تکلیف قرارداد اسدبیگی با پرسپولیس و ادعای ذوب‌آهن مشخص شد/ کارقانونی استقلال برای خالی کردن لیست



اسدبیگی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
با پایان یافتن مهلت قانونی نقل و انتقالات وضعیت بازیکن جنجالی پرسپولیس و ادعاهایی که درباره بازی کردن او وجود داشت، مشخص شد.

به گزارش فارس، در پی جذب سینا اسدبیگی توسط پرسپولیس، باشگاه ذوب‌آهن به عنوان بازیکن پیشین این بازیکن مدعی شد که قرارداد سرخ‌ها با اسدبیگی باطل است،  چراکه این بازیکن با این تیم اصفهانی قرارداد دارد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

از طرف دیگر باشگاه پرسپولیس مدعی شد که جذب اسدبیگی مشکل قانونی ندارد چراکه این بازیکن قراردادی با ذوب‌آهن امضا نکرده است و به همین دلیل به عنوان بازیکن آزاد به این تیم پیوسته است.

 

با وجود این مسائل اسدبیگی در هفته دوم در بازی پرسپولیس مقابل فولاد در نیمه دوم به میدان رفت تا نشان دهد که پرسپولیسی‌ها بر روی جذب این بازیکن و به عقد قرارداد با او مطمئن هستند. این در حالی بود که باشگاه فولاد با تکیه بر ادعای باشگاه ذوب‌آهن شکایت خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بابت بازی اسدبیگی در بازی مقابل پرسپولیس مطرح کرد.

 

از طرف دیگر فرصت نقل و انتقالات در پایان روز یکشنبه 30 مرداد به پایان رسید و تیم‌ها باید لیست خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا پایان این تاریخ آماده می‌کردند و نکته جالب اینجاست که باشگاه ذوب‌آهن نام سینا اسدبیگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در لیست خود نیاورده است که این موضوع نشان‌دهنده این است که ادعای باشگاه پرسپولیس برای جذب این بازیکن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ادعای درستی بوده است.

 

در این رابطه یکی از مسئولان کمیته تنظیم مقررات فدراسیون فوتبال اعلام کرد که تا پایان روز 30 مرداد، باشگاه ذوب‌آهن هیچ‌گونه سندی مبنی بر قرارداد سینا اسدی ارائه نکرد و از آنجا که مهلت نقل و انتقالات در پایان 30 مرداد به اتمام رسیده، به همین دلیل ادعای ذوب‌آهن در خصوص اسدبیگی درست نیست. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اگر قراردادی بین این باشگاه و این بازیکن امضا شده بود، باید تا 30 مرداد این قرارداد ثبت می‌شد و به همین خاطر شکایت باشگاه ذوب‌آهن قانونا وجاهت و قابلیت رسیدگی ندارد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

در پی این مسئله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص شد که قرارداد باشگاه پرسپولیس با سینا اسدبیگی بدون ایراد و مشکل بوده و ادعاهایی که در خصوص این بازیکن و قراردادش با ذوب‌آهن مطرح شده بود، صحیح نیست. با این شرایط این بازیکن بدون مشکل برای پرسپولیس بازی کرده و قرارداد او هیچ‌گونه شبهه‌ای ندارد.

 

***

 

کارقانونی استقلال برای خالی کردن لیست/ مطهری چگونه بدون فسخ قرارداد کنارگذاشته شد؟

همانطور که اعلام شده بود باشگاه استقلال با قراردادن نام ارسلان مطهری در لیست مازاد خود، یک جای خالی در لیست بزرگسالان تیم ایجاد کرد تا بتواند نام کاوه رضایی را در صورت فراهم شدن شرایط به ثبت برساند.

 

این اقدام باشگاه استقلال برخلاف آنچه که تصور می‌شود به منزله فسخ نیست چرا که در این حالت بازیکن مدنظر همچنان تحت قرارداد باشگاه است.

 

بر اساس ماده دوم از ضمیمه سوم آیین نامه نقل و انتقالاتی که روی سایت سازمان لیگ نیز موجود است، یک باشگاه باید تا 30 روز قبل از پایان مهلت نقل و انتقالات لیست مازاد خودش را به سازمان لیگ اعلام کند. اگر نام بازیکنی در لیست مازاد اعلام نشود و در لیست ثبت نام نیز به سازمان لیگ ارئه نگردد، باشگاه ملزم به پرداخت حقوق و مزایای بازیکن طبق قرارداد، تا زمان عقد قرارداد او با باشگاه جدید یا اتمام قرارداد فعلی است.

