برگزاری جام جهانی باشگاه‌های فوتبال در شکل جدید چگونه خواهد بود؟



اخبار,اخبار ورزشی,جام جهانی باشگاه‌های فوتبال
جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۲۱ که به میزبانی چین است با فرمت جدیدی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، جام جهانی باشگاه‌ها از سال ۲۰۲۱ با فرمت جدیدی برگزار می‌شود و ۲۴ تیم در این بازی‌ها رقابت خواهند کرد. در ادامه به تغییرات این جام اشاره می‌شود.

 

میزبان‌ها و سال‌ها

جام جهانی باشگاه‌ها از هفت تیم به ۲۴ تیم افزایش می‌یاید و به جای این که هر سال برگزار شود هر چهار سال یک بار انجام خواهد شد. نخستین دوره به میزبانی چین خواهد بود. میزبان بعدی احتمالا در سال ۲۰۲۵ آمریکا، مکزیک و کانادا باشند که خود را برای جام جهانی دو دوره بعد آماده می‌کنند. رقابت‌های جدید جانشین جام کنفدراسیون‌ها می‌شود.

 

تیم‌های صعود کننده

سهمیه کنفدراسیون‌ها هنوز قطعی نشده است. اختلاف زیادی میان فیفا و یوفا در تعداد نماینده‌های اروپا وجود دارد. فیفا می‌خواهد ۱۲ تیم از قاره سبز در جام جهانی حضور داشته باشند اما یوفا مخالف است و اعلام کرده این تعداد زیاد است و باید تنها هشت سهمیه به این قاره اختصاص یابد. چهار قهرمان آخر رقابت‌های اروپایی یعنی چهار فاتح لیگ قهرمانان و لیگ اروپا در این بازی‌ها حضور خواهند داشت. آمریکای جنوبی شش سهمیه دارد. آفریقا، آمریکای مرکزی و آسیا دو نماینده دارند و سهم اقیانوسیه یک تیم است.

 

محدودیت برای کشورها

برای تعداد تیم‌های یک کشور محدودیت گذاشته شده است تا رقابت‌ها یک وجهی نشود. این موضوع به لیگ‌هایی که بیشترین نماینده را دارند برمی‌گردد. تیم‌های اسپانیایی و انگلیسی اغلب به این بازی‌ها صعود می‌کنند. باید دید چگونه این محدودیت را می‌گذارند. ممکن است از طریق رنکینگ آن را مشخص کنند. تنها چیزی که مشخص است حضور تیم‌های رئال مادرید و اتلتیکومادرید در نخستین دوره به عنوان نماینده‌های اسپانیاست. هر دو تیم قهرمان دوره‌های گذشته لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا شده بودند. در سال گذشته نیز عنوان‌های قهرمانی به لیورپول و چلسی رسید.

 

نحوه رقابت

فیفا در نظر دارد تیم‌ها در هشت گروه سه تیمی با هم رقابت کنند. تنها تیم‌های نخست به دور بعد راه می‌یابند. سپس بازی‌ها به صورت حذفی ادمه می‌یابد. ورزشگاه‌های زیادی میزبان جام جهانی خواهند بود. اکنون دو ورزشگاه برای میزبانی جام جهانی هفت تیمی کافی است اما در سال ۲۰۲۱ حداقل به چهار یا پنج استادیوم نیاز خواهد بود.

 

تاریخ

پس از این که لیگ‌ها به پایان رسید جام جهانی باشگاه‌ها در ماه ژوئن برگزار می‌شود. این بازی‌ها ۱۵ تا ۲۰ روز طول خواهند کشید، مانند زمانی که برای جام کنفدراسیون‌ها صرف می‌شد. هنوز تاریخ دقیقی برای جام جهانی باشگاه‌های چین تعیین نشده است اما قطعا دو هفته میانی ژوئن ۲۰۲۱ خواهد بود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------