جوابیه تند آجورلو به رئیس سازمان خصوصی‌سازی: شکایت می‌کنم!



آجرلو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مدیرعامل سابق استقلال در مصاحبه‌ای به صحبت‌های رییس سازمان خصوصی‌سازی پاسخ داد.

بعد از اعلام قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی سازی در خصوص احضار قریب الوقوع مصطفی آجورلو، مدیرعامل سابق استقلال، به همراه تعدادی دیگر از مدیران وقت باشگاه به دادگاه جهت رسیدگی به برخی موارد اتهامی، حالا آجورلو در مقام پاسخ برآمده و البته وعده شکایت از رییس سازمان خصوصی سازی را داده است.

 

آجورلو در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا، گفت‌وگویی طولانی داشته که بخش‌های مختلف آن را می‌خوانید:

 

* به صورت رسمی چیزی اعلام نشده است
مدیرعامل استقلال در ابتدا گفت: بنده از طریق مصاحبه اخیر ایشان در جریان قرار گرفته‌ام که ظاهرا با ارسال نامه‌ای خواستار رسیدگی به مسائل مرتبط با نحوه هزینه‌کرد مبالغ تامین شده از محل فروش سهام شده‌اند و البته هنوز چیزی به شکل رسمی و مکتوب به من اعلام نشده. حتما این فرصت خوبی است که تکلیف همه ادعاهای مطرح شده مشخص و حقیقت موضوع روشن شود. امیدوارم این مجال موجب شود که تکلیف تخریب‌های اخیر علیه بنده و همکارانم روشن شود.

 

* موقع کودتا کجا بودید!؟
آجورلو در ادامه با طرح چند موضوع گفت: سوال اول این است که آقای قربان‌زاده از چه جایگاهی چنین موضوعاتی را مطرح می‌کند؟ اگر ایشان مسئول خصوصی سازی در این باشگاه بوده، وقتی کودتای شبانه در استقلال اتفاق افتاد کجا بودند؟ زمانى كه فشار تغيير رييس هيات مديره و مديرعامل باشگاه از سوی برخی وارد شده و روند قانونى شركت بورسى رعایت نشده چرا از باشگاه و اجراى قانون دفاع نكردند و ساكت بودند؟ اگر ایشان مسئوليت دارند تغییرات در هیات مدیره و مدیریت باشگاه هم باید به اطلاعشان رسانده شود در حالی که اعلام کرده بودند در جریان تغییرات نبودند. چگونه صورتجلسه انتخاب مدیرعامل جدید را بدون حضور  مدیرعامل و رییس هیات مدیره تهیه می‌کنند؟ سازمان خصوصی سازی و آقای قربان‌زاده این تغییرات را تایید کرده‌اند یا نه؟ اگر نکردند چطور به این اتفاق غیرقانونی  ورود نمی‌کنند؟ چرا گزارشی از کودتای غیرقانونی ارائه نکردند؟ اگر ایشان آن زمان مسئولیتی نداشته الان چگونه خود را مسئول می‌داند و  اگر مسئولیتی داشته چرا در قبال چنین تخلف روشنی سکوت کرده است؟

 

* از قربان‌زاده شکایت می‌کنم!
مدیرعامل سابق استقلال در ادامه گفت: البته از فردی که مناظره درباره مولدسازی در تلویزیون را نیمه کاره ترک می‌کند، نباید انتظار داشت از حقوق باشگاه بزرگ استقلال دفاع کند. چرا هزینه چالش های خودشان در موضوع مولد سازی را باید باشگاه استقلال بدهد؟ شاید می خواهند به این صورت از زیر فشار افکار عمومی خارج شوند و نزاع مولد سازی را به حوزه پرمخاطب ورزش و فوتبال بکشانند تا زمین بازی را عوض کنند. بايد بدانند که باشگاه استقلال، محل حل شدن مشکلات مدیریتی ايشان در خصوصی سازی نیست. در مورد ادعاهای مطرح شده در این اظهارات از جمله هزینه‌کرد خارج از عرف و چارچوب و لطمه وارد کردن به باشگاه استقلال، بنده از آقای قربان‌زاده به دلیل تشویش اذهان عمومی و وارد آوردن افترا شکایت خواهم کرد. مسئله مورد ادعای ایشان این بوده که بخشی از بدهی‌های پرداخت شده باشگاه دارای مجوز از کمیته مصارف نبوده و آن را تخلف قلمداد کردند اما مسلما پرداخت بدهی و کم کردن بار زیان انباشه باشگاه اقدامی نیست که هزینه‌کرد خارج از عرف و یا وارد نمودن لطمه به منافع باشگاه توصیف شود و به همین جهت مصداق وارد نمودن افتراست.

