادی توضیح داد: حضور هواداران موضوع جداگانه‌ای است که سازمان لیگ اعلام کرد که مشکل گیت داریم اما همه می‌دانند که گیت‌ها درست است. بازی افتتاحیه استقلال و سپاهان که نباید این گونه باشد. ما به قضیه ۳۰ درصد ورزشگاه اعتراض کردیم اما گفتند چون مصوبه قبلی روی ۳۰ درصد بوده است، باید جلسه بگذارند تا ۱۰۰ درصد شود. متاسفانه همان ۳۰ درصد هم به انجام نشد.

 

او در خصوص راه ندادن دوربین‌های باشگاه استقلال به ورزشگاه گفت: متاسفانه این اتفاق رخ نداد و این کار خنده‌دار است. بازی استقلال است و دوربین‌های ما را راه نداده‌اند که با کمک دوستان دوربین‌ها باشگاه را راه داده‌اند اما دوربین‌های شبکه را خیر که سر همین قضیه صدا و سیما بود.

 

فتاحی درباره آماده شدن کمپ استقلال گفت: تا ۲۰ روز دیگر کمپ آماده می‌شود و هر کسی بخواهد روندش را می‌تواند برود و ببیند.

 

او درباره نقل و انتقالات تیمش عنوان کرد: قایدی به تیم اضافه خواهد شد. مشکل ITC کاوه و محبی هم به زودی حل می‌شود و مشکل نقل و انتقالات پول است. هنوز پولی بابت حسین‌زاده دریافت نشده اما همه این کارها تا چند روز دیگر نهایی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------