 

ضمن اینکه باشگاه مذکور باید غرامتی را هم به میزان 20درصد کل حقوق و مزایای قراداد به بازیکن بپردازد.

 

همچنین در این ماده ذکر شده بازیکنی که نامش در لیست مازاد اعلام نشده و در لیست اعلامی به سازمان لیگ برای ثبت نام نیز وجود ندارد، بعد از اتمام زمان نقل و انتقالات می‌تواند ضمن فسخ قرارداد، مبادرت به عقد قرارداد با هر باشگاه دیگری کند.

 

به نظر می‌رسد موضوع بحث این پرونده که کار را به کمیته‌های وضعیت و تدوین مقررات کشانده نحوه پرداخت مطالبات و به خصوص غرامت ذکر شده به بازیکن توسط باشگاه استقلال باشد اما به هرحال باید دید که ارکان نامبرده چه حکمی را در پرونده ارسلان مطهری و باشگاه استقلال صادر خواهد کرد.

 

ارسلان مطهری،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

***

 

دلیل منتفی شدن حضور عزت‌اللهی، مطهری و انصاری فرد در تراکتور/ بهتاج: هواداران ما مانند ایجنت‌ها هستند

سرپرست باشگاه تراکتور ضمن تشریح فعالیت‌های نقل و انتقالاتی تیم، توضیحاتی در خصوص تکمیل زیرساخت‌های باشگاه ارائه داد.

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

ایوب بهتاج درباره آخرین وضعیت باشگاه تراکتور اظهار داشت: به هواداران قول داده‌ایم برای اینکه آنان در جریان تمامی امور قرار گیرند، موضوعات به طور شفاف بیان خواهد شد. ابتدای صحبت‌هایمان جا دارد از کارکنان باشگاه تشکر کرده و همچنین از آنان عذرخواهی کنم؛ چرا که در این 21 روز که به باشگاه تراکتور آمده‌ام، کارکنان باشگاه یک روز تا ساعت 22:30 و مابقی روزها تا ساعت 2 بامداد برای پیشبرد امور باشگاه تلاش کرده‌اند.

 

* عزت اللهی گفت تراکتور اولویت من برای بازی کردن در ایران است

وی در خصوص روند مذاکره با سعید عزت اللهی، توضیح داد: عزت اللهی شاگرد بردیف بود و ارتباط نزدیکی با این سرمربی دارد. بردیف با عزت االهی تماس گرفته است، ولی این بازیکن اعلام کرده که دوست دارد فوتبالش را در خارج از کشور ادامه دهد و اگر بخواهد به ایران بازگردد، تراکتور و قربان بردیف اولویت اصلی‌اش است. 

 

سرپرست باشگاه تراکتور در رابطه با مذاکره با کریم انصاری‌فرد، گفت: این بازیکن را از دوران نونهالی می‌شناسم و با خود او و برادرش صحبت کرده‌ام که اعلام کرده دوست دارد فوتبالش را در اروپا ادامه دهد.

 

* مطهری می‌خواست در استقلال بماند

بهتاج با اشاره به مذاکرات باشگاه با ارسلان مطهری، خاطرنشان کرد: تا آخرین لحظات نقل و انتقالات در تهران حضور داشتم و پیگیر وضعیت این بازیکن بودم. مطهری جدایی از استقلال را نپذیرفت و در این تیم ماندنی شد. باشگاه تراکتور مشتری اصلی این بازیکن بود و امیدوارم اتفاقات بعدی به صلاح همه باشد.

 

* جای تبلیغ کردن برای خودم دنبال پیشبرد اهداف باشگاه هستم

سرپرست باشگاه تراکتور با بیان اینکه تاکنون 26 جلسه کاری با سرمربی تیم برگزار کرده‌ایم، افزود: 14 جلسه کاری نیز با مالک باشگاه برگزار کرده‌ایم و با توجه به اینکه باشگاه خصوصی هستیم در زمینه بودجه‌بندی، شفاف‌سازی مسائل مالی باشگاه کار کرده‌ایم. علاقه نداشتن به رسانه‌ای کردن کارها یکی از ضعف‌هایم است؛ چرا که به دنبال تبلیغات نیستیم و هدفمان پیشبرد امور باشگاه است. ما حدود شش جلسه کاری پس از ساعت 12 بامداد با حضور مالک و سرمربی تیم برگزار کرده‌ایم که نشانگر اهمیت امورات باشگاه در خصوص جذب بازیکن و بودجه‌بندی است. 