 

* می‌خواهند انتقام قهرمانی را بگیرند
آجورلو صحبت‌هایش را این طور تصریح می‌کند: در واقع مسئله این است که آقای قربان‌زاده یک نامه‌ای علیه بنده تهیه و به مراجع قضایی ارسال کرده اما این به معنای صحت ادعای ایشان نیست. معیار سنجش صحت این ادعا مرجع قضایی است و برای اثبات چنین اتهاماتی لازم است حکمی صادر شود اما ایشان تلاش می‌کند در فضای رسانه‌ای افراد و اشخاص را بر مبنای نیات خودش متهم و محکوم کند. مگر شما بازپرس یا دادستان هستید که حکم صادر می‌کنید و افترا می‌زنید؟ اگر وظیفه نظارتی شما ارائه گزارش به مرجع قضایی است، پس چرا تخلف تغییرات غیر قانونی در یک شرکت بورسی و تغيير رئیس هیات مدیره و مدیر عامل را توسط گروهی که کودتا را انجام دادند، گزارش نمی‌دهید اما این مسئله را این گونه و جهت‌دار مطرح کردید؟ در نهایت اما حسن این گزارش روشن شدن موضوع و شفافیت مسئله در مرجع قضایی است که همه ابهامات را رفع خواهد کرد. آنچه مسلم است قهرمانى استقلال همان‌قدر كه براى هواداران، کادر فنی، بازیکنان و تیم مدیریتی این باشگاه شيرين بوده، انگار براى بعضى‌ها سخت بود كه اين ميزان هزينه ايجاد كردند و مى‌خواهند از اين قهرمانى انتقام بگيرند.


* اقدام مدیران فعلی نیز تخلف است؟
آجورلو با ورود به مباحث خصوصی‌سازی و اعداد و ارقام گفت: پیش از این چندین بار اعلام شده و مجددا اعلام می‌کنم از مجموع 359 میلیارد درآمد حاصل از فروش سهام باشگاه استقلال، ١٢٣ میلیارد تومان در حساب باشگاه موجود بوده که بنده از این باشگاه بیرون آمدم. این مبلغ را با مجوزی که دریافت کردند در ماه‌های اخیر هزینه نموده‌اند. اگر استفاده از منبع فروش سهام تخلف بوده چرا این 123 میلیارد تومان بعد از کنار رفتن بنده در باشگاه هزینه شده و آیا این موضوع هم در گزارش آقای قربان‌زاده مورد توجه قرار گرفته است؟ با دلار 30 هزار تومانی در همان زمان نمی‌توانستند از محل 123 میلیارد طلب استراماچونی را پرداخت کنند؟ در مورد بخش باقیمانده مبلغ هم از 236 میلیارد دیگر که هزینه شده حدود 80 میلیارد تومان پیش از تشکیل کمیته مصارف هزینه شده به این دلیل که 34 میلیارد بدون اراده باشگاه از جانب سازمان تامین اجتماعی از حساب باشگاه برداشت شد و بدهی سنواتی قبلی باشگاه به بیمه بود به اين دليل كه اين پرونده را در سال‌هاى قبل پيگيرى نكرده بودند كه به اينجا رسيد. حدود 41 میلیارد تومان هم احکام قطعى قضایی علیه باشگاه استقلال وجود داشت که می‌توانستند نسبت به توقیف حساب و برداشت مستقیم وجه اقدام کنند. اصل اين ٤١ ميليارد حدود ٨٠ ميليارد بدهى بوده كه با مذاكره تخفيف گرفتيم. اعتراض سازمان خصوصی سازی این بود که چرا این مبالغ بدون مجوز کمیته مصارف پرداخت شده درحالی‌که اولا هنوز کمیته مصارف تشکیل نشده بود و ثانیا با صدور حکم قضایی طلبکار می‌تواند طلب خودش را از حساب برداشت کند و با گذشت زمان شامل خسارت تأخیر تأدیه می‌شود. اضافه بر اين‌ها چهار و نيم ميليارد تومان هم اداره ماليات قبل از تشكيل كميته از حساب برداشت كرد. همه اين توضيحات را در جلسه مشترك داديم و مورد پذيرش قرار گرفت، حالا مجددا چرا چنين مسائلى مطرح مى‌شود؟

