مصاحبه شگفت‌انگیز مربی سجاد غریبی درباره هالک مجازی!/ همه عکس‌های فتوشاپی او را پاک کردم



سجاد غریبی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سجاد غریبی که بعد از شکست در اولین مبارزه زندگی‌اش فعلا در سکوت به سر می‌برد، قرار است به باشگاه بوکس برود و اصولی مبارزه را یاد بگیرد.

حمزه مرادیان که خودش از ورزشکاران و قهرمانان رزمی به حساب می‌آید، به‌واسطه حضور کوتاه‌ مدت در کنار سجاد غریبی قبل از رویارویی با حریف قزاقستانی که به گوریل قزاق معروف شده بود، انتقادهای زیادی را در هفته های اخیر شنیده، اما با این حال تصمیم گرفته با سجاد غریبی از صفر استارت بزند و او را به ورزشکاری واقعی تبدیل کند.


مربی جدید غریبی در همین چند هفته هم تاثیر خودش را روی او گذاشته که با نگاهی به صفحه اینستاگرامی پرمخاطب سجاد آن را به خوبی درک می کنیم. به همین بهانه گف‌وگویی را با مربی سجاد غریبی ترتیب دادیم که در ادامه مشروح صحبت های حمزه مرادیان در گفت‌وگو با ورزش سه را می خوانید.

 

خودم مسابقه دارم، فعلا به سجاد استراحت دادم

این روزها خودم در اردو و مشغول آماده سازی هستم و قرار است 25 شهریور با تیم ساواته راهی مسابقات جهانی در ایتالیا شویم. به همین خاطر به سجاد گفتم در این مدت بهتر است به شهرستان و نزد خانواده اش برود و شرایط را فراهم کند تا بعد از بازگشت من، کلا به تهران بیاید.

 

عکس های فتوشاپی و اسم هالک را پاک کردم

بعد از اتفاقاتی که افتاد، از سجاد قول گرفتم که به حرف های من گوش کند و بدون اجازه من کاری انجام ندهد. او هم پذیرفت و همین باعث شد که بخواهیم ادامه همکاری بدهیم. اول از همه به او گفتم باید گوشی ات را بدهی تا آن عکس های فتوشاپی که در اینستاگرام داری را با دستان خودم پاک کنم. هم آن ها را پاک کردم و هم لقب هالک را از اینستاگرامش برداشتم. البته که خودش می گفت این لقب را خارجی ها به من دادند. به هر حال قول و قرار گذاشتیم که پست بعدی او در حین تمرین و البته از کلاس عمومی در کنار سایر بچه ها باشد. شاید تا الان سجاد روی این را نداشت که به باشگاه رزمی برود و می گفت باید جایی تمرین کنم که کسی نباشد. اگر او به باشگاه بیاید و بهتر از خودش را ببیند، قطعا انگیزه می گیرد.


‎سجاد می گفت فکر می کردم خیلی قوى هستم!

هر آدمی استعداد تبدیل شدن به یک فایتر را دارد، اما علاقه فرد هم مهم است که سجاد علاقه زیادی به رزمی دارد. الان نمی توانم بگویم که قطعا سجاد یک قهرمان بزرگ می شود و رفته رفته باید در طول تمرینات خودش را نشان دهد. من هم که یک ورزشکار حرفه ای هستم؛ قبل از مسابقه ام نمی توانم بگویم قطعا طلا می گیرم. به هر حال زحمت و تمرین به آدم اعتماد به نفس می دهد. به سجاد گفتم اول باید نفر اول باشگاه من بشوی، بعد استان، بعد کشور و بعد از آن در مسابقات بین المللی شرکت کنی. متاسفانه سجاد کسی را به عنوان راهنما در کنار خودش نداشت و به من می گفت فکر می کردم واقعا خیلی قوی هستم و می توانم روی رینگ راحت برنده شوم. به او بال و پر داده بودند و خودش می گفت تصورم این بود وقتی دمبل 50 کیلویی را راحت می زنم، مشتم هم قدرت دارد. اما حالا خودش پذیرفته که خیلی باید تمرین کند. وقتی من در مسیر حرفه ای خودم از خیلی ها کمک گرفتم، حالا هم دوست دارم به ورزشکاری مثل سجاد کمک کنم.

 

غریبی به جایی احضار نشده است

برخلاف شایعاتی که منتشر شده، نه تا به حال ارگان و نهادی سجاد غریبی را احضار کرده و نه کسی او را تهدید کرده است. این پسر که کار اشتباه و غیرقانونی‌ای انجام نداده. در همین رشته بوکس و کیک بوکسینگ خیلی از قهرمانان هستند که در طول سال به دعوت کشورهای دیگر در مسابقات آزاد شرکت می کنند و جایزه هم می گیرند. این اتفاق ربطی به تیم ملی و شورای برون مرزی ندارد.

 

خیلی ها به من گفتند سجاد را رها کن

من واقعا تا به حال در چنین شرایطی قرار نگرفته بودم و بعد از مبارزه سجاد در قزاقستان تجربه بدی را پشت سر گذاشتم. دیدم که کامنت های خیلی بد و فحاشی های رکیک انجام می شود و شوکه شده بودم. در عمر ورزشی ام همیشه تشویق و تمجید را نسبت به خودم شنیده بودم. خیلی از دوستانم می گفتند غریبی را رها کن و اصلا در سطح تو نیست. چرا کمکش می کنی. به هر حال من سعی کردم کمکش کنم و الان هم نمی توانم نفر به نفر به همه توضیح بدهم که سجاد عوض شده و دیگر نه قرار است در اینستاگرام ماهیتابه خم کند و نه به فکر کری خوانی است.

 

برای ساختن سجاد حداقل یک سال زمان می خواهم

دقیقا نمی شود گفت سجاد غریبی چقدر زمان لازم دارد تا به یک ورزشکار حرفه ای و قهرمان تبدیل شود. من شاگردان زیادی دارم و آن ها با هم متفاوت هستند. شاگردی داشتم که در طول 6 ماه پیشرفتی داشته که خودم متعجب شدم و شاگردی هم داشتم که 2، 3 سال طول کشیده تا به شرایط مسابقه برسد. مهمتر از همه این است که سجاد از نظر آمادگی جسمانی هم وضعیت خوبی ندارد و من یک سال زمان را فقط برای اینکه او از نظر جسمانی و تکنیکی بتواند شرایط خوبی پیدا کند، گذاشته ام.


وقتی من سجاد را دیدم، او حتی اصول اولیه مبارزه را هم بلد نبود. یعنی نمی دانست چطور باند روی دستش ببند یا اینکه خبر نداشت دقیقا یک مبارزه چند راند دارد!

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------