 

* 20 هزار یورو دستگاه پیشرفته بدنسازی خریدیم و جزو اولین‌ها در ایران شدیم

وی ادامه داد: خوشحالم که با موافقت زنوزی، یکی از بهترین مربیان بدنساز خارجی که پیش از این با استراماچونی در استقلال هم کار کرده، به تراکتور آمده است و او مورد پسند بردیف هم هست. دستگاه‌های پیشرفته فیزیوتراپی به ارزش بیش از 20 هزار یورو توسط صادقیان به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه، از اروپا خریداری شده که از این حیث جزء اولین‌ها در فوتبال ایران هستیم. این موضوعات نشانگر دید حرفه‌ای باشگاه است و امکانات تراکتور روز به روز تکمیل‌‌تر می‌شود.

 

بهتاج با بیان اینکه قدردان زحمات سهرابی و محمودی هستم، بیان کرد: قرارداد تنها یک بازیکن جدید ثبت شده بود که مذاکره و انعقاد قرارداد سایر بازیکنان طی چند روز اخیر انجام شد و سید محمد حسینی و حجت حق‌وردی آخرین بازیکنانی هستند که به جمع ما اضافه‌ شده‌اند.

 

* آخرین وضعیت ورزشگاه شهید سلیمانی برای میزبانی از هواداران تراکتور

سرپرست تراکتور با بیان اینکه حدود 90 درصد هتل باشگاه تکمیل شده است، افزود: با تلاش شبانه‌روزی مجموعه دریک و همکاری قنبری، هتل تجهیز شده و از ظرفیت این مجموعه برای ارتقای رفاه باشگاه استفاده خواهیم کرد. همچنین استادیوم «سردار سپهبد شهید سلیمانی» پیش از این جنبه تمرینی داشت که با توسعه امکانات، این استادیوم ظرفیت میزبانی از مسابقات را به طور کامل خواهد داشت.

 

بهتاج در خصوص برگزاری بازی‌های خانگی تراکتور با حضور هواداران، گفت: ظرفیت استادیوم شهید سلیمانی محدود است و براساس دستورالعمل‌ها، صرفاً می‌توانستیم میزبان سه هزار هوادار باشیم و با توجه به محبوبیت تراکتور، قطعاً تعداد هوادار بیشتری حضور می‌یافتند و نمی‌توانستیم میزبان حداقل 20 هزار نفر باشیم. استادیوم شهید سلیمانی از نظر سخت افزاری تکمیل شده و وضعیتش روز به روز بهتر خواهد شد. اگر هم قرار بر میزبانی از هواداران در این استادیوم باشد، ضرورت دارد که همه همکاری کنند و ظرفیت تعیین شده رعایت شود.

 

* احتمال برگزاری دیدار با هوادار در ورزشگاه یادگار امام

وی با اشاره به بازی خانگی تراکتور در هفته چهارم، اظهار داشت: قدردان اداره‌کل ورزش و جوانان استان و مجموعه استانداری هستم سعی می‌شود بازی دو تیم تراکتور و هوادار در ورزشگاه یادگار امام(ره) و در حضور هواداران برگزار شود.

 

سرپرست تراکتور تأکید کرد: هیچ بازیکنی به تیم تحمیل نشده و همانطور که بردیف هم اعلام کرده است، تمامی بازیکنان با نظر این سرمربی جذب شده‌اند و این روال همواره ادامه خواهد داشت.

 

*بردیف و دستیارانش فیلم بیش از 220 بازیکن خارجی را دیدند

بهتاج در خصوص جذب مهاجم خارجی، توضیح داد: بردیف و دستیارانش فیلم بیش از 220 بازیکن را تماشا کرده و سه بازیکن را به باشگاه معرفی کرده‌اند. باشگاه به هیچ عنوان با این نفرات مخالفت نکرده است. مثلاً با یکی از این بازیکنان مذاکره کرده و به توافق مالی هم رسیدیم، ولی اعضای خانواده‌اش به ایران نیامدند. همچنین در حال توافق نهایی با یکی از باشگاه‌ها بودیم که مصدومیت بازیکن کروات این تیم، باعث شد از صدور رضایت‌نامه بازیکن مدنظر ما منصرف شوند. طی روزهای اخیر بردیف به ما اعلام کرده که برای پست مهاجم، بازیکنی باید جذب شود که به تیم کمک کند و به همین دلیل موضوع با وسواس شدید پیگیری می‌شود.