 

* دویست میلیارد دادیم، سیصد میلیارد تخفیف گرفتیم!
آجورلو در انتها اضافه کرد: 89 میلیارد تومان دیگر هم از بدهی‌های پرداخت شده دارای مجوز کمیته مصارف است. همچنین هزینه‌های سبدگردانی سهام بورس به مبلغ حدود ٣٦ ميليارد تومان و پذیره‌نویسی حدود دو ميليارد و هشتصد ميليون و يك مبلغ ١١ ميليارد و هشتصد ميليونى ماليات ديگر هم که مجوز لازم را دریافت کرده است. بر این اساس یک ریال ابهامی در مبالغ هزینه شده وجود ندارد و تنها ادعای سازمان خصوصی سازی این است که نباید بیش از اندازه مصوب بدهی پرداخت می‌شد یا اینکه اطلاعات پرداخت این بدهی‌ها دیرتر از موعد در کدال قرار گرفت. پاسخ این است به غير از اينكه بخشى از اين مبالغ بدون اراده ما از حساب برداشت شد اگر بدهی‌ها پرداخت نمی‌شد مشمول جریمه‌.های بیشتر مى‌شد. ما با پرداخت حدود ٢٠٠ میلیارد تومان بدهی حداقل ٣٠٠ میلیارد تومان تخفیف داشتیم. مثلا طلبکاری که حکم 64 میلیارد تومانی داشته با دریافت ٣٠ میلیارد تومان رضایت داده، پس ٣٤ میلیارد تخفیف گرفته شده و موارد متعدد دیگر که مثلا پرونده ٢٨٠ ميلياردى ماليات را مجموعا حدود ١٦ ميليارد تومان پرداخت كرديم و بيش از ٢٠٠ ميليارد كاهش جرايم، اصلاح حساب و تخفيف داشتيم. این مصداق لطمه زدن به منافع باشگاه است یا سند کمک کردن و حفاظت از منافع باشگاه؟ همان بدهی ٦٤ میلیاردی اگر با پرداخت ٣٠ میلیارد تومان تسویه نمی‌شد امروز نزدیک به ١٠٠ میلیارد تومان بود. اين ميزان بدهى پرداخت شده مربوط به دوره آجورلو است يا ديون گذشته را پرداخت كرديم؟ خب، بپرسند و اسناد را ببينند. حسابرسى كه موجود است. بدون تردید مرجع قضایی با بررسی مستندات اثبات خواهد کرد که اینگونه اظهارات جز مصرف رسانه‌ای و تشویش اذهان عمومی حاصل دیگری ندارد؟ مرجع قضایی محل اینگونه بازی‌های رسانه‌ای نيست و حقیقت را روشن می‌کند. امیدوارم این فرصت باعث شود که سازمان خصوصی سازی به جای مرکز تولید تیتر از جانب رییسش وظایف اصلی خود را انجام دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------