 

* هواداران تراکتور می‌توانند مانند ایجنت‌ها بازیکن معرفی کنند

وی ادامه داد: برخی از هواداران ساعت‌ها وقت گذاشته و به دنبال یافتن و معرفی مهاجم به باشگاه هستند که این موضوع برای بردیف جالب بود. هواداران ما آگاه هستند و می‌توانند همچون ایجنت و بدون چشم داشت مالی صرفاً برای صلاح تیم و از روی دلسوزی، بازیکن معرفی می‌کنند. چنین کاری در هیچ کجای دنیا رخ نمی‌‌دهد که نشانگر استثنایی بودن هواداران تراکتور است.

 

* برای بازیکنان جوان رضایت‌نامه قطعی صادر نمی‌کنیم

سرپرست باشگاه تراکتور در خصوص آینده بازیکنان جوان تیم نیز گفت: این بازیکنان جوان سرمایه باشگاه هستند، اما شاید نتوانند امسال در ترکیب تیم قرار بگیرند. ما تا به امروز مجوز خروج قطعی هیچ کدام از این بازیکنان را صادر نکرده‌ایم؛ چرا که موضوعاتی نظیر شرایط تیم‌های خواهان آنان، پیشنهادات مالی‌شان و ... برای ما مهم بوده و پیشنهاداتی را می‌پذیریم که در سطح بازیکنان ما باشد تا آنان در رفاه و آسایش فوتبالشان را ادامه دهند. اگر پیشنهادات خوبی طی روزهای آتی برسد، شاید با خروج قرضی بازیکنان جوان موافقت کنیم.

 

وی تأکید کرد: بازیکنان جوان سرمایه‌های تراکتور هستند و به هیچ عنوان رضایتنامه قطعی برای آنان صادر نمی‌کنیم و تنها با انتقال قرضی‌شان موافقت می‌کنیم. بازیکنان جوان سال‌هاست برای باشگاه و باشگاه نیز برای آنان زحمت کشیده و تأکید آقای زنوزی بر مواظبت و حمایت از آنان است.

 

بهتاج در خصوص آکادمی باشگاه، تصریح کرد: آکادمی باشگاه تا امروز به طور شفاهی وجود داشت؛ چرا که چهار تیم نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید داریم و آکادمی، چارت و روش‌های ویژه‌ای دارد. آکادمی باشگاه روبین کازان یکی از بهترین‌های اروپاست و اکنون افرادی کنار بردیف حضور دارند که سال‌ها تجربه کار در آکادمی را دارند. همان طور که زنوزی هم تأکید دارد، ما این افراد را موظف کرده‌ایم که برای آکادمی برنامه داده و نظارت کنند تا باشگاه به معنای واقعی کلمه بازیکنان با استعداد را پرورش دهد. تیم‌داری در رده‌‌های پایه با آکادمی خیلی متفاوت است، معتقدم کار ما تاکنون تیم‌داری در رده‌های پایه بود و با توجه به برنامه‌هایمان تحولات را خواهید دید.

 

وی با بیان اینکه هواداران از تیم‌های خود انتظار نتایج خوب دارند، گفت: با حضور بردیف که یکی از بزرگترین مربیان دنیاست، ما برای نخستین بار مقابل گل گهر، با یک تیم ایرانی بازی کردیم. ضرورت دارد به کادرفنی و بازیکنان خارجی فرصت بدهیم تا با فوتبال ایران آشنا شوند. تیم در دو هفته اول نتایج خوبی کسب نکرده، اما فوتبال خوب و رو به رشدی انجام داده‌ایم. 

 

سرپرست تراکتور با تأکید بر اینکه همه باید پشتیبان هم باشیم، گفت: هواداران به همدیگر انرژی مثبت بدهند و انرژی‌های منفی را علیه رقباء استفاده کنند. معتقدم نباید خودزنی کنیم. زنوزی و باشگاه نساجی تنها نفراتی هستند که برای فوتبال ایران خرج می‌کنند و باید ارزش قائل شویم. مگر با انرژی منفی و انتقاد از همدیگر، می‌توان بر رقبا غلبه کرد؟ ما باید در فضای مجازی و استادیوم به تیم انرژی بدهیم. فراموش نکنیم که «عیبی یوخ» را هواداران تراکتور وارد ادبیات هواداری کرده‌اند. جا دارد از زنوزی و اعضای هیات مدیره به دلیل اعتماد به من تشکر کنم. من با تمام توان برای موفقیت تراکتور تلاش خواهم